Zdravím,
mám systém sram x-7, 3x10 rýchlostí. Už rok sa trápim s nastavením zadnej prehadzovačky a nech robím čo robím neviem to doladiť tak aby to fungovalo na 100%. Bolo to aj v servise a výsledok sa nedostavil. Plánujem preto prechod na zadné 9 koliesko (i tak je podľa mňa 3x10 systém úplne zbytočný, 10 koliesko vôbec nevyužívam).
Viete mi niekto poradiť či to nebude robiť problém keď predná píla zostane ako je a vymením len zadnú kazetu, prehadzovačku a pravé radenie? Vďaka
10.03.2014 - 11:50:58
01
Predná píla je spravidla kompatibilná s 9-10 koliečkom. Malo by ti to fungovať.
10.03.2014 - 12:43:02
00
Vďaka za info. Takže nemusím meniť ani ľavé radenie, len to čo som povedal? V to som dúfal.
10.03.2014 - 14:59:45
00
Niesom si isty ci to je to spravne riesenie problemu. 9-rychlostna prehadzovacka sa nastavuje tak isto ako 10-rychlostna, takze co sa tyka nastavenia moc si nepomozes. Problem bude asi niekde inde. (ohnuta patka, drhnuce lanko prehadzovacky, zjazdena kazeta, zjazdena retaz...)
10.03.2014 - 16:30:05
03
Mozno tomu skusim este vymenit bowden ale mam pocit ze skor je problem v prehadzovacke. Patku som menil, retaz aj kazeta su tiez takmer nove takze ak mam investovat do novej prehadzovacky s neistym vysledkom pojdem radsej do investicie na 9 kolecko. Fakt rad by som peniaze minal lepsim sposobom ale ked ani servis to nevie vyriesit pojdem asi tymto smerom. Este ale skusim ten bowden. Kazdopadne vdaka za rady.
10.03.2014 - 19:51:15
00
To, ze je patka vymenena, neznamena, ze je aj rovna. Daj si ju skontrolovat v servise.
10.03.2014 - 20:01:36
00
poem26 skús veru vymeniť lanko ale aj s bovdenom. Niekedy som mal podobný problém ako ty. Nepomohla žiadna výmena komponentov. Problém zlého preraďovania sa nakoniec vyriešil novým lankom aj s bovdenom ale tento bol už v jednom kuse. Pôvodný bol delený (ako na cesťákoch). Teda pôvodný systém vedenia a delenia lanka vymysleli súdruhovia z NDR.
10.03.2014 - 21:21:04
00
Díky GaliPe54. Skúsim sa s tým ešte pohrať, vycentrovať pätku, vymeniť lanko s bowdenom... Fakt je že keď bol bike nový všetko šlapalo, takže chyba je niekde v nastavení. Ak je napr. krivá pätka, nevyrieši to ani nová prehadzovačka.
11.03.2014 - 10:12:40
00
Keď bol nový a všetko šlapalo, tak môže byť ešte problém v delenom bovdene. Radiaci bovden sa časom rád povysúva (pozdĺžne jednotlivé drôtiky sa voči sebe pri ohýbaní a namáhaní vysúvajú) medzi lanko a návarok a potom lanko drhne. Mne sa to stalo 2x. Odvtedy ZÁSADNE nepoužívam radiaci bovden, ale brzdový s teflónom = žiaden problém. Bovden mením iba ak mením rám alebo ho niekde zatrhnem alebo zalomím. ;-)
11.03.2014 - 13:27:36
00
Dnes som sa s tym hral. Po rozobrati ramienka som zistil ze je trochu ohnute. Vyrovnal som, vycistil, uvolnil lanko a skusil ci nezadrhava a znovu nastavil prehadzovacku. Zda sa ze to slape, uvidime v terene. Dalsi krok by bol lanko a bowdeny
11.03.2014 - 19:41:16
00
Prevodníky na 9sp sú rovnaké ako na 10sp? Však 10sp reťaz je užšia, potrebuje aj užšie prevodníky a pastorky na kazete, nie? Ja mám 3x10 a na prevodníkoch je napísané: "use HG-X chain only". - použivajte len HG-X reťaz, to je tá na 10sp. Bude presne do zubov na 9sp kazete zapadať 10sp reťaz? Prípadne naopak, že vymenil by reťaz za HG - tú na 9sp, vpohode by fungovala s prevodníkmi na 10sp?
Inak súhlasím, že pri 3-píle je 10 rýchlostí zbytočné. Rozdiel medzi rýchlosťami je ozaj velmi malý. Prevodový pomer 22-36 je úplne zbytočný, ešte 24-36 je zriedkavo využitelný. Stačilo by 22-34, aj 24-34 by ešte bolo v pohode. 10 rýchlostí je využitelné pri 2-píle, alebo na crossovom bicykli, kde sú prevodníky 48-36-26, kde najmensší prevodník je okolo 26,28 zubov. Jazdím už dlho 3x10, nemám žiadny problém, ale po čase som tiež prišiel na to, že by mi úplne stačilo mať 3x9 a 11-34 kazetu, prevodníky 44-33-22 a bike by som mal rovnako univerzálny. Predsa len 9sp systém je presnejší, možno o niečo kvalitnejší a hlavne lacnejší ako 10sp.
14.03.2014 - 12:10:09
00
10 st prevodníky sa bežne jazdia s 9 st reťazmi, veľa bikerov (aj ja) to tak jazdí- najmä pri systémoch 2x9 a nie je s tým žiadny problém :) Píšem o shimane, ale aj pri iných značkách by malo platiť to isté. No 10 st reťaz by som na 9 kazetu a prevodníky radšej neskúšal. Ale čo sa týka tohto prípadu a rozmýšlania o prechode z 3x10 na 3x9 je podľa mňa sprostosť a krokom späť, určite sa to dá doladiť alebo ako bolo spomínané povymienať lanká a bovdeny :) .
14.03.2014 - 13:04:12
01
Drifter, súhlas. 3x10 systém je čisto marketingový ťah, komponenty sú o 30% drahšie ako na systém 3x9 ktorý je úplne postačujúci. Ale keď už to človek kúpi s bicyklom, tak je asi lepšie investovať čas do riešenia prípadných problémov ako do prechodu na nižší systém. Keby sa mi ale napr zlomila prehadzovačka alebo odišla kazeta, neváhal by som dlho.
14.03.2014 - 13:40:44
00
10 sp reťaz shimano XT DYNA som bežne jazdil na 9 sp shimano SLX kazete. Všetko v poho fungovalo.
14.03.2014 - 14:50:56
00
VIACPREVODOVÉ REŤAZE V ROZLIČNÝCH ŠTANDARDOCH

Okrem toho, že by reťaz mala správne fungovať na zadných zúbkoch a zadných prevodoch, musí byť tiež kompatibilná s prednými prevodníkmi. Predné kľuky s prevodníkmi sú tiež vyrábané pre rôzny počet “rýchlostí” vzadu, aby bolo možné použiť správnu šírku reťaze. Rozstupy medzi prednými prevodníkmi pre kazety s 8 alebo 9 rýchlosťami budú relatívne široké. Ak by sa použila užšia reťaz, určená pre 10 alebo 11 rýchlostí, môže sa stať, že reťaz bude mať tendenciu počas záberu vypadávať. Viď článok : VIACPREVODOVÉ REŤAZE V ROZLIČNÝCH ŠTANDARDOCH

Okrem toho, že by reťaz mala správne fungovať na zadných zúbkoch a zadných prevodoch, musí byť tiež kompatibilná s prednými prevodníkmi. Predné kľuky s prevodníkmi sú tiež vyrábané pre rôzny počet “rýchlostí” vzadu, aby bolo možné použiť správnu šírku reťaze. Rozstupy medzi prednými prevodníkmi pre kazety s 8 alebo 9 rýchlosťami budú relatívne široké. Ak by sa použila užšia reťaz, určená pre 10 alebo 11 rýchlostí, môže sa stať, že reťaz bude mať tendenciu počas záberu vypadávať.
28.02.2020 - 00:34:24
00
keyboard_arrow_up