Nie, zrejme by si asi nebol na vine. Ale priznám sa, že vôbec nechápem Tvoje prirovnanie. To je úplne iná situácia, neporovnateľná s tým, čo opisoval nimm_zwei. Navyše, "keby" je dosť neurčitý pojem, vyšetrovateľ aj súd posudzujú konkrétne okolnosti a nie "keby", a tie okolnosti sa samozrejme líšia prípad od prípadu. Aj v prípade, ktorý opisoval nimm_zwei, "keby" išiel cyklista B pomalšie ako "veľkou rýchlosťou", tak by to už podľa mňa zásadne menilo situáciu. Ale to je tiež iba "keby" :-))

Aby bolo jasne (a už som to napísal), ja vôbec nespochybňujem zavinenie cyklistu A, iba si myslím, že aj cyklista B by dostal nejaký kus viny.
14.04.2014 - 10:56:02
00
S tymto sa suhlasi dost tazko. Inak v by som na cesticke pre cyklistov nikdy nesmel predbiehat ineho cyklistu, lebo v jej celej dlzke je plna neprerusovana stredna deliaca ciara.


Viem, že teraz budem v tomto fóre za debila :-) (hej, tiež som považoval tohto projektanta, čo mi toto vravel, spočiatku za somára), ale áno, je to tak. Značenie cyklochodníkov na Slovensku je v tomto nesprávne, plná čiara by sa mala používať iba v neprehľadných alebo nebezpečných úsekoch cyklochodníka (podobne ako na cestách), napr. v zákrute, pred križovaním s cestou alebo chodníkom a pod.. Na Slovensku sa však cyklochodníky iba začínajú robiť a toto sú veci, ktoré ešte projektanti (podobne ako Ty) nemajú v krvi. Ale práve v ostatnom roku sa aj v tomto začínajú hýbať veci a dá sa očakávať, že viac a viac nových chodníkov bude mať prerušovanú čiaru (aj keď nie iste všetky, pretože je určitým špecifikom, že si väčšina projektantov a dopravných inžinierov na Slovensku myslí, že všetko vedia a že sa nemusia už nič učiť). V Čechách sa už okolo tohoto debatovalo a nové chodníky sa stále častejšie robia s prerušovanou čiarou a ak bicykluješ na západe, tak tam je prerušovaná čiara štandardom (aj keď na starších chodníkoch sa tiež ešte nájde plná, tiež si tým museli prejsť).
Ono, tak či tak toto sú len naše jalové reči na internetoch. Skutočné sa to celé začne riešiť až keď bude viac nehôd, viac zranených, začne sa kvôli tomu viac súdnych konaní a žiadostí o poistné plnenie. Až potom si to zodpovední začnú všímať...
14.04.2014 - 11:04:56
00
Len som tym chcel povedat, ze legislativa a pravidla na cestickach pre cyklistov nie su takmer ziadne a vsetko sa tvori akosi "samo" cyklistami samotnymi.
14.04.2014 - 11:09:36
00
To však neznamená, že teraz na cestičkách pre cyklistov neplatia žiadne pravidlá. Platia. Cyklochodníky nie sú vyňaté spod zákona 8/2009 a skrátka ak nejaká cyklochodníková vec nie v tomto zákone špeciálne ošetrená, tak tam platia tie isté pravidlá, ako na cestách s autami.
14.04.2014 - 11:30:08
00
Jaroh situacia je to presne taka ista akurat namiesto bicyklov su spominane auta.ak beriem,ze zakon o cestnej premavke plati na vsetkych cestach a ucelovych komunikaciach,tak pre auta a cyklistov (ak nie je uvedene inak),tak proste cyklista A je z mojho pohladu jednoznacny vinnik.
Ako som uz vyssie pisal,ak nebola rychlost upravena znackou,tak pojem 'velka rychlost' je subjektivna domienka a v ziadnom pripade nemoze byt akceptovana a ak plati cestny zakon a cyklochodnik bol v obci,tak cyklista B pokial neprekrocil rychlost 50km/h resp. max.konstrukcnu rychlost udavanu vyrobcom,jazdil v pravo tak neporusil ziadne ustanovenie zakona o cest.premavke. Jedine ak by cyklista B nabural zozadu,z boku do cyklistu A Tak tam by mohla vzniknut domienka o nedodrzani vzdialenosti,neprisposobeni svojich schopnosti povahe a stavu vozovky,precenenie svojich schopnosti atd. Ale tu jednoznacne cyklista A Nabural do cyklistu B....
Ale ako si spominal vyssie,kazda situacia je specificka a jej riesenie moze akuraat rozlusknut OCTK,znalec z odboru dopravy a pripadni svedkovia
14.04.2014 - 11:45:23
00
To však neznamená, že teraz na cestičkách pre cyklistov neplatia žiadne pravidlá. Platia. Cyklochodníky nie sú vyňaté spod zákona 8/2009 a skrátka ak nejaká cyklochodníková vec nie v tomto zákone špeciálne ošetrená, tak tam platia tie isté pravidlá, ako na cestách s autami.

...a budeme sa krutit donekonecna dookola. Plna ciara mi nedovoluje predbiehanie. Treba priznat, ze nie vsetko je tak, ako si my predstavujeme a myslime si, ze je spravne. Ako tu uz bolo spomenute, treba vela obeti, aby sa nieco zacalo riesit. Aj to neplati vzdy. Obeti nie je nikdy dost...
14.04.2014 - 12:08:56
00
Hlavne treba veľa porozumenia s korčuliarmi,ktorí majú uši zapchaté slúchadlami a kývu sa zo strany na stranu,psíčkarmi,ktorí venčia psov na chodníku,mamičkami ktoré si veselo štebocú tri vedľa seba a kočíkujú si deťúrence a ďalšie im behajú popred kočíkmi a ostatnými chodcami,ktorí nemajú čo robiť na cyklistickom chodníku,aspoň keby kráčali v proti smere ,aby oni videli kto ide oproti!!!
14.04.2014 - 17:32:58
02
Vacsina tych problemov konci 5 km za mestom. To je meratelne v minutach 15? 20? a mas pokoj. Nezabudaj na skodlive ucinky stresu na ludsky organizmus http://www.2012rok.sk/wp/zivotny-styl/1276-co-je-stres
14.04.2014 - 18:10:25
00
slavuš, kým sa slovač nenaučí poriadku, tak cyklocesty budú trestom pre cyklistov. Ak po nich pôjdeš, budeš bojovať s chodcami, psíčkarmi, zaparkovanými autami... Ak pôjdeš po paralelnej ceste (vozovke), občas sa stane, že ťa naschvál čo najtesnejšie nejaký polovodič predbehne "aby ťa poučil" alebo po tebe začne vyziapovať že vedľa máš cyklochodník, tak nezavadzaj a vypadni. ...zlaté 90te roky. Menej áut, menej polovodičov, lepšie cesty (z hľadiska výtlkov a vyjazdených koľají) a žiadne cyklocesty (nie že by nebolo dobré ich mať). ;-) Smelo kráčame do staroveku. :-(
16.04.2014 - 15:57:35
04
este kus vydrz kym sa zacnu pouzivat lietajuce auta, potom zas budu cesty nase :))
16.04.2014 - 17:09:11
01
Dobre už bolo a už sa to nevráti. Vždy som sa považoval za optimistu, ale po mnohých zlých skúsenostiach ma optimizmus na cestách opustil. MTB je krásne a čiastočná náhrada, ale rýchlosť na novom čistom asfalte bez polovodičov okolo je skrátka naj. ;-)
16.04.2014 - 23:34:53
00
Jujo, na jeseň sa pripravovali tzv. technické predpisy pre stavbu cyklistických komunikácií. Určite boli aj dokončené, ale neviem, či už sú prijaté alebo nie (možno Žigo by mohol vedieť?)... Ak sa dobre pamätám, tak akási "návrhová rýclosť" je v nich 25 km/h. V tých predpisoch je všetko, na čo sa asi pýtaš (t.j. čo má spĺňať cyklochodník).

Nejak som to tu prehliadol ale este sa teda vyjadrim. Technicke podmienky su na pripomienkovani v Europskej komisii a schvalenie sa posunulo zatial na koniec juna. Maju ich tusim od decembra, takze sa zjavne moc neponahlaju. Co sa tyka rychlosti tak v TP zostáva tak ako v STN 73 6110 návrhová rýchlost 25 km/h, v klesaní nad 3% 40km/h. Návrhová rýchlost ale sluzi najma pre navrh komunikacii, napr. polomerov smerovych oblukov. Obmedzenie rychlosti by malo byt dane znackou alebo v obci 50km/h.
Lord: Asi mas pravdu. Nepredpokladam, ze my sa este dozijeme vseobecneho poklesu intenzit motorovych vozidiel. Myslim, ze pri dodrziavani normy a TP uz budu nove cyklisticke komunikacie normalne zjazdne. Minimalna sirka bude v pripade pristupu chodcov 4m, co uz podla mna na obydenie kocika bude stacit. V mestach bude opatrenie pre cyklistov zavisle od intezit (v podstate by uz malo byt aj teraz), takze na dolezitejsich miestnych komunikaciach by mali byt aspon pruhy pre cyklistov. Ich pocty budem tento rok na vybranych miestach scitavat, zatial mam 2 krizovatky v ZA z marca. Skusime presvedcit aj SSC aby zverejnovala pocty cyklistov a prejektanti potom mohli zohladnovat.
17.04.2014 - 10:21:12
00
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/klaus-pro-ctk-desate-vyroci-vstupu-do-eu-neni-duvodem-k-oslave--1340056

"Podívejte, já opravdu vůbec nic nemám proti cyklostezkám, krom toho, že to je módní vlna. Ale jestli budování cyklostezek je hlavní přínos peněz, které nám putují z Evropské unie, tak příspěvek cyklostezek pro blaho tohoto národa je relativně malý,“ poznamenal. "

:)
17.04.2014 - 12:59:08
00
Minimalna sirka bude v pripade pristupu chodcov 4m, co uz podla mna na obydenie kocika bude stacit.


Chodci riadiaci sa sluchom sú katastrofou aj na bežných cestách. S niekoľkými som sa už takmer zrazil, keď sa pozreli len na jeden smer odkiaľ bolo počuť auto a na druhý, z ktorého som si pekne frčal sa pozrieť neunúvali a vošli na cestu práve keď som si šliapal popri nich. Na cyklocestičkách to platí dvojnásobne. :tmi:

Na tréningu sa cyklocestičkám budem vždy vyhýbať. V prípade "výletu" sa pôjdem previesť, kým ma neomrzia tlupy a zhluky chodcov a korčuliarov na celej šírke. :D
17.04.2014 - 22:01:05
03
Ja pri polohluchych chodcoch zvyknem prebrzdit smykom. Je to dost ucinne. Potom tu mame ignorantske babicky, ktore sa neuhnu ani ked idem oproti vysokou rychlostou. Na ne plati nespomalovat a zaflekovat az tesne pred nimi. Zvycajne sa uhnu :D a teraz som si zriesil tajnu zbran - pistalku. Som zvedavy ako to bude fungovat.
18.04.2014 - 07:13:19
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up