V skratke: centimeter hore dole, a ak ti ten 1cm zdvihu nechyba a jazdi sa ti na bajku dobre, tak to neries.
Detailne:
Dolezite je, na aku "vysku vidlice" bol navrhnuty ram. Vyska
vidlice je vzdialenost od stredu osky kolesa po vrchol korunky (kde je hlavove zlozenie), po anglicky axle to crown resp. A2C. A teraz pozor, dve vidlice s rovnakym zdvihom od roznych vyrobcov mozu mat dost odlisnu A2C, niekedy aj o 1,5cm.
Vyska vidlice ovplyvnuje strmost hlavoveho uhla, co ma zase vplyv na stabilitu/riadenie bicykla. Najlepsie je namontovat vidlicu ktora ma A2C co najblizsie k vyske s akou bol
ram navrhovany. Ak ti vyhovuje trochu volnejsi hlavovy uhol, mozes dat trochu vyssiu, ak strmsi, mozes dat trochu nizsiu. Velke odchykly sa neodporucuju lebo mozes dostat neovladatelny bicykel a navyse, pri moc vysokej vidlici hrozi poskodenie ramu.
//edit: a ak ta naviac trapi to, ze to nie je "rovnake cislo" vpredu aj vzadu, tak vedz ze je mnoho bicyklov, ktore maju iny zdvih vpredu a iny vzadu. Ak sa ti jazdi dobre tak fakt neries