čiže tento bicykel :
http://www.gtbicycles.com/2014/bikes/mountain/xc/2014-zaskar-9r-sport
Sú tam brzdy Avid DB1, hydraulické, s 16cm kotúčmi...no...a problém je ten že neviem či nie sú mastné(ale to asi nie, lebo by mi nebrzdili skoro vôbec potom), alebo či nie je niečo s platničkami, alebo či sú špinavé (naoko samozrejme nie) no robí mi to také veci, že keď stlačím páčku, tak aj predná aj zadná, jednak pištia (to sa pri nových ale stáva), ale viac ma udivuje a rozčuľuje to, že keď páčku stlačím na hociktorej a stlačím ju nie uplne na doraz, tak ako keby brzdia tak drhnúc sa, proste popíšem to, že robia prerušovaný drsne znejúci zvuk a doslova cítiť ako platnička trie o každý otvor kotúča...proste akoby bolo cítiť a počuť otvory na kotúči pri brzdení.
Je to normálne? Dá sa to do normálu časom? Alebo s tým niečo je?
Neviem či som to správne popísal, aby ste pochopili, ale hádam hej, proste keď som skúšal kamarátov SCOTT a aj iné bike-y ktoré mali otvory v kotúčoch kruhové, tak pekne plynulo po tichučky brzdili aj predná aj zadná aj keď sa brzda stlačila slabšie alebo na polovicu dá sa povedať, mne to pri polovičnom a slabšom stlačení robí toto a aj píska dá sa povedať k tomu, neviem si pomôcť ale ja mám pocit že s tým niečo je. Tak povedzte, kto sa vyznáte.
Ďakujem a vopred sa ospravedlňujem ak som náhodou založil duplicitnú tému.
mne robilo to iste a stacilo uvolnit dve imbusove skrutky aby sa prasiatko (brzdic) hybalo, potom zatlacit brzdu (prasiatko sa vystredilo) a dotiahnut skrutky (samozrejme podla momentu aky uvadza vyrobca vidle). Ono tam staci velmi male vyosenie a uz chytaju platnicky jedna horny koniec druha spodny...
Treba skusit nastavit prasa do idealnej roviny voci kotucu ako pise ddemo, pripadne aj skontrolovat, ci nie su platnicky voci kotucu privysoko a ich horny okraj nie je prilis mimo kotuca. To by sa normalne nemalo stat, jedine ze by pri montazi pouzili nejake podlozky naviac medzi prasa a ram / adapter.
P.S. Ak nepomoze ani jedno z uvedeneho, tak jedine asi vymenit bud brzdove oblozenie abo kotuce. Ale to by som riesil az ako poslednu moznost a az ak by to brzdy robili aj pri brzdeni vo vysokych rychlostiach.
Tak ako si napisal. Avidi maju dost malu medzeru medzi platnami a kotucom takze je to normalne ze si sem tam cinkne(a u 203mm kotuci ani nehovoriac). Moj nazor: uplna normalka ked vsetko ostatne mas v poriadku.
Skús odpustiť dve kvapky, mne to pomohlo..
Silne brzdenie ti neprehreje celu kvapalinu od prasata az po paku tak, ako pobyt na slnku. Staci, aby mal v systeme viac kvapaliny ako ma byt a pri extremne malej medzere medzi kotucom a dostickami moze mat problem.
Odkial je lepsie odobrat kvapalinu, zo strmena ci z paky?