Má zmysel dávať na bike vačší priemer kotúča? zvýši sa tým brzdný účinok? má to aj iné výhody/nevýhody?
01.08.2014 - 08:34:30
00
Účinok až tak nie, lebo maximálna brzdná sila závisí skôr na trakcií plášťa k povrchu (kedy dôjde ku šmyku). Výhoda je skôr v tom, že stačí na brzdenie menšia sila na páčke. A nevýhody pre gramárov asi váha, väčší kotúč skôr šúcha a treba pozerať aj aký maximálny je povolený pre tvoju vidlu alebo rám, lebo väčší kotúč zaťažuje závity a upevnenie strmeňa väčšími silami.
01.08.2014 - 08:36:34
00
Ja som niekde cital, ze kazdy 1mm na priemere kotuca zlepsuje brzdny ucinok cca o 1%. Maly priklad: Na asfalte so 160mm kotucom po stlaceni prednej brzdy na doraz bike nepostavim na predne koleso, so 180mm ano. Ono to bude mat nieco s tym, ze vacsia paka, bla bla...
A este cisto prakticky: vacsi kotuc sa rozpali pomalsie ako maly.
01.08.2014 - 10:43:09
00
keyboard_arrow_up