Čaute.

Mám problém zo zadným nábojom na Mavicoch Crostrail (ale to je asi nepodstatné). Prejavuje sa to pri jazde dolu kopcom pri vysokých rýchlostia (aj keď včera to už bolo aj po rovine). Pri jazde mi začne nazývam to že "vrešťať" v zadnom náboji, neni to pukanie ani hučanie je to ako keby niečo o seba drelo. Predpokladám že je to ložisko ale po rozobrati a kontrole ložisk (menil som ich teraz na jar) idú krasne čisto. Problem neni len to vreštanie, pocitovo zadne kolose zadrhava a voľnobežka sa prestane točiť (tam asi bude pes zakopaný) , reťaz sa prestane napínať a zvedne, takže keď chcem tomu zabraniť musím šlapať aj dolu kopcom. Včera mi to hučalo po 15minútovom zjazde ešte hodnú chvíľku aj po rovine čo bude spôsobené asi prehriatím ložiska.

Dnes skusim vymeniť ložisko vo voľnobežke, podla mna to bude určite v problem v ložiskach (takže písem to sem aj pre info pre ostatných kto sa stretne s rovnakým problémom lebo nič podobné som na fore nenašiel)

Ďakujem za každé rozumné info. k veci.
01.08.2014 - 07:27:08
00
S velkou pravdepodobnostou bude treba "namastit orech"
post849947.html#p849947
01.08.2014 - 07:52:51
00
Presne ako pise Raver. Je to asi specialita Mavicov, lebo sa to stalo viacerym ludom z fora.
01.08.2014 - 07:58:34
00
aha, tak to skusim teda. Pod premastenim orecha predpokladam ze myslite premastenie zltkasteho plastoveho tesnenie co je vo vnutri orecha od stredu. Bolo nejake cierne aj som sa divil ale neprikladal som tomu dolezitost.
01.08.2014 - 13:35:55
00
Bavime sa aj o udrzbe klzneho puzdra, ale najma zapadiek

Prílohy:

mavic.jpg
mavic.jpg 321.34 KiB thumb_up0thumb_down

01.08.2014 - 13:46:55
00
a duolezite je, aby si tam po vycisteni nedal obycajny olej - nebude ti to fungovat! Najlepsie dat Mavic mineralny olej...
01.08.2014 - 16:14:14
00
a to je zas co? neda sa na to pouzit GT85 alebo ta zelena vazelina shimano? pripadne nieco od Finish line?
01.08.2014 - 16:20:41
00
Da sa pouzit hocico, s nicim vsak nie je vysledok taky ako s originalnym olejom od Mavicu
01.08.2014 - 18:18:13
00
Tak, tak. Ak olej nie je originál Mavický, dlho orech v tichosti nevydrží. Mám odskúšané!
01.08.2014 - 22:15:12
00
vyčistené, Mavic min.olej zatial nemám takže použitý zelený Shimano na ložiská. Včerajší test so zjazdom z Kraľovej Holi dopadol na JEDNOTKU, žiaden VRESKOT :D . Ďakujem za trefnú radu ;)

A keď sa už točíme okolo Crosstrailoch. Na druhých kolesách (r.2011) mám problém s tuhým strielaním pri silových záberoch ( rozumej šlapanie fakt už na ťažko-silovo do strma na ľahších prevodoch, na rovine aj pri max.zabere mi to nikdy ešte nestrelilo). Bol som s tým aj v 2 servisoch, špice sú našpanované, žiadna osma, pekne je vycentrované. V jednom servise sa servisákovi nepáčila mierna vôľa na kazete (dá sa s ňou fakt že mierne mikať ale je pravda že to striela ľen na možno posledných 3 najvačších pastorkoch a je pravda že práve tam je najväčšia páka-rámeno čiže pohyb zubov voči stredu je najväčší) ale pri tom je dobre dotiahnutá, takú istú vôľu mám aj na druhých crossridoch a tam to strielanie neobjavuje.


Naposledy upravil Andobiker dňa 03.08.2014 - 13:56:21, celkovo upravené 1 krát.

03.08.2014 - 12:31:00
00
Pokiaľ je kazeta nezošľahaná, môže byť problém so zaskakovaní tých dvoch zúbkov do orecha. Zhoď orech, vyber tie záberové zúbky. (ide to veľmi ľahko a jednoducho len si daj pozor, aby ti pri demontáži niekde neodletela strunka) Vyčisti napr. WDčkom, utri a zúbky daj späť. Do lôžka záberových zúbkov kvapni len jednu kvapku redšieho oleja. Samozrejme dobe vyčisti z vnútornej strany aj orech.
Bočný výkyv kazety je u Mavicov SLR, SL, crostrail štandardný jav. Pod orechom z vonkajšej strany je jedno maličké ložisko. Na orechu je z vnútornej strany klzné ložisko a oproti nemu na náboji klzná gumička. V tejto časti to pracuje a má to zrejme aj tak byť. Nové náboje sú už riešené ináč.
03.08.2014 - 13:10:30
00
keyboard_arrow_up