Som zástanca 2x8-9-10 ale 1-10 alebo 11nemože byt ani ľahšie 43 pastorok váži dosť . Podla mňa vývoj 1x11 tak trosku nasilu to by som skorej chápal prechod na 12 kolečka
01.05.2014 - 12:45:15
00
Včera Martinské hole, Horná Lúka, Bystrička. Odšľapané to čo predtým s dvojplackou. Tlačil som úseky, ktoré som tlačieval aj s ňou. A to som mal dosť biedny deň, cestou hore som sa trápil neskutočne.
02.05.2014 - 08:37:36
00
Ja netvrdím že to nejde 43 v zadu nahradí 22 : 32 . Ja len neviem prečo by som to tak chcel kríženie reťaze opotrebuje rýchlejšie prevodník aj pastorky aj reťaz . Pri nákupe je to drahšie a dokonca neverím ze váhou ľahšie skorej naopak .
ale zástanca 2x 8 až 10 som :)
02.05.2014 - 14:29:21
00
Veď jasné, každému to, čo mu vyhovuje. Ja som rád, že som sa zbavil prešmyku. Klepanie reťaze oň mi žralo nervy :). Opotrebenie pri mojom nájazde okolo 2-2,5 tisíc km ročne moc neriešim. Váha tiež neviem, neriešim. Človek si na to ale rýchlo zvykne, že stačí radiť len jednou páčkou. Včera som sedel pol dňa na biku s 3-prevodníkom (kamoške sa trochu pokazil bike,tak som jej dal svoj) a vkuse len hľadal vhodnú kombináciu prevodníka a pastorku na kazete :D.

Možno časom zistím, že na to nemám a vrátim sa k 2x9. Zatiaľ mi to ale vyhovuje. Uvidí sa pri dlhších jazdách. Zatiaľ som s tým všetko jazdil len okolo 30-40 km. Chleba sa bude lámať pri hrebeňovke Veľkej Fatry :).
02.05.2014 - 14:36:40
00
Lahsie to je. Hmotnost odlahcis o lave radenie s kabelazou, presmyk a prevodnik (pripadne 2). Kazeta na hmotnosti samozrejme trochu priberie.
02.05.2014 - 17:53:34
00
kazeta samozrelme hodne priberie nie trocha :D:D
neporovnam to 3x nieco ale 2x......
02.05.2014 - 20:23:24
00
ahojte.
toto sem tak trochu aj nepatri, no predsa...



V SR nas nieje vela s 11 speed originalom, preto pridam nazor, mozno to niekomu pomoze...
mam to stastie uz rok a nieco likvidovat SRAM XX1 na mojom MTB., tu su moje poznatky:

1. XX1 nieje pre kazdeho, uprimne si neviem predstavit utiahnut viac ako 34z prevodnik. ak niekto jazdi po karpatoch, tak ok, ak chodite do realnych hor, bude to boliet! 2x10 je univerzalnejsia volba! striedam 32z a 30z pilu mam na alpy a ked sa ozve zdravie, aj na karpaty.

2. XX1 nevyraba shimano. kludne ma ukamenujte, no v porovnanim s XTR mi na srame vzdy chybalo rolexovo presne radenie, pri XX1 je to to iste. radi, ale znie to trochu ako ked Barry White zere osy.

3. XX1 je dama! a dama funguje pokial ma dobry bowden a 1.1mm lanko. hrube nezere! Dama potrebuje upravit kladku na saltri aby sa jej racilo krutit (hned out of the box). nastavenie tak aby to bolo 100% chce klud a rovnu patku na salter!

4. XX1 nieje menej trvanlive ako ostatne veci, skor mam pocit ze je to naopak. po roku retaz stale okay., na druhej strane, nemam jeden bike cize vyuzitie sa deli. pady, kamene, blato... zatial nevadili. 3 tyzdne v saalbachu dostala nakadacku kazdy den, ziadna ujma. clutch potreboval na zaciatku 2 sekundovy fix, jemne dotiahnut, aby viac tlmil. nic viac.

5. XX1 nepotrebuje napinak. toto je asi najvacsi prinos. retaz mi nikdy nespadla.
pouzivam wolftooth 32z a hope retention 30z.

6. stalo to za tie prachy? hmmm nie. nestalo. pretoze na bike kde to mam nahodene, by uplne stacila modifikovana sada 10 speed. a kedze mne osobne presmyk nikdy nevyhovoval, idem prestavat dalsi bike na 1x10. boh vie ako budem nadavat ked pojdem do ghetto riesenia s one up 42 pilou... neviem. kazdopadne, asi to nebude uplne okay.

ako napad xx1 povazujem za skvelu vec, range je uplne postacujuci. (neviem ako by som to vnimal na xc biku) je to dobra odolna sada, no znovu, da sa to aj inak. a inak to nabuduce asi aj spravim. 2x 10 povazujem za univerzalnejsiu volbu pre vacsiu masu ludi. na enduro mi to pride skutocne skvele, tiche a sialene lahke... ja som mal to stastie ze nenarazam na fakt ze mi chyba nejaky ten lahsi alebo tazsi prevod, niekto iny by mohol...

ride on!

Prílohy:

970547_10201282837658749_1895552647_n.jpg
970547_10201282837658749_1895552647_n.jpg 35.56 KiB thumb_up0thumb_down

03.05.2014 - 15:47:38
08
veru patri daj cenu XX1 :D
03.05.2014 - 19:17:29
00
X1
"Just released is the news that SRAM is now offering a dedicated 1×11 drivetrain below the current XX1/X01 level. Called X1, it retails for under a grand with a 200-300g penalty over the XX/XO level groups." http://twentynineinches.com/2014/05/02/trickle-down-sram-x1-drivetrain/
03.05.2014 - 20:00:23
01
XX1 to zvláda ale tie fotky natiahnutej klasickej prehadzovačky jej kladky si to odnesú !!!!
03.05.2014 - 20:53:22
00
X1 bude odpoved podla mna. ono cena nebude stale uplne okay (napr. kazeta stale viac ako xtr) ale ako OEM na hotovych bikoch to bude znesitelnejsie ako doteraz.
03.05.2014 - 21:25:32
00
ja len píšem že to nemá zmysel kopírovať z normálnych sad . Odnesú si si to komponenty ktoré nie sú na také kríženie konštruované . Ja osobne som zástancom 2x .......
03.05.2014 - 21:50:37
01
absolutny suhlas. ked postavim dalsi bike na modifikovanom 10s. zareportujem ako a ako dlho to bude alebo nebude fungovat.
03.05.2014 - 21:54:27
01
Caute mam otazocku, budu kluky urcene na 1x11 kompatibilne pri 1x10 s 10kolovou retazou?
Rozmyslam nad 1x10 s tymito klukami http://www.bikesport.cz/cz/kliky+prevodniky-kliky/aerozine-kliky-x-one-(x1-a1)-11s_4597
lenze su urcene na 1x11, mate niekto skusenost?
Dik a pardon ak to tu uz bolo rozoberane...
18.08.2014 - 11:08:50
00
Jasneže budú, môžeš tie kľuky kľudne voziť 1x9, 1x10, 1x11. Teda ak si si istý, že chceš tie kľuky kúpiť. Aeroziny zvykli praskať jak staré rožky :D
Teoreticky ti stačia akékoľvek kľuky a narrow-wide prevodník (z tých lacnejších E13, manobike, cyklomira.cz, superstar, race face)
Podľa môjho skromného názoru ti rovnako dobre (ak nie lepšie) poslúžia deore kľuky na dvojprevodník za 60€ (ešte aj prevodníky predáš) a k tomu narrow/wide prevodník za 30€ zo superstaru http://www.superstarcomponents.com/en/i-o-chainring-narrow-wide-style.htm
18.08.2014 - 11:18:29
00
keyboard_arrow_up