Aký vnútorný priemer má zbytok toho ložiska?

Analogova sublera ukazuje cca 13,8mm a digitalna ako zatlacim na nu 13,75 - 13,8mm vetsinou tak 13,78mm.
31.10.2014 - 12:26:40
00
pokial nemas "speci nadadie" ako pise Palo TT tak vloz sekac-plochy srobovak do loziskovej drahy a vyskusaj vuklepnut zvysok loziska. Neviem to lepsie opisat, podobne som postupoval ked som menil znamemu lozisko v zadnom naboji a rozpadlo sa.

Pochopil som, dik, skusam...no, toto je male lozisko a drzi to tam ako fras a este to aj klze kedze ta gulickova draha je obla.. Nechcem si ponicit zadnu stavbu..kedze to opieram o drevo ale len drevo sa deformuje...predpokladam ze ked sa stavba opre o nieco tvrde tak sa hlinik stavby splosti. No skusim ako posledne riesenie s vetsou silou, az vsetko ostatne zlyha ;-).
31.10.2014 - 12:35:16
00
Skus este nahrievat a ochladzovat ako to robia auto majstri v kombinacii s tou kliestinou co sa tu spomina. Vyrobis aj doma z velkeho srobu. Je to pakaren tento dizajn na Ghoste - som to riesil par krat a zakazdym je to trapenie.e to trapenie. To podobne ta caka v hlavnom pivote. Silou = vyklepavanim by som to urcite neriesil ocel vydrzi podstatne viacej ako hlinik a nepojdes rovno ... budes kupovat novy zadny link
31.10.2014 - 13:21:01
00
Netreba sa toho báť. Treba čo najlepšie si položiť/uchytiť/zafixovat zadnú stavbu, obetovať trebárs nejaký skrutkovač-zabrúsiť si ho/ohnúť podľa momentálnej potreby :), zobrať kladivko a šup, šup s rozumom sa pustiť do toho. Nič špeci, nič extra k tomu zvyčajne netreba.
31.10.2014 - 13:31:37
00
obor preco nevyskusas ten postup s vyskladanim loziska a vylisovanim cez gola nadstavec, k nemu nic specialne nepotrebujes? Pre hrubu silu moc pochopenie nemam.
Pokial si dobre spominam, tak si nedavno= tento rok, menil bike (po tych zlamanych Meridach), to uz mas problem s loziskami?
31.10.2014 - 14:40:50
00
Palo to fakt si myslíš, že v tejto fáze rozbitia má chlapec zložiť nejako naspäť poškodené ložisko v ráme a potom ho znovu vyberať a dúfať že sa nestane to isté?
31.10.2014 - 16:12:57
00
Ano, prakticky som nieco taketo este neskusal, ale pokial pouzije aj gulicky z toho druheho loziska nemuselo by to byt uplne nerealne. Rozdiel je aj v tom , ze predtym do toho busil, teraz by to von lisoval.
31.10.2014 - 16:27:34
00
Podobné som riešil v nedeľu - na ložisku v stredovom zložení praskol vnútorný krúžok na dva tenšie krúžky. Do vonkajšieho krúžka som vložil naspäť klietku aj s guľkami, položil na ne polovicu vnútorného krúžka a doňho vložil osku, ktorá sa v ložisku otáča. Položil som to na zverák roztiahnutý na priemer ložiska a po oske som jemne klepal gumeným kladivom a vyšlo to von bez problémov. Výhodou bolo, že som mal časť vnútorného krúžka a klietku s guľkami. V princípe je to podobné ako navrhol PaloTT. Možno by stálo za to "rozobrať" aj druhé ložisko a použiť z neho klietku s guľkami, prípadne rozobrať nejaké lacné ložisko rovnakej veľkosti.
Ešte som kedysi v autodielni videl aj to, ako na takto poškodené ložisko privarili priečku z oceľovej tyčky a za ňu zvyšok ložiska vytiahli... Len ložisko bolo väčšie a zváranie nerobilo problém.
31.10.2014 - 20:30:20
00
Dakujem chalani, vsetky vase rady su podnetene a vyuzijem ich ja ci niekto iny v buducnosti. Po zvazeni vsetkych moznostii, pre tento raz som to vyriesil celkom elegantne nakoniec za 10minut takto :P

PS:Nejake vyklepavanie srobovakom bolo nerealne, ta drazka po gulickach loziska je obla, plus tlak takto je len na jednu stranu, proste to klzalo a nehlo sa to, to bola najlepsia cesta ako si dorypat duralovu cast.

heureeeka dokazal som ;-)

Prílohy:

01nastroj a vysledok.jpg
01nastroj a vysledok.jpg 207.49 KiB thumb_up0thumb_down

02blizsi pohlad.jpg
02blizsi pohlad.jpg 301.94 KiB thumb_up0thumb_down

03este podrobnejsie.jpg
03este podrobnejsie.jpg 261.98 KiB thumb_up0thumb_down

04opotrebenie kamena.jpg
04opotrebenie kamena.jpg 92.81 KiB thumb_up0thumb_down

05dokreslene pre ilustraciu - som tresol kladivom cez srobovak a zlomilo sa to,vytrcalo 1mm.jpg
05dokreslene pre ilustraciu - som tresol kladivom cez srobovak a zlomilo sa to,vytrcalo 1mm.jpg 162 KiB thumb_up0thumb_down

31.10.2014 - 21:40:55
00
Pre zvedavych pridavam aj konecne foto miesta kde som brusenim oslabil stenu prstenca co sa dalo, bez toho aby som si zarypal do duralu stavby. Bola to hodinarsko- chirurgicka praca. Manzelka mi svietila na to lampou, ja som mal +2diop okuliare a utierala mi pot (aj od tej lampy aj od strachu aby som si nedobrusil duralove puzdro zadnej stavby). Sice vidno ze mi tam kapanek ruka uletela ale hlavne vnutro je ok.
Obrazok je vo full res. tak si vychutnajte ako si ten kusok uzil roznych pokusov..kapanek ozuzvany, snad nevadi na funkcnost.

Prílohy:

detail miesta brusenia prstenca.jpg
detail miesta brusenia prstenca.jpg 141.92 KiB thumb_up0thumb_down

31.10.2014 - 21:47:54
00
obor preco nevyskusas ten postup s vyskladanim loziska a vylisovanim cez gola nadstavec, k nemu nic specialne nepotrebujes? Pre hrubu silu moc pochopenie nemam.
Pokial si dobre spominam, tak si nedavno= tento rok, menil bike (po tych zlamanych Meridach), to uz mas problem s loziskami?

No jasnee. 4 mesacny Ghost (3k km). Vo vahadle zlomena klietka loziska - pukalo to, tak som to zacal rozoberat. Zbyle loziska sli veelmi tazko potocit rukou. Vo vahadlach vyemenene vsetky 4. Kukol som este zadnu stavbu ..haha jedno neslo ani rukou..zbytok poznate (bol som na jednom suchom maratone za ten cas).
Tie povodne loziska su RS, zvonka guma a zvnutra plech. Kupil som ZZ,plech krytie (3E kus), take som dal po prvej vymene po 2 rokoch aj na Meridu a nevedel som o nich dalsie 4 roky (cca 30 maratonov).

A ten stredny najvetsi klb nechapem, som vytiahol ten velky srob a tym som skoncil. Ani vazelinu tam nejde poriadne dostat. nejaky chaby pokus som dal a zasroboval spet. To vyzera ze to ma klzne lozisko ci co, netusim kde tam je vencek. Ale pre mna na prvy pohlad to vyzera nerozoberatelne. Dobre je, mozno to prave preto vydrzi nieco. Hmm.
31.10.2014 - 21:59:20
00
Pri takej spotrebe si tusim na najlepsej ceste stihnut v ramci zaruky aj nejaku tu prasklinu sedlovej trubky pri vahadle :)
Teda nie ze by som to chcel privolat, ale prednedavnom sa tu nieco aj s Ghostom spomenulo post880915.html#p880915 a ty si urcite v tomto rizikova skupina (hmotnost, styl jazdenia).
01.11.2014 - 14:32:14
00
Zas som zistil dalsi problem. A tym je nove lozisko. V obchode maju klasicke, kde stredovy valcek je zarovna telesa loziska. Toto zo zadnej stavby ma presah 1mm. som v peknekasi. Kde to zohnat, a podla cohoto hldat, ked oznacenie je 688RS ako aj na normalnom lozisku.?? Zhanal nieco take niekto?
To rozpadnute lozisko-tam sa mi pri vyrazani povodny kruzok zlomil na dve mensie casti.

Prílohy:

presah stredneho valceka o 1mm na kazdu stranu.jpg
presah stredneho valceka o 1mm na kazdu stranu.jpg 48.51 KiB thumb_up0thumb_down

03.11.2014 - 09:49:18
00
Je guličkové? Valčekové sa so širším vnútorným krúžkom robia, ale guličkové som ešte nevidel. Skúsim kuknúť nejaké katalógy čo tu v práci máme. Ak ho nezoženieš, tak daj po stranách 1 mm podložku.
03.11.2014 - 09:57:34
00
Ked inym nemcom stacia podlozky, tak musia stacit aj ducharom.
http://www.cube.eu/en/equipment/spare-parts/bearing-sets/product/cube-bearing-set-amsxms-horstlink-stereo-till-2013/
Medzi tymi loziskami v zadnej stavbe bola vlozena mala podlozka resp. maju sirsi vnutorny kruzok aj z vnutornej strany? Logicky by to tak malo byt, aby si pri dotiahnuty capu netlacil loziska proti sebe, co moze sposobovat ich rychle znicenie.
03.11.2014 - 10:21:06
00
keyboard_arrow_up