kotuce a pevna os je buducnost aj cestnych kolies :)
07.12.2014 - 23:42:40
00
... neviem kde sa to tu na fore rozoberalo, mozno aj v tejto teme (myslim ze uz viackrat)?...

O tom som pisal aj ja. Neodporuca sa pouzivat karbonove plastove rafky neznameho (rozumej cinskeho) povodu, aj ked tak mnohi robia. Ak UCI schvali kotucove brzdy, tak ma matt uplnu pravdu, vyvoj pojde tym smerom.
07.12.2014 - 23:59:35
00
peterg: co som pisal o dojazde - za tie roky co jazdim sa hold parkrat stalo, ze som musel po x defektoch dojst v zufalstve na plastoch (moja vina). Nikdy to nebolo daleko. Taky je zivot a preto sa pytam ci by to nebola likvidacna jazda (hlinik vydrzal vzdy).
ice29: som zvyknuty si nastudovat veci a vyrobcovia deklaruju vydrz aj pre stokilaka. ale marketing je jedna vec a zivot casto ina. Preto sa pytam foristov, ktori take nieco zazili, ci jazdia, ci s tym nemoze byt problem.
Ja som vyznavac klasickych hodnot a jazdim dost dlho ci uz cestu alebo mtb. Co spomina matt moze byt buducnost, ale buducnost nie vzdy byva hned lepsia. Osobne si myslim, ze kotuce na cestu nepatria. Sice najvacsi kotuc je rafik, ale pojazdil som toho aj v aplach aj v dolomitoch vela a ak by mali mat kotuce vlastnosti co su na mtb tak dakujem ale nie. Vadnutie brzd po dlhsich intenzivnych brzdeniach ci naopak tendencia k blokovaniu kolesa a smyknutiu pri drobnom neuvazenom reflexe robia kotuce na ceste neprijatelnymi (pre mna). Radsej nech ma bolia ruky. Ale to je moj nazor ktory si nedam a nevnucujem. Radsej menej a s citom.
Preto k veci... dosluhuju mi mavic ksyrium elite a rad by som aj nove, aj si polepsit. Len smerom vyssie je to takmer cisty karbon a na galusky z lenivosti servisu nechcem prejst. A pls neprehovarajte ma na to. Radsej poradte co na plaste je parada. Model a znacku si vyberiem sam ale rad si vypocujem argumenty. Nemam patent na rozum a skusenosti mi nasepkavaju, ze radsej chcem robustne riesenie bez "udrzby" ako nejaku neodladenu modnost. Je tu dost znalych ludi a rad si vypucujem argumenty.

Dakujem
08.12.2014 - 20:26:49
00
peterg: co som pisal o dojazde - za tie roky co jazdim sa hold parkrat stalo, ze som musel po x defektoch dojst v zufalstve na plastoch (moja vina). Nikdy to nebolo daleko. Taky je zivot a preto sa pytam ci by to nebola likvidacna jazda (hlinik vydrzal vzdy)...

Tazko povedat, zavisi od podkladu. Ale kym hlinikovy rafik stoji spravidla radovo desiatky EUR (keramicke Mavic viac), karbonovy znackovy stovky EUR. Riziko urcite nestoji za nenosenie lepenia (okrem nahradnej duse).
08.12.2014 - 20:40:50
00
Vedel by niekto odvážiť kolesá Mavic Cosmic SLS? Všade sa píše, že celková hmotnosť prednej a zadnej spolu s dušou a plášťmi je 2270g, no mne to nijako nevychádza.
Ja som meral 61g a 65g rýchloupináky, 1120g predné koleso a 1500g zadné koleso, čo je spolu 2746g. Rozdiel 476g. :^)
09.12.2014 - 06:26:22
00
Fuu,zeby perspektivny zavodnik?
09.12.2014 - 13:14:37
00
Ale kdeže! Len odľahčujem svoj bike, predsalen 28kg je trocha veľa... :D :lol:
09.12.2014 - 13:20:21
03
to si vazil aj s blatom nie? :D vaha ti vazi dobre? a mas tam obute ich plaste Yksion? ono to co sa udava je stanoveny nejaky priemer vahy moze tam byt +-10% (tych 10 som mozno prestrelil) rozdiel skoro vzdy je to do + :D ale skoro pol kila by som veru necakal


Naposledy upravil sk_wizard dňa 09.12.2014 - 16:07:05, celkovo upravené 1 krát.

09.12.2014 - 16:01:03
00
Vedel by niekto odvážiť kolesá Mavic Cosmic SLS? Všade sa píše, že celková hmotnosť prednej a zadnej spolu s dušou a plášťmi je 2270g...

Myslis Mavic Cosmic Carbone SLS?
09.12.2014 - 16:06:16
00
Áno, Mavic Cosmic Carbone SLS, kombinácia hliníka a karbónu. Vážil som ich úplne nové, dodané z výroby s plášťami Yksion. Ten rozdiel je zarážajúci, preto sa pýtam. Zadné samozrejme s orechom, bez kazety, ale nafúkané na 9 bar.
09.12.2014 - 16:09:07
00
Citujem zo stranky Mavic (http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-cosmic-carbone-sls#.VIcSuMloDQN)
Weight
Pair without tyre: 1695 grams
Front without tyre: 765 grams
Rear without tyre: 930 grams

Pair wheel-tyre system: 2270 grams
Front wheel-tyre system: 1050 grams
Rear wheel-tyre system: 1220 grams

Staci lepsie pozriet :P
09.12.2014 - 16:19:52
00
Citujem zo stranky Mavic (http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-cosmic-carbone-sls#.VIcSuMloDQN)
Weight
Pair without tyre: 1695 grams
Front without tyre: 765 grams
Rear without tyre: 930 grams

Pair wheel-tyre system: 2270 grams
Front wheel-tyre system: 1050 grams
Rear wheel-tyre system: 1220 grams

Staci lepsie pozriet :P
.
Zhod dole plaste a duse a zvaz. (10 min roboty).
09.12.2014 - 16:22:35
00
Ospravedlňujem sa za vyvolanie flame, premeral som to presnejšou digitálnou váhou. Výsledok:
Predný set kolies: 1070g + 61g rýchloupinák vs 1050g uvádzaných výrobcom.
Zadný set kolies: 1250g + 65g rýchloupinák, bez vymedzovacieho krúžku na 10s vs 1220g uvádzaných výrobcom.
To je 2320g (+50g) vs 2270g. Odchýlka 2,2%. Keď pripočítam rýchloupináky tak celkovo 2446g.
09.12.2014 - 19:15:23
00
Take kolesa na viac ako 20kg biku?
to mas uranovy ram? :-)
09.12.2014 - 20:39:40
00
Taky tazky ram by som chcel aj ja ...
... z platiny :)
09.12.2014 - 21:45:51
00
keyboard_arrow_up