A niektorí ani pravopis nevedia.... Sorry, musel som :-)
Nech na páči, poslúž si... Aj majster sa utne, najmä ak dva dni komunikuje o Gire a potom o polnoci sa mu pri gyroskope šmiyknú prsty
17.12.2014 - 00:46:37
01
Niektorí nič nevedia o princípe giroskopu... A jeden ani o státí na mieste, keď by to chcel aplikovať na valcoch.


Gyroskopický efekt sa na bicykli prejavuje len vtedy, keď nešliapeš, ale ideš "na voľnobeh",zotrvačnosťou, čo na valcoch zriedka....
17.12.2014 - 12:22:41
00
Nesúhlasím, gyroskopický efekt sa prejavuje na bicykli od okamihu, ako sa začnú točiť kolesá.
17.12.2014 - 13:40:49
03
Každé šliapnutie do pedálu má tendenciu meniť vektor hybnosti, a tým sústavne narušuje stabilizáciu kolesa ako jednoduchého gyroskopu... Ale aby sa z toho nestala hodina fyziky,myslel som tým to, že na udržanie rovnováhy na valcoch pri sústavnom šliapaní gyroskopický efekt veľmi vplyv nemá....
17.12.2014 - 13:51:31
00
Striktne povedane,ano,kolesa neustale zrychluju a spomaluju,ale pri kvazi konst.rychlosti a kadencii tak 100 len minimalne.takisto sa bicykel mierne zo strany na stranu naklana.oporna sila,kt.je vysledkom gyroefektu ale posobi stale,mozno nie vzdy uplne priamo ale vzdy ma podstatnu tu podpornu zlozku.navyse tocis aj pedalmi,to ma tiez nejaky ten vplyv na gyro.
17.12.2014 - 15:14:15
00
Myslím si, že ak by gyroskopický efekt nefungoval pri pedálovaní, tak by sme mali ďaleko väčšie problémy pri jazde s udržiavaním rovnováhy. Pri pedálovaní idem rovno, nebojujem o rovnováhu, akonáhle zastavím a nechce sa mi vycvaknúť z pedálov (napr. na križovatke), tak sústavne prenášaním ťažiska sa snažím udržať rovnováhu

A ešte si tak predstavujem, že na bicykli by gyro-efekt pri pedálovaní nepôsobil, a čo motorky? Motor ide, reťaz sa točí, gyro-efekt je eliminovaný? Alebo vôbec nepôsobí pri zaradenej rýchlosti? Hm, prečo sa ale potom motorkári pri jazde nekývajú zo strany na stranu v tvrdom boji o udržanie rovnováhy a nepadnutie?
17.12.2014 - 19:44:42
00
Junáčik vyskúšal a zistil, že jedno točiace sa koleso nestačí...

dnes som mal tréning na valcoch, tak mi to na konci nedalo, a skúsil som tú vtákovinu so zhodeným remeňom. dopadlo to podľa teoretických predpokladov, nedalo sa udržať rovnováha

Proste, musia sa točiť obidve kolesá, aby gyroskopický efekt pôsobil.
17.12.2014 - 19:46:52
00
Akoze tvrdis,ze jedno tociace sa koleso nesposobuje ziaden gyro-efekt?
17.12.2014 - 20:05:26
00
ja myslím že spôsobuje, ale na udržanie rovnováhy na valcoch je to málo... každopádne myslím, že by sa to dalo potrénovať, ale načo? :D
17.12.2014 - 20:19:32
00
Obávam sa, že gyroskopický efekt nám rovnováhu pri bicyklovaní udržiavať vôbec nepomáha. To máte trochu IMHO pomýlené :)
17.12.2014 - 22:39:43
02
Obávam sa, že takéto premúdre prehlásenie nestačí... IMHO by si ho mala podložiť aj nejakým faktom, nielen smajlíkom...
17.12.2014 - 22:48:01
00
Myslím si, že ak by gyroskopický efekt nefungoval pri pedálovaní, tak by sme mali ďaleko väčšie problémy pri jazde s udržiavaním rovnováhy. Pri pedálovaní idem rovno, nebojujem o rovnováhu, akonáhle zastavím a nechce sa mi vycvaknúť z pedálov (napr. na križovatke), tak sústavne prenášaním ťažiska sa snažím udržať rovnováhu

A ešte si tak predstavujem, že na bicykli by gyro-efekt pri pedálovaní nepôsobil, a čo motorky? Motor ide, reťaz sa točí, gyro-efekt je eliminovaný? Alebo vôbec nepôsobí pri zaradenej rýchlosti? Hm, prečo sa ale potom motorkári pri jazde nekývajú zo strany na stranu v tvrdom boji o udržanie rovnováhy a nepadnutie?


Nuž asi práve preto, lebo nešliapu... Tu totiž nejde o reťaz, či vektor sily pri pedálovaní, ale o ten pohyb nohy/nôh... Kedysi dávno som spolupracoval s hendikepovanými športovcami, a tí by Ti vedeli porozprávať, aké je to náročné šliapať (pri jednostranných amputáciách) len jednou nohou, práve z hľadiska rovnováhy - nie tým, že tá noha chýba z hľadiska váhy, ale že nemôže pri zatlačení (alebo zatiahnutí) vyrovnávať posun ťažiska druhou nohou... A pri jazde na voľno v pohodičke... Ale na druhej strane (ak teda nechceš mať nutne pravdu),som za to, aby sme sa už na fyziku vykašľali....
17.12.2014 - 22:56:22
00
Tak si určite videl rozdiel v rovnováhe, keď dotyčný krútil a išiel rýchlosťou takých 5 km/h a rýchlosťou 20 km/h. Čím rýchlejšie sa budú kolesá točiť, tým ťažšie sa bude bicykel nakláňať do bokov, jednoducho povedané.
17.12.2014 - 23:04:07
00
Pedálovanie jednou nohou sa skúša pri tréningu kruhového pedálovnia, odvyknutie od štvorcového (tzv. dupania). Odskúšané (aj pravou, aj ľavou - akurát ta druhá mi nechýba, ale zavadzia), aj keď si myslím, že mám dobrú techniku pedálovania. Avšak chýba mi dráha, dráhovka a pevný prevod (ešte lepší na zlepšenie techniky pedálovania) a občas si to opakujem pocas zimného jazdenia po hrádzi. Odporúčam vyskúšať. Pri dobrej technike to ide v pohode, nehrozí žiadna strata rovnováhy, nekľučkujem, nebojujem...

V prípade platnosti tvojej teórie by sa za jazdy nedalo jazdiť bez držania riadidiel, napríklad sa obliekať (vyzliekať). No a pozri si ako jazdí Sagan na dvoch kolesách a ako na jednom. Pri jazde na zadnom neudržiava rovnováhu len prenášaním ťažiska len v predo-zadnom smere, ale pre malú rýchlosť a slabý gyro-efekt aj do bokov.

Čo sa týka amputácií, videl som Radovana Kaufmanna, keď išiel prvý raz na bratislavskej dráhe a videl som aj obrovskú zmenu v jeho jazdení po pol roku. Len zlepšil techniku pedálovania, zo šliapania do štvorca prešiel na kruhové šliapanie.
17.12.2014 - 23:19:12
00
Neviem, čo má "moja teória" spoločné s jazdou bez držania riadidiel, prezliekaním a už vôbec, čo to má so Saganovými trikmi, ale nemienim to už riešiť, lebo toto je ako hučanie do duba a vlastne si kladiem otázku - načo? Úplne zbytočná polemika dvoch (a možno viacerých) strán, z ktorých je každá presvedčená o svojej pravde... Ani jedna neustúpi, a nájdeme sa o dve strany ďalej s tým, že sa popísalo 100 viet, ale nikam sme sa nedostali... Takže, s dovolením, ja sa toho vzdávam....
17.12.2014 - 23:31:56
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Cyklotrenažéry)
keyboard_arrow_up