gulicky z xt-ckoveho zadneho naboja po 3500 km, resp. co z nich zostalo, jednu som uz ani nenasiel :)
predny xt-ckovy bol na odpis po 4000 km, vymeneny za novatec
zadny minuly rok po 2000 km v januari menene konusy, teraz po dalsich 3500 su konusy este ok, ale gulicky uz v prdeli, este mam nahradne diely nejake, ked uz nebudu, pojde velmi rychlo do papa a konusy uz nikdy viac...

Prílohy:

CAM00341.jpg
CAM00341.jpg 461.57 KiB thumb_up0thumb_down

23.01.2015 - 09:55:53
00
A ja som prave vcera kontroloval XT naboje z roku 2008 a po rozobrati nabojov aj orecha som zistil ze vsetko je ako nove. Mozu mat najazdene cez 12 tisic iba raz sa zadny naboj dokontrovaval. Mal malu vôlu a podla vsetkeho nebol idealne dokontrovany este od vyroby co sa prejavilo az casom.
23.01.2015 - 10:11:08
00
Stav tých guličiek je aj vizitkou servisovania náboja. ( správne vymedzenie vôle a mazanie)
Ja som na SLX nábojoch menil guličky, a to len preventívne, po 15.000 km. (kónusy však už mali znaky mierneho opotrebovania)
23.01.2015 - 10:13:26
01
Moje skusenosti mi navravaju, ze take demolacie guliciek vznikaju, ak je to prilis dotiahnute. Vie niekto potvrdit? Alebo aj pri volnejsom nastaveni sa niekto s tym stretol?
23.01.2015 - 10:14:00
00
Problem je aj aj :) V obidvoch pripadoch sa zle "rozkladaju sily" pôsobiace na konusy a "puzdierko" naboja.
23.01.2015 - 10:18:10
00
Mozno len mam smolu na zle kusy,lebo naboje boli servisovane prvykrat v servise po 2000 km, tam sa uz menil konus v zadnom naboji, bol vydrety, menili sa gulicky a vsetko sa vycistilo, namazalo. Po dalsich 2000 km som v lete musel vymenit komplet predny naboj, lebo bol opat vydrety cely konus a bol uz nepouzitelny. Zadny ma konusy v poriadku, len boli rozbite gulicky. A dotahujem to tak, aby koleso nemalo volu a zase aby ani nedrhlo. Na to si davam pozor.
A prvykrat boli kontrolovane naboje v servise, takze dvaja rozny ludia ich dotahovali a kontrolovali.
23.01.2015 - 10:20:51
00
Kontrolovať stav nábojov raz za 2000km? Ja to robím raz za 100-200 km. Stačilo ti naprázdno zatočiť kolesom a je odskúšané. (aj vôľa na brzdách).
Veď guličky v takom stave sa museli prejavovať zvukom aj drhnutím už poriadne dlhú dobu. .
23.01.2015 - 10:58:23
00
už je to dávno, ale ak si dobre pamätám, tak voľné zvykli vytláčať jamky do tela náboj, tuhé sa proste rozmrvili
23.01.2015 - 11:17:19
00
No, ja som este naboje na záložáku/zimáku/blaťáku nikdy neservisoval. Vlastne nic som na nom este neservisoval ak neratam jednu vymenu retaze a brzdovych platniciek. A ako uz z jeho oznacenia vyplyva, tak ten chudak nejazdi zrovna ked je pekne a sucho :) a par tisic km to uz veru bude. A su tam len podpriemerne utesnene Acery. Ked sa budem nudit, tak sa mozno hecnem a dam sem foto ako tie gulicky a konusy vyzeraju. :)
23.01.2015 - 11:34:17
00
hovorim o servisovani (rozobrati a vycisteni), nie o kontrole vole alebo pretoceni kolesa, to si clovek hned vsimne, ked cisti bike. dokonca zadne nemalo ani volu, akurat som si vsimol, ze sa zacina trosku zadrhavat, preto som to hned rozoberal
O bike sa celkom staram, pravidelne kontrolujem, takze zadrhavanie si hned vsimnem. Musi ist tak ticho, ze pocut jedine vietor a gumy, nic nesmie skripat, vrzgat, inac rozoberam a hladam pricinu...
23.01.2015 - 11:44:34
00
Moje Xt naboje vydrzali cca 11000 km a este som ich predal ako nove
23.01.2015 - 14:47:15
00
hovorim o servisovani (rozobrati a vycisteni), nie o kontrole vole alebo pretoceni kolesa, to si clovek hned vsimne, ked cisti bike. dokonca zadne nemalo ani volu, akurat som si vsimol, ze sa zacina trosku zadrhavat, preto som to hned rozoberal
O bike sa celkom staram, pravidelne kontrolujem, takze zadrhavanie si hned vsimnem. Musi ist tak ticho, ze pocut jedine vietor a gumy, nic nesmie skripat, vrzgat, inac rozoberam a hladam pricinu...

stav tych guliciek a tvoja veta o tom ako sa o bajk staras si ale ocividne odporuju :lol:
23.01.2015 - 15:29:38
00
Stav tých guličiek je aj vizitkou servisovania náboja. ( správne vymedzenie vôle a mazanie)
Ja som na SLX nábojoch menil guličky, a to len preventívne, po 15.000 km. (kónusy však už mali znaky mierneho opotrebovania)


Presne tak. Mám na tréningovom horskom staré náboje deore niekedy od roku 2005. Stále plne funkčné. Rozoberané a čistené raz za rok - na jar. Raz som mal problém s nejakými otrepami vo voľnobežke. Vyčistenie a odobranie jednej tenkej podložky probém vyriešil. Javí známky opotrebovania, ale funguje stále normálne. Guľôčky sú v poriadku a dráhy tiež.
24.01.2015 - 11:44:25
00
Podľa mňa to je aj o kvalite materiálu a utesnenia. Mám doma starý 105-kový náboj(ten šedý), z čias keď sa na materiáli nešetrilo,ložiskové dráhy leštené borozonom, kvalitne utesnené, mám na ňom najazdené 40000 km, bol raz servisovaný (asi v polke najazdených km-len výmena vazelíny),naposledy som len pootvoril a zbadal bielu vazelinku bez náznaku špiny aj zavrel. Stále ide ľahko ako zanova...
Ale novšie Deore už bez zásahu moc nevydržali...
30.01.2015 - 13:00:32
03
Čaute, som tu nový, doteraz som bol len pozorovatel a škoda že hneď prvý príspevok musím písať sem :) asi by som mal menej drepovať :D btw nemá niekto doma jeden zbytočný? je to z náboja shimano fh-rm65

Prílohy:

orech.jpg
orech.jpg 252.88 KiB thumb_up0thumb_down

01.02.2015 - 16:22:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up