Jezus ty nechapes pisanemu textu ci co? Pisal, ze ho nevytacal, predpoklad je ze behal na prinizkych otackach a vies cim ho odrovnal? Zakarbonovanim. Variabilne lopatky museli byt total zapecene z tolkeho karbonu.

Tesak potom OK, len som nepochopil, ze si pisal obrazne :) Ludia casto jazdia so studenym motorom na 1500 otackach, co je uplne nevhodne, nedokonalym spalovanim v nizkych otackach vznikaju velke ciastocky sadzi, ktore sa usadzaju ako v turbe tak na ventiloch a podobne.. Ideal je jazdit rovnomerne medzi 1800-2500 otackach, tym motorom to nevadi a ako pises, rychlejsie sa zahreju na spravnu pracovnu teplotu.
29.01.2015 - 12:53:25
00
To bolo rypnutie, ale skoda vysvetlovat...

A pisal, ze ho ten kamarat nikdy nevytacal kym sa nezohrial, nie ze ho nikdy nevytacal. Takze citat pozornejsie by si mal asi Ty.
29.01.2015 - 12:56:10
00
tak sa vyhybaj rypnutiam, si tu moderator, mohol by si sa povzniest a udrziavat urcitu uroven.

Ak mal za 5 rokov 45000km, to znamena, ze robil kratke trate. A ak jazdil na prinizkych otackach tak to vytocenie sem tam mu uz nepomoze.
29.01.2015 - 13:07:51
00
alebo jazdil do práce autobusom a autom len v nedelu do kostola alebo na výlety ;)
29.01.2015 - 13:12:53
00
Tažký život moderátora ...
P.S. aj mod je len človek ;)
29.01.2015 - 13:21:29
00
to si mnohí myslia ako si svoje autíčko šetria, keď s nim jazdia raz za týždeň do kostola a to ešte viac ako štvrť plynu nepridajú a ono hneď za chvíľu zhnitý výfuk a všetky vyššie spomínané komplikácie, pritom auto nemá takmer nič najazdené... ono tomu treba so zdravým rozumom občas stupiť, keď už je motor v prevádzkovej teplote.
29.01.2015 - 13:39:57
01
+ ludia menia olej podla kilometrov, takže drbnú longlife a kludne menia raz za 3-4 roky :D
29.01.2015 - 13:47:12
02
to si mnohí myslia ako si svoje autíčko šetria, keď s nim jazdia raz za týždeň do kostola a to ešte viac ako štvrť plynu nepridajú a ono hneď za chvíľu zhnitý výfuk a všetky vyššie spomínané komplikácie, pritom auto nemá takmer nič najazdené... ono tomu treba so zdravým rozumom občas stupiť, keď už je motor v prevádzkovej teplote.

Ono tak väcsina jazdi vyslovene kvoli spotrebe a o zakarbonovani, zatuhnuti lopatiek na VGT a upchavani DPF ani netusia. Btw. dost ludi v mojom okoli riesi hladinu oleja az ked im zasvieti kontrolka a na servis/vymenu oleja ide az ked im to oznami palubny pocitac, teda v dnesnych casoch po 30k km. A potom kupuj jazdenku v dobrej viere, ze sa o to majitel svedomito staral...
29.01.2015 - 13:50:02
00
a potom su borci, co motor sice najprv zahreju, potom tomu nakladaju, zastavia a hned vypnu motor... z toho ma turbo tiez radost k zblazneniu
29.01.2015 - 14:10:17
00
nechat trochu turbo vychladnut je treba hlavne na dialnici ..... dojdes na odpocivadlo/pumpu a ked si ho predtym hnal, treba mu dat "minutku" vydychnut :-)
29.01.2015 - 19:33:53
00
to su take vseobecne dristy. mas uz teraz predsa turbomotory, ktore su aj po vypnuti stale dochladzovane vodou.
29.01.2015 - 19:53:38
00
Furt vam nerozumiem. Pojmy, hnat, nakladat a podobne. Co to znamena hnat po dialnici? Pytam sa preto lebo chodim podla predpisov cize 130 a teda neviem ci podla vasich definicii mam akoze na pumpe nechat bezat motor ci co. :-) A teda nikdy to nerobim a podla tunajsich expertov co najazdia miliony na naftakoch uz mam pocit ze vsetko robim zle. :-)
29.01.2015 - 19:57:08
01
Turbi nic nerobis zle :-) ..... 130 je v poho a ked ides ustalenou rychlostou ako pises, turbo je relativne v klude...... a samozrejme ked ides na pumpu ako clovek (spomalis, ides bez plynu) tak mozes vypnut motor hned uplne v pohode.....
29.01.2015 - 20:03:46
00
este aby som sa vratil k tomu kamosovi s tym pokazenym turbom... on mu nikdy nepridal viac jak 1500 otacok kym sa nezohrial.... a presne jak to tu niekto spominal, karbon to turbo zlikvidoval
29.01.2015 - 20:06:30
00
Tak som uz teda pokojny. :-) Tempomat je moj kamarat. :-) A teda rano na studeno mam chodit viac ako na 1300 otacok? :-)
29.01.2015 - 20:10:31
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up