1300 otacok nie su pracovne otacky motora. Tym davas zabrat nielen motoru ale aj dvojhmotaku, ktory v tych otackach musi mat radost tlmit tie otrasy.. Inak ak pri 130km/h je turbo pekne roztocene a samozrejme ho treba nechat v klude dochladit. Nevravim, ze minutu stat ale tak chvilku proste. A tych aut s vodnym chladenim na turbe je ako safranu, ,na to by som nevsadzal..
29.01.2015 - 20:21:19
01
ja chodim a este ani jeden moj TDI motor na nenakopal :lol: ale nie ovela.... nepoviem ti to presne ale nez prejdem na koniec dediny (2km asi) tak idem na trojke tych 55kmh.... potom po dalsiu dedinu cca 80 niekedy aj na stvorke a tu ked prejdem, potom uz normalne 90-100
zase, kazde auto sa inak zohrieva.... jak som pisal, Passat B6, 1,9 TDI ked som mu trochu nepridal, z Castej do Pezinka sa nezohrial ani na 60°.... zasa Alteu mam zohriatu na 7-8 km v tychto teplotach ..... a o nic ine nejde pri tom pridavani.... len dostat motor cim skorej na pracovnu teplotu
alebo teplovodny bufik jak maju napr. Sharany, Alhambry :y:
29.01.2015 - 20:23:58
00
Alebo moj Galaxy - kym oskrabem skla, tak uz mi kuri a je predohriaty. ;-)
29.01.2015 - 20:27:20
00
K téme 130 kmh, diaľnica, turbo,..
Asi naozaj netreba postáť na voľnobeh minútu niekde na pumpe. Stačí 500 metrov pred odbočkou vyhodiť rýchlosť, na voľnobeh "doplachtiť" k odbočke a potom či už k stojanu, alebo ku krčme. Motoru všeobecne však asi prospeje, ak v letných horúčavách sa na chvíľu postojí s voľnobehom, aspoň pokiaľ termostat nevypne ventilátor. A auto nemusí mať ani turbo.

Asi je rozdiel točiť 2500 otáčok pri spotrebe 8 litrov a ísť 130 na dialnici, alebo točiť 3500 otáčok na nižšom stupni v dlhom tiahlom stúpaní pri okamžitej spotreba 12-14 litrov (viac paliva, viac spalín, vyššie otáčky turba).

Všetko treba brať do úvahy, nedá sa generalizovať.
29.01.2015 - 20:44:34
00
A co to este vrci ked vypnem motor? Vyzera to ako nejaky ventilator, auto si proste zije aj po vypnuti svojim zivotom. :-)
Chlapci mne musite vsetko pekne po lopate vysvetlit, ja k autam nemam vztah, pre mna je len dolezite aby ma ta krabica niekde nenechala v stichu. :-)
29.01.2015 - 21:16:04
00
To je práve ventilátor pred (za) chladičom. Vypne sa, až teplota chladiacej kvapaliny klesne do normálnych hodnôt. Mne sa to stáva, keď idem 1,5 km na chalupu po rozbitej šotolinovej ceste do mierneho stupania, väčšinou na jednotku, občas na dvojku. Nápor vzduchu nechladí, takže musí pomôcť ventilátor. A v tom prípade počkám, že sa ventilátor dotočí a až potom vypnem zapaľovanie...

Totiž kedysi na starých škodovkách boli poruchové termostaty a tak sa stavalo, že ventilátor sa točil až do zdochnutia batérie.Amatérsky sa pridávali kontrolky na palubnú dosku - to pre tých slabšie počujúcich. Nejako si to pamätám a tak teraz keď počujem ventilátor, radšej počkám kým sa nevypne.
29.01.2015 - 21:49:18
00
To je ventilátor chladenia, ktorý ti ešte vrčí, lebo dochladzuje okruh :)
Turbo treba dochladzovať po jazde vo vyšších rýchlostiach, resp. otáčkach, pretože turbo je chladené buď olejom alebo vodou a logicky po vypnutí motora sa okruh zastaví a turbo následne nie je ničím chladené, čo môže spôsobiť ohnutie osky. V prípade turba chladeného olejom sa ten olej aj pekne spečie a vytvorí na ložiskách karbón, čím môže turbo začat prepúšťať olej do sania a to je začiatok konca pre turbo.. Počul som už o prípade, kedy turbo začalo prepúšťať do sania toľko oleja, že motor to vyhnalo do otáčok, majiteľ nevedel čo má robiť, až ten motor nakoniec zadrelo :)
EDIT: tu som našiel aj video: http://www.mojevideo.sk/video/1e9de/otacky_motora_sa_vymkli_kontrole.html
29.01.2015 - 21:57:57
01
na tých starých škodovkách sa stávalo aj to, že sa ten ventilátor ani nezapol, tak si potom pekne uvaril motor, domáci kutil to riešil vypínačom pod palubovkou a potom už vedel, kedy ho treba zopnúť
29.01.2015 - 22:03:27
00
hlavne že to táhne vodspoda :D si kúpim atmosféru benzín a vybavené.. no a poďte :-*
30.01.2015 - 06:57:56
04
A co to este vrci ked vypnem motor? Vyzera to ako nejaky ventilator, auto si proste zije aj po vypnuti svojim zivotom. :-)
Chlapci mne musite vsetko pekne po lopate vysvetlit, ja k autam nemam vztah, pre mna je len dolezite aby ma ta krabica niekde nenechala v stichu. :-)


mne to v tomto obdobi robilo na predoslom aute nezavisle kurenie... po vypnuti motora este chvilu isiel "bufik"...
30.01.2015 - 07:03:35
00
to su take vseobecne dristy. mas uz teraz predsa turbomotory, ktore su aj po vypnuti stale dochladzovane vodou.


Nejde o to ci sa turbo dochladzuje,ale o to ze sa zerave netoci a hriadel sa natavi do puzdra.Ked sa zas roztoci,strhne malu vrstvicku.Takto ked to stale robis,zacne zrat olej aj po 50k km.
30.01.2015 - 07:09:11
00
hlavne že to táhne vodspoda :D si kúpim atmosféru benzín a vybavené.. no a poďte :-*

atmo benzin je v pohode, ale treba aspon tych 180 konikov aby to nebolo uplne lenive :)
30.01.2015 - 08:38:00
00
Paaaani, odkedy som par tyzdnov jazdil 283 konickov v atmo V6, tak poskulujem po V8 :-D
Ale na take to domace jazdenie mi staci aj 90 ponikov, co tahne vodspodu... Najme ked si vystacia s 5 litrami
30.01.2015 - 08:45:24
00
len či sa ti tých o 1-1,5litra menej na 100km oplatí vzhladom na ostatné komplikácie :) (ale ja len rýpem, netreba to strhávať na nekonečné debaty o diesloch, aj tak neuznáte že to patrí do traktorov :D)
(a ešte si rýpnem že ono jazda na diesloch je drahšia, síce žerú menej ale cena paliva ako takého je vyššia, zachraňuje ho nižšia spotrebná daň!)
30.01.2015 - 08:52:54
02
atmo benzin je v pohode, ale treba aspon tych 180 konikov aby to nebolo uplne lenive :)


to vobec nie, staci nizka hmotnost ;) nedavna skusenost so saxom VTS...najlepsie su tie ksichty panov v mercedesoch ked ich takata krabicka vyskoli :)
30.01.2015 - 09:36:42
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up