Žigo a su nejake nove spravy ohladom planovanej cyklotrasy v rajeckej doline?
07.02.2015 - 09:25:32
00
Na stranke mesta som zachytil http://www.zilina.sk/?page=ukazspravu&id=13443 Na ŽSK sa vyjadrili, ze prace koordinuje odbor kultury na meste. O trasovani nemam predstavu ale vraj by mala zacinat pri stanicke.
07.02.2015 - 10:59:42
00
Má niekto na starosti správu a údržbu cyklistických cestičiek? Príklad cesta od internátov po plaváreň na Vlkoch zhrnutá, chodník taktiež. Cyklistická cestička nie, je na nej zľadovatelý sneh = je nezjazdná. Cyklistická cestička z Tepličky nad Váhom po Gbeľany neupravená, sneh je však na väčšine roztopený. Ale vsadím sa, že štrk z posypu tam bude do jesene. Rieši toto niekto, či "veď načo"? ;-)
19.02.2015 - 22:00:04
00
Zrejme sa uvažuje, že cyklisti cez zimu aj tak nejazdia. Ale tiež som si toho všimol.
19.02.2015 - 22:05:33
00
Cesticka pri kerfure je v sprave mesta ale nenachádza sa v plane zimnej udrzby. Pred cca 2 rokmi som navrhoval na stretnuti s poslancami nech ju tam doplnia. Tvrdili, ze v zime cyklisti nejazdia. Ukazal som im cisla zo scitacov na Hlbokej, ktoru odhrnaju a z Vysokoskolakov, ktoru neodhrnaju a kde je teda v pripade, ze je sneh o viac ako 90% nizsi pocet cyklistov (v letnom odbobi su intezity podobne). Mal som pocit, ze som ich presvedcil + som dal pisomny navrh. Zmena sa mala schvalovat v septembri, v októbri mi povedali, ze to neschvalili kvoli financiam. Tento rok uz su poslanci znacne obmeneni, takze podam navrh znova, uvidime.
Cestu pri Kii by mal mat v správe ŽSK. Riesenie toho pruhu ako jednosmerneho je podla mna cele nestastne a tie kamienky su uz len ceresnicka (ale uz som na nich raz defekt dostal). Na ZSK mame cyklokoordinatora, tak mu kludne napis peter.mraz@zilinskazupa.sk Ja s nim budem pravdepobobne v stredu, tak mu to tiez spomeniem, ale bolo by fajn keby sa to k nemu dostalo z viacerych stran.
19.02.2015 - 22:47:19
00
Ok. Tak vieš, potom tie cyklocesty strácajú zmysel. Štrk je svojím spôsobom len čerešnička, ale na cesťáku ti nikto po štrku nepôjde. Je tam vysoké riziko šmyku a pádu. Skúsim niečo "Mrázikovi" napísať.
20.02.2015 - 13:50:25
00
však aj tak tade nejazdíš tak čo :)
20.02.2015 - 13:56:50
00
Budeš sa čudovať, do mesta jazdím na svojom mestskom šrotíku. Takže využívam pre toto aj niečo také ako cyklocesty, pokiaľ sú na trase kadiaľ idem a sú zjazdné. A máš pravdu. Na všetko všetci kašlime... ale to už patrí do tém ako politika, oligarchia, tzv. konšpirácie, ovplyvňovanie mysle reklamami a tak ďalej. Veď keď napríklad reklama pri cestách je dôležitejšia ako ľudský život, tak načo sa starať...? ;-)
20.02.2015 - 14:17:02
00
Ok. Tak vieš, potom tie cyklocesty strácajú zmysel. Štrk je svojím spôsobom len čerešnička, ale na cesťáku ti nikto po štrku nepôjde. Je tam vysoké riziko šmyku a pádu...

Aj defektu- uz sa mi tam ako som pisal zadarilo. Jazdim tade pomerne casto z Teplicky zo zahrady a časti kde je strk obchadzam v jazdnom pruhu. Podla mna by tam mali byt pruhy po oboch stranach a pred Teplickou a Nededzou nejake prvky spomalenia.
Pruh tak ako je je na moj vkus prilis siroky, cyklisti ho nespravne vyuzivaju v oboch smeroch jazdy a ak by tam nahodou vyslali cistice auto, tak sirku jazdneho pruhu aj sirku pruhu pre cyklistov naraz neobsiahne. Navyse vdaka dostatocnej sirke uz na nom v intravilane v Teplicke parkovavaju auta a uz len cakam kym sa to rozsiri aj dalej.
20.02.2015 - 15:51:44
00
Nerozumiem, čo máš na mysli pod prvkami spomalenia... Šírka pruhu je veľká? Pre sólo cyklistu možno. Skús tadiaľ ísť v skupinke 5 cyklistov a bude sa ti hneď zdať akurát resp. bude ti pruh úzky. Nemám na mysli jazdu vedľa seba a ani v bočnom vetre v štýle "terezín".
Pre automobily: je jedno aká je šírka cyklistického pruhu, nesmú tam jazdiť a ani parkovať. Tu je problém, že cyklistická cestička je na úkor krajnice/chodníka. (problém o ktorom som tu dávnejšie písal = nerieši sa doprava ako celok a tak sa zvýhodnením jedného účastníka dopravy diskriminuje druhý účastník/ zvýhodnenému účastníkovi sa výhoda vôbec neprejaví)

Čiže keď tam predtým bežne parkovali autá, tak tam parkujú aj teraz. Jediný rozdiel je ten, že oficiálne nesmú. Celý ten pruh nič v prospech cyklistu nevyriešil. Stále je pri jazdiacich autách, stále ho križujú autobusy na zastávkach, stále tam parkujú autá, stále tam chodia chodci, tak ako keď tam žiaden oficiálny "pruh pre cyklistov" nebol = zbytočná cyklistická cesta, resp. kontraproduktívna = vyhodené peniaze. V prospech pasívnej bezpečnosti cyklistov ten pruh vôbec nič nevyriešil. Čo sa týka chodcov, cyklistov v protismere a podobne je síce skôr o nedisciplinovanosti, no na druhej strane keby som bol chodec, tiež by som išiel tadiaľ, lebo by som bol o trošku ďalej od áut, aj keď tam nemám čo robiť = dôsledok neriešenia dopravy ako celku. Človek spraví to, čo sa mu zdá pre neho bezpečnejšie, preto mamina s kočíkom pôjde po cykloceste a nie po vozovke vedľa cyklocesty. Keby tam bol chodník, určite by dala prednosť chodníku. Tak isto autom by zaparkoval na kraji, čiže na chodníku, keby bol vedľa cyklocesty. A možno by zatarasil aj chodník a aj cyklistickú cestičku :-)
20.02.2015 - 20:48:19
00
Pod prvkami spomalenia som myslel aspon opticke zuzenie, vybocenie jazdnych pruhov pred obcami, krizovatkami, vybudovanie ostrovcekov, priechodov pre chodcov... skratka aby tam kazdy nejazdil autom co to da a este po mne vytruboval.
Velku sirku som myslel skor v suvislosti, ze radsej budem mat po oboch stranach vozovky 1,5m siroky pruh ako na jednej strane mozno 2,5-3 m siroky jednosmerny pruh. Ak je 1,5 m siroky pruh pre cyklistov oddeleny prerusovanou ciarou, nevidim problem aby sa v nom isli aj dvojicky, pri striedani mozu prejst do jadzneho pruhu ak je volny.
Co sa tyka parkovania tak si myslim, ze na uzsom pruhu by vozidla parkovali v mensej miere, vodici by mali pocit ze zasahuju do jazdnych pruhov, ale to je skor moj pocit. V Teplicke teraz vseobecne dost ludi parkuje na uliciach lebo su lenivi otvarat branu. Viem ze starosta s tym bojuje ale zatial moc neuspel. Pred vyznacenim tohto cyklopruhu tam podla mna auta neparkovali kedze tam este nestali domy.
Dalsia vec co by podla mna bola vhodna pri cyklopruhoch vseobecne je vymena znaciek C8 za C 24 aby jednotlivi vodici mali prehlad naco pravy pruh je.
Kde by mal byt cyklista ked nie pri autach? Ak myslis ze by paralelne s cestou mala viest samostatna cesticka pre cyklistov tak to je podla mna v tomto useku zbytocnost. Hlavne ked si predstavim, ze zakazdym pred obcou by som musel v jednom smere prechádzat na druhu stranu cesty. Oznacena C8 by bola navyse pre cyklistov povinna, co by ma uz trocha nastvalo. Chodnik pre chodcov by sa ale zisiel.
21.02.2015 - 17:06:45
00
"Kde by mal byt cyklista ked nie pri autach?"

= fyzicky oddeliť = zvýšiť cyklistovi pasívnu bezpečnosť = obrubníkom s tabuľkami obdobne ako je riešené oddelenie jazdných pruhov medzi Strečnom a Vrútkami, aby aj polovodič pochopil, že tam nemá čo hľadať, keď potrebuje napríklad s autom zastaviť. Zároveň vyriešiť obchádzanie autobusových zastávok "poza". Aby autobusy nekrižovali cyklocestu a tým nenegovali jej zmysel.

Alebo kašľať na paralelné cyklocesty a krajné jazdné pruhy robiť širšie, aby sa bez problémov vedľa seba na vozovke zmestil cyklista aj vozidlo bez toho, aby vozidlo nepredbiehalo cyklistu príliš natesno (dodržaná bezpečná vzdialenosť) a zároveň nemuselo ísť do druhého (resp. protismerného) jazdného pruhu. A odpadlo by dopravné značenie a čiary "že cyklocesta".
23.02.2015 - 15:32:11
00
Nie som velkym fanusikom klemmfixov. V intraviláne pre oddelenie protismerných pruhov alebo pri prácach na ceste je to OK, ale na takomto useku su podla mna neni vhodne. Stazovali by prave zimnu udrzbu a znemoznovali by predchádzanie cyklistov v prípade, ze by sa vyznacili pruhy po oboch stranach vozovky (sucasny pruh je jednosmerny, ak by sa zobojsmernil tak by to urcite aspon klemmfixy chcelo ale potom by uz nemusela byt dostatocna sirka pruhov pre cyklistov).
Zvysenie bezpecnosti je podla mna diskutabilne, psychicky to sice zabrana je ale nesplna ziadnu uroven zachytenia a navyse sa vodiace dosky daju dost lahko zachytit nohou- hlavne pri jazde v haku ani nevies ak do nej narazis. Zatial sa mi to podarilo len raz ale nic prijemne.
Jazdne pruhy by som sirsie urcite nerobil, mohlo by to navadzat vodicov motorovych vozidiel ist rychlejsie. Skor by som, ako som uz pisal, jazdne pruhy zuzil a pruhy pre cyklistov oddelil prerusovanou ciarou doplnenou správnym ZDZ, aby bolo jasne ze to je vyhradeny pruh.
"Alebo kašľať na paralelné cyklocesty a krajné jazdné pruhy robiť širšie, aby sa bez problémov vedľa seba na vozovke zmestil cyklista aj vozidlo bez toho, aby vozidlo nepredbiehalo cyklistu príliš natesno ..."
Ak sa bude pohybovat cyklista v jazdnom pruhu tak vodic ani vo velmi sirokom pruhu nie je núteny ho predchádzať z pohladu cyklistu v pohodlnej vzdialenosti. Pripadne ako pises neriesit cyklocesticku vobec ale rozsirit spevnenu krajnicu, posunut vodiacu ciaru blizsie osi vozovky.
23.02.2015 - 16:42:53
00
Nuž krajnicu by som nerozširoval vôbec. Na úseku bez križovatiek je to výhoda. Na križovatkách zase pohroma.

Pri odbočovaní áut by cyklistu jazdiaceho po krajnici ignorovali, že on neodbočuje, len ide ďalej od áut. V podstate tam cyklista za bielou čiarou v prípade "oddeľovania" odbočovacieho pruhu ani nemá čo jazdiť ak pokračuje rovno. Ale vodiči radi vytrubujú na "zavadzajúceho" cyklistu pri a na križovatke so širokou krajnicou. Vlastná skúsenosť na našich cestách. Musím sa zo širokej krajnice plynule (a včas!!!) natlačiť do jazdného pruhu... Klasika: tranzit z Budatína do Žiliny. Tri po sebe nasledujúce križovatky (odbočenie vpravo na slimák do mesta, pripájací pruh z mesta a do tretice najhoršie miesto a so širokou krajnicou odbočenie vpravo smerom do Bratislavy). Tam je problém ísť rovno (do mesta) a nie sa "spamätať na krajnici" a snažiť sa ísť rovno. Autá ťa fyzicky donútia odbočiť aj keď nechceš. A keď ideš správne v jazdnom pruhu, vytrubovanie nieje žiadna výnimočná vec, zažil som aj nadávky od kamionistu (profík predsa vie, ako sa to na cestách má robiť) alebo zabočenie auta keď som bol vedľa neho a nie za ním.

Čím viac tu komunikujeme o cyklocestách, tým si viac uvedomujem, že je to vlastne zbytočné riešiť. Stačila by ohľaduplnosť od pribúdajúceho množstva polovodičov a polocyklistov a nič s cyklocestičkami by nebolo treba riešiť. V tomto boli super 90te roky. Dve kolízie za celé 10ročie v období keď som ročne najazdil najviac km. Po roku 2000 každý rok niekoľko kolízií Brutal.
24.02.2015 - 23:02:08
00
...a bude hůř! Ale nie, dvetisici prispevok skusim napisat trocha optimistickejsie.
Dnes som bol na prerokovani dokumentacie k cykloobojsmerky na Stefanikovej ulici. Pozitivne na celej akcii bolo, ze nikto nemal vyrazne negativne pripomienky.
Mrázovi som spominal strk na pruhu pri Kii a sprvu sa vyjadril, ze cistenie robia az pri jarnej udrzbe niekedy v aprili. Tak som mu povedal, ze minuly rok v aprili sa asi pozabudli a ukazal mu fotku stavu z nedele. Tak sa tam vraj pojde zajtra pozriet.
Najpozitivnejsie ale hodnotim info o zriadeni cyklobusov, ktore by mali od juna jazdit do Terchovej a Krasna. Zatial to ale asi neni oficialne, tak keby co si odomna to nemate a zmazem to odtialto :angel:

Prílohy:

IMG_20150225_134445.jpg
IMG_20150225_134445.jpg 291.03 KiB thumb_up0thumb_down

25.02.2015 - 23:03:30
00
keyboard_arrow_up