V podstate cykloturistika so značnou časťou po cestách a jednoduchých chodníkoch. Moja otázka je či to niekto robí na celoopruženom biku, a ak áno tak aký bajk(značka, cena, kľúčový komponent/y), prečo nato využíva full a ako rieši dlhé cestné trasy poprípade medzimestské presuny (či zamyká tlmič alebo nie, či to vôbec má nejaký efekt, a či necíti straty oproti HT na ceste etc)
02.03.2015 - 18:33:17
00
Tak v podstate beriem Full na všetko (teraz ten Giant Trance 29), aj dlhšie cestné presuny (pár krát aj viac ako 70 km).
V skratke - ak máš vhodný systém pruženia a rýchle plášte, tak to nie je žiadny problém. Pri niektorých ešte citeľne pomôže sa pohrať s tlmičom (obmedziť jeho citlivosť pri jazde na asfalte napr.), ale pri niektorých bikoch to vôbec netreba riešiť.
Jediný väčší problém vidím v tom, ako na niektoré rozumne umiestniť batožinu pri viacdňových výletoch :)

Uvažuješ o kúpe nového bicykla?
03.03.2015 - 12:45:01
00
Ano uvazujem. Minimalne HT ak nie full. Na ceste mam pocit ze uz nikto nic negarantuje tak som ju chcel aj do istej miery obmedzit a s nou aj nasich svetovych soferov. Doteraz to s krossom bolo 99% cesta a ked som siel nejaky teren tak som musel opatrne aby som ho neponicil a nemal osmicky po kazdej jazde - menej si to aj uzivam ked tam je ten stres a obmedzovanie sa.

No ak mas take skusenosti tak som celkom rad :). Ak mozes porad blizsie nejake standardy ktore dodrzat pri kupe fulla na taky ucel, popripade tipy na nieco konkretne budem vdacny. Inak asi nizsia cenova relacia.
03.03.2015 - 21:14:46
00
Ak vela cesty tak sa treba popozerat po 29" najlepsie by bolo karbonovy aby hmotnost nebola az taka velka.
04.03.2015 - 06:43:39
00
29 urcite, len karbon asi nebude v rozumnej cene a +- 2kg by mi vadit nemalo kedze z vlastnej vahy viem dat dole 10 kg ked sa zacnem vyvazat na jar.
04.03.2015 - 09:02:56
00
kym nenapises cenu nema sa zmysel o nicom bavit
04.03.2015 - 09:05:49
00
dajme tomu ze 900 az 1200 strop ..
04.03.2015 - 09:07:31
00
bazarovy karbonovy full sa pohybuje okolo 2000€ takze tam cesta nevedie, ja by som to videl na solidny 29 HT, ak chces teda novy
https://www.canyon.com/sk/mountainbikes/bike.html?b=3640 11,6kg 999€
http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-80/ 12kg 999€
http://www.radon-bikes.de/en/bikes/mountainbike/hardtail/zr-race-29/zr-race-29-70/ 11,7kg 1200€

podla mna na to ides uplne zle, tebe treba krosovy, ak nie cestny bajk, 99% jazdis po ceste a ides si kupovat odpruzeny bajk lebo to 1% ktore jazdis po lese, si sa musel krotit a davat pozor ...
04.03.2015 - 09:18:22
00
kellys full
http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2015/horske/celoodpruzene/xc-marathon-29/reyon-10#.VPbAFeHpxzc 1300€, moze mat tak 15 kil
kellys ht
http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2015/horske/hardtail-29/gate-50#.VPbAVeHpxzc 1200€, okolo 11-12 kg
04.03.2015 - 09:21:26
00
Ako pise chezter. Do 1000 sa po fulle neoplati pozerat. A ani tie za 1000-1200 nie su dajako uzasne. Jednoznacne 29" HT. Velke kolesa odpustaju niektore chyby v terene a na ceste su vyborne
04.03.2015 - 09:51:04
00
Tiez by som odporucil 29 kolesa a hlavne uzsie plaste (2.1 alebo 2.0), v tvrdsej zmesi a rychlym dezenom. Ak budes jazdit primarne cesty, myslim ze HT by bol lepsi, do kopca bude efektivnejsi (na asfalte) a aj jednoduchsi na udrzbu a asi aj vhodnejsi na nosenie batoziny. Aj Full to zvladne, ale za rovnake peniaze kupis full v horsej vybave ako HT. Takze ak novy bike v nizsej cene, osobne by som siel do HT.
Ak chces full tak potom taky kde sa da zamknut tlmic a so zdvihom 100 az 110, ale skor tych 100. A rataj s vyssou cenou (nad tisic).
Ja mam HT aj full, oba 29 a dlho som jazdil krosku a 26 HT. HT29 je perfektny univerzal, casto na nom jazdim len cesty a nie je to taky rozdiel oproti krosovemu biku. Ale v terene ma jednoznacne navrch oproti kroske.
Full mam tu v BA a casto chodim na celodenky po hradzi s manzelkou. Ma sice 120mm a hrube a makksie gumy, ale cesty zvladne, je rychly a hlucny. :-) Ak by som dal uzsie, tvrdsie plaste s jemnejsim dezenom bolo by to o dost lepsie, no casto chodim aj do lesa a prezuvat plaste nebudem. Niekedy ani nezamykam tlmic, akurat gumy prifuknem na vyssi tlak ako do lesa.
Este ak by si napisal kolko chces investovat, tvoju vysku a vahu, nech ti lahsie poradia.
04.03.2015 - 09:54:39
03
ale ja nevidim dovod kupovat full aby nakoniec aj tak zamkol tlmic, to je predsa nonsens, kupme si kabriolety ale nebudeme stahovat strechy, ale aj tak budeme zit 24/7 s obavami ci nam niekto v noci nevykradne auto, neprereze strechu, ci nam sneh neprepadne cez strechu v zime, ale co nasrat, mam kabriolet a to mi za to stoji, kaslat na to ze nejazdim so stiahnutou strechou...to je to iste
kup si ht 29, budes rychlejsi, lahsi a nebudes sa musiet starat o tlmic prisiel si na forum po rady, tie si dostal uz je na tebe ako s nimi nalozis
04.03.2015 - 09:57:28
02
Dlho som pisal svoj prispevok, vidim, ze pribuli reakcie. Takze v tvojej cene by som uprednostnil HT, fully budu mat biednu vybavu, v tomto pripade len bazar. Ak jazdis hlavne cesty a obcas les tak HT29 ti bude bohate stacit. Je to obrovsky rozdiel oproti kroske, pevnejsi ram aj kolesa a velmi vela spravia hrube gumy ktore pohltia vela narazov. Ak si tam das napriklad Continental Race King 2.0 tak oproti kroske to bude tazky luxus v lese. :-)
A ako vravi Chezter, full je v tomto pripade zbytocnost, o to viac ze je na hrane sumy ktoru chces investovat.
04.03.2015 - 10:04:53
01
Ano uvazujem. Minimalne HT ak nie full. Na ceste mam pocit ze uz nikto nic negarantuje tak som ju chcel aj do istej miery obmedzit a s nou aj nasich svetovych soferov. Doteraz to s krossom bolo 99% cesta a ked som siel nejaky teren tak som musel opatrne aby som ho neponicil a nemal osmicky po kazdej jazde - menej si to aj uzivam ked tam je ten stres a obmedzovanie sa.

Velmi zavisi od toho, kolko percent vyjazdov chces absolvovat v terene, lebo ak budes jazdit cesty, polne cesty, lesne cesty a obcas nejaky ten bezny lesny chodnik bez kamenistych a korenovych pasazi, tak osobne si myslim, ze je MTB zbytocne. Aj na tu krosku vies obut 1,8"-2" plaste ak nema ultra uzku zadnu stavbu. A ak nemas nad 100 kg, tak kolesa su dostatocne pevne na "teren" co som spomenul vyssie. Kupovat MTB ma vyznam ak uvazujes primarne o jazdeni v terene, drat "tlste gumy" na asfalte nie je zabava. Chcel som Ti napisat aj tento pohlad na vec, aby si nemal od toho MTB prehnane ocakavania. Mozno mas len zbytocne obavy z odolnosti krosky a pritom by vsetko co potrebujes zvladala aj nadalej. :)
04.03.2015 - 10:24:38
00
Vpoho diki za obavu, jazdil som sice len jednu sezonu ale stacila aby som zistil ci ma to s mojim bavi v terene :) Keby sa dalo tak idem viac teren. Vravim cesta je uz pre mna viac stres nez zabava takze teren by som chcel davat urcite viac. Sam uvidim ci len HT alebo Full. Rad by som ten full vyskusal ci je to az taky zazrak v pohodli a ci fakt vie aj usetrit silu, len v mojom okoli poznam dvoch ludi s fullami a jeden je demo 8 a majtel druheho endura je zaujimavy zakomplexovany zjav teda mi ho nepozicia na jazdu :D Tie test jazdy su tusim najblizsie v BA takze zatial je to ozaj iba o odporucaniach.

Ak vyjazd sam tak mam chut smerom tam teren a potom podla nalady teren naspat alebo nejaka chill cesta, cesticka atd, lesik by mal prevazovat. Ak partia tak sa prisposobim podla toho ci pojdem s MTBckarmi alebo cestakmi/krosiarmi. Priorita je nech niesom obmedzeny terenom. Tiez 2 sety plastov su u mna samozrejmost a to uz podla planovania ze ktore kedy.
04.03.2015 - 10:52:51
00
keyboard_arrow_up