jj, to chapem. len matko001 sa stazoval ze vidla je necitliva a znizenim objemu komory tomu nepomoze. a je jedno ci ho zmensim spacerom pod ventilom alebo olejom v rovnakom objeme. ale inak samozrejem suhlasim s ladenim progresivity mnozstvom oleja.

ale co som chcel povodne povedat je,ze to maju nastavene pri epiconoch (aspon mojom) uplne zle podla mna. kamos skusal rovnako sfukavat rebu (rovnaky princip) a ked bola uz makka ako hovno, stale drzala zdvih.
21.04.2015 - 15:57:36
00
je to trochu inak,znížením objemu vzduchovej komory citlivosti dosť pomôže-môže totiž nafúkať menší tlak,začiatok zdvihu-odtrh bude pekne jemný,a zo zanorovaním tlak výraznejšie narastie,takže nebude dávať dorazy
Reba má úplne iný princíp negatívnej komory,nie je tam žiadna ocelová pružina,ale vzduch tak isto ako v hlavnej-pozitívnej komore,to platí pre systém SA aj DA
21.04.2015 - 17:02:27
00
Ešte doplnková otázka - aký hustý musí byť ten olej?
21.04.2015 - 18:42:13
00
čím hustejší,tým lepšie,ja dávam RedRum alebo FoxFloat fluid-môžeš tam dať aj vazelínu,ktorá sa znáša z tesniacimi krúžkami,super je napr.Military grease PM600,normálne ju natlačíš do injekcie
http://www.spoke-store.sk/liquid-o-ring-pm600-military-grease/
21.04.2015 - 19:07:26
00
je to trochu inak,znížením objemu vzduchovej komory citlivosti dosť pomôže-môže totiž nafúkať menší tlak,začiatok zdvihu-odtrh bude pekne jemný,a zo zanorovaním tlak výraznejšie narastie,takže nebude dávať dorazy
Reba má úplne iný princíp negatívnej komory,nie je tam žiadna ocelová pružina,ale vzduch tak isto ako v hlavnej-pozitívnej komore,to platí pre systém SA aj DA


nesuhlasim.pri rovnakom tlaku v roznych objemoch pri rovnakom percentualnom zanoreni dostane rovnaky tlak. tzn. ak ako pises moze zmensenim objemu dat do mensej komory mensi tlak, pri napr 80% zanorenia ten tlak bude stale len mensi.akurat sa znizi "citlivost" kvoli zmensenemu rozsahu realneho zdvihu.
ak sa nebavime pomerne,ale absolutne, tak ano, tlak v rovnakej vzdialenosti zanorenia pri takto zmensenom objeme narastie rychlejsie logicky, ale to si myslim ze je lepsie do povodneho obejmu dat radsej vyssi tlak.
stale mi z toho vyplyva ze nema vyznam nieco liat do komory za ucelom znizenia objemu.
este mi prosim vysvetli co znamena ked ide vidla nadoraz. predpokladam vzdy nejaky vzduch v komore akokolvek stlaceny. nieco o seba klepne ? este sa mi to nestalo tak neviem.

s tou rebou nie som si isty, ale nemalo to ventil na reverznu komoru,tak som predpokladal pruzinu.
21.04.2015 - 19:51:11
00
Doraz - Skús vypustiť všetok vzduch a uvidíš ako sa zanorí až po korunku

A keď dáš olej, tak dosiahneš že :
V úplne zanorenom stave bude taký tlak ako predtým a nedosiahneš na doraz

Ale v základnom stave bude menší tlak a tým pádom vyššia citlivosť.

Keďže som nenašiel vhodný olej, tak som tam krátkodobo na testovanie vložil 2 cm spacer z Rockshox Reba a vyzerá že sa to bude správať podľa predstáv

Ešte doplnenie - ten spacer má okolo 40ml, čo už je celkom dosť, ale ako "proof of concept" to stačilo
21.04.2015 - 20:02:34
00
no ked vypustim vzduch, tak to radikalne meni situaciu :)
a ked je vzduch vo vidle, moze ist nadoraz? myslim tak aby sa stretli casti,kotre sa stretnut nemaju,anpriek tomu ze vzduch tam hadam nejaky byt musi.
ak tam nieco das aby pri nizkom tlaku a extremnejsom zatazeni neprislo nieco do styku co nema a zabrani v tom ten spacer co tam vlozis, tak ok. ale neverim ze to nejako zmeni priebeh zmeny tlaku.to je to iste akoby si mal hrubsi piest predsa.
neberte to tak ze mam chut vyryvat. mame tu debatu, ktora aspon mne veci objasnuje. a mam v haji koleno tak sa nudim :)
a bacha na autosugesciu pri tom testovani.
21.04.2015 - 20:13:35
00
o to práve ide-na počiatočný minimálny odtrh = citlivosť je lepšie mať nízky tlak,naopak ku koncu zdvihu je lepšie,aby tlak stúpal progresívne-tj. menší objem komory-vyššia progresivita ...
ak tá Reba nemala ventil na-podla tvojho pomenovania reverznú komoru-správne negatívnu komoru,tak to bola nová verzia SA (solo air) tlak do tej komory preniká vyfrézovanou drážkou vo vnútornej nohe automaticky (aj tam je ventil,ale je skrytý pod skrutkou tiahla piestu vzduchovej komory-ale neslúži na dofukovanie,ale len pre odfúknutie vzduchu pri servise)
žiadna verzia Reby nemá ocelovú negatívnu pružinu,je len staršia verzia DA(extra citlivá) a novšia SA (už nie tak maslová,ale úplne jednoduchá-blbuvzdorná)
21.04.2015 - 20:18:19
00
Tých 40 ml čo som tam dal je už celkom dosť, takže ten rozdiel bol jasný.

Keď máš málo vzduch a keď ho vypustíš tak dosiahneš pri zaťažení to isté - vidlica ide na doraz a neviem presne ako to funguje, ale podľa všetkých upozornení sa tam môže niečo zničiť

Spacer ničomu nezabráni, keďže je moc malý na to aby sa niečoho dotýkal

Ak chceš vedieť viac, pozri si fox tlmiče, kde sa dané spacery predávajú ako príslušenstvo
21.04.2015 - 20:19:56
00
no a ten mensi tlak mozes dat rovnako aj do vacsieho objemu. tak isto sa bude spravat na zaciatku aj pri konci zdvihu. ale nechajme to. to co tvrdim vyplyva zo vztahu tlaku a objemu a ze ich sucin je konstantny. Ale este som nic nelial ani nevkladal do komory. mozno niekedy vyskusam a bud si to potvrdim alebo vyvratim (co bude dost divne :) )
naopak, najblizsie sa chystam odtial dat prec ten spacer a verim ze to pomoze vyriesit moj povodny problem.
21.04.2015 - 20:26:57
00
bez urážky-si génius,vložky do tlmičov a spacery do vidlíc sú úplne zbytočné,veď je jedno,či má vzduchová komora objem 50 ml alebo 150 ml , pri prepružení bude mať tlak stále rovnaký priebeh-progresiu-fakt neviem,načo tie plastové zbytočnosti vyrábajú ...
21.04.2015 - 20:34:34
00
neviem. ale keby som mal nieco niekde napchat, tak chcem vediet aky to ma vyznam. to co si napisal ma nepresvedcilo a ak ta to urazilo, tak sa ospravedlnujem.
21.04.2015 - 20:43:07
00
Ešte jeden a posledný krát: potrebuješ dosiahnuť aby si pri zanorení mal rovnaký tlak ako predtým, ale tým že zmenšíš komoru k tomu potrebuješ menší počiatočný tlak.
21.04.2015 - 20:56:39
00
nie, nepotrebujes. hore mas jednoduchy vzorec, zrataj si to
21.04.2015 - 21:33:45
00
Zakúpil som si Vzduchovú vidlicu SUNTOUR EPICON - RL- R 26"-1 1/8" lite , SUNTOUR, čierna u http://www.bicycles.sk/shop/vidlice/vidlica-suntour-epicon-rl-r-26-1-1-8/5837/
Vidlica bola doručená 4. mája 2015. a následne dňa 6.mája mi bola odborne namontovaná v servisnom stredisku A-Kolektív Košice v súlade so zaručnými podmienkami.
Pri druhej jazde (druhy deň po montáži) po asfalte na rovinke došlo k “výbuchu” vzduchovej časti a strate tlaku vzduchu s vystrelením tesniacich a stieracích krúžkov na ľavej nohe. Vidlica je vadná a už viac sa nedá natlakovať vždy spustí (s prejavom výbuchu tesnenia a vyrazením tesniacich a stieracích krúžkov po natlakovaní – tlakované na 70 psi – podľa návodu ma zniesť tlak do 180 psi).
Vidlicu budem reklamovať u predajcu ten však nechce urobiť výmenu za nový kus a nechce preplatiť náklady spojené s reklamáciou (demontáž a spätnú montáž po servise + doprava) podľa platného OZ v SK .
stretol sa niekto s takýmto problémom ihneď po kúpe a vie niekto povedať o aký problém sa asi jedna a ci sa oplati poslať predajcovi na servis alebo žiadať nový kus?
09.05.2015 - 15:31:19
00
keyboard_arrow_up