Zabudol som napísať, že Panónska cesta/ most SNP už tu bola spomínaná: http://www.mtbiker.sk/foto/172474.html
15.05.2015 - 11:26:15
00
A chodis hore po moste? Raz tu niekde bolo video korculiara, co sa viezol za busom. :)
15.05.2015 - 11:29:09
00
Nechodím, ale už pákrát sa stalo, že som prešiel aj na moste SNP, aj na moste Apollo po ceste pre autá. Priznávam. :$
Most Apollo je z tohto pohľadu zle vyriešený. Z mesta do Petržalky na ľavej strane je chodník aj pre cyklistov, ktorý končí na hrádzi a pokračuje poza EU. Pravá strana by sa mala napájať na Dolnozemskú cestu, ale končí tiež pri hrádzi, čiže v podstate nemá zmysel...

Doplnok: Starý most bola najlepšia spojka madzi Petržalkou a Starým mestom pre cyklistov v čase, keď len MHD mala povolený prejazd. Vtedy som nemusel prechádzať cez drevenými hranolmi vyskladaný, kývajúci, nefixovaný, hlučný chodník, ale pekne po ceste.


Naposledy upravil Loser dňa 15.05.2015 - 11:52:25, celkovo upravené 1 krát.

15.05.2015 - 11:42:32
00
Panónska cesta má tri jazdné pruhy. Krajný pravý je vyhradený BUS pruh. Bol by som samovrah, keby som jazdil v strednom!

Nejazdím tade často, ale keď už, tak vždy v strednom. Nikdy som tam žiadne problémy nemal.
Asi si budem musieť priznať, že nie som taký dobrý samovrah, ako som si o sebe myslel :?:.
15.05.2015 - 11:48:41
00
Tak si predstav situáciu, že sa ocitneš medzi autobusom a nákladiakom. Bus 83, 93 je CapaCity s dĺžkou 19,5 metra a šírkou 2,5 metra. Zaberie celú širku pruhu, v pohybe je to stena (wall)!. Niečo podobné je nákladiak, len v kratšom prevedení. Tak obidva vozidlá pôjdu za tebou, prispôsobení tvojej rýchlosti? Ako ináč zabezpečia bezpečný odstup pri predbiehaní? Aspoň ten meter, najlepšie 1,5 m?
15.05.2015 - 12:04:12
02
Prava strana Apolla ani nie je urcena pre cyklistov. Ale Apollo je aj tak jeden velky omyl z pohladu pesej a cyklodopravy, kedze lavky nepokracuju az do Petrzalky. O tom vyusteni mosta v Petrzalke rovno do najazdu na Pristavny most ani nehovoriac.
15.05.2015 - 12:05:59
00
astro
co to mas za blikacku ? nejaky link sa najde pls ?
15.05.2015 - 16:06:59
00
KinDo
http://www.dx.com/p/ultrafire-xp-01-blue-light-3-mode-bicycle-safety-tail-lamp-285441#.VVYOZPD5LCM
http://www.dx.com/p/ultrafire-xp-01-led-2-6lm-3-mode-red-bike-tail-safety-light-black-red-2-x-cr2032-280577#.VVYOnfD5LCM
15.05.2015 - 17:20:11
00
Tak si predstav situáciu, že sa ocitneš medzi autobusom a nákladiakom. Bus 83, 93 je CapaCity s dĺžkou 19,5 metra a šírkou 2,5 metra. Zaberie celú širku pruhu, v pohybe je to stena (wall)!. Niečo podobné je nákladiak, len v kratšom prevedení. Tak obidva vozidlá pôjdu za tebou, prispôsobení tvojej rýchlosti? Ako ináč zabezpečia bezpečný odstup pri predbiehaní? Aspoň ten meter, najlepšie 1,5 m?

V takej situácii sa neocitnem. Ak ide vpravo autobus, posuniem sa o 1,5 metra viac ku stredu stredného pruhu a nákladiak za mnou ma môže obiehať jedine v ľavom pruhu, alebo až keď bude autobus predo mnou.
A keby ma aj nákladiak obiehal príliš natesno, stále mám cca 1,5 metra vpravo na uhnutie.
15.05.2015 - 17:26:58
01
Bus pruhy sú u nás značené dvoma rôznymi značkami.

Prvá:
upload.wikimedia.org
Značka Vyhradený jazdný pruh (č. C 24a) označuje jazdný pruh vyhradený v smere jazdy pre vozidlá vyznačené na značke príslušnými významovými symbolmi zo zvislých značiek a jeho situovanie vo vzťahu k ostatným jazdným pruhom. Značka sa taktiež používa na označenie kombinovaného vyhradeného jazdného pruhu pre vyznačené vozidlá vyznačením viacerých významových symbolov zo zvislých značiek na značke, ako napríklad významového symbolu zo značky č. B 7 pre vozidlá pravidelnej verejnej dopravy, ako sú autobusy alebo trolejbusy, a významového symbolu zo značky č. B 11 pre cyklistov; vyhradený jazdný pruh pre vozidlá pravidelnej verejnej dopravy môžu používať okrem vozidiel pravidelnej verejnej dopravy aj vozidlá taxislužby zriadené na prepravu osôb. Značka č. C 24a sa používa najmä so značkami č. V 1a, č. V 2a alebo so značkou č. V 14 s príslušným nápisom na ceste (napríklad „BUS“) alebo s príslušným významovým symbolom zo zákazových značiek. V priestore križovatky sa vyhradený jazdný pruh označuje iba príslušnými vodorovnými značkami. Ak vyhradený jazdný pruh je vyhradený len na určitý čas, tento čas je uvedený v spodnej časti značky č. C 24a

Takýto pruh teda môže cyklista použiť len vtedy, ak je v modrom krúžku piktogram bicykla.

Druhá:
upload.wikimedia.org
Značky Obmedzenie v jazdných pruhoch (č. C 23a a č. C 23b) vyznačujú obmedzenie platné v príslušnom jazdnom pruhu v smere jazdy s použitím symbolu značky z príslušnej skupiny zákazových alebo príkazových značiek. Vyjadrenie počtu a usporiadania jazdných pruhov na značke č. C 23a a č. C 23b zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na ceste. Zákaz alebo obmedzenie, ktoré sa týka odbočujúcej cesty, možno vyznačiť obmedzením v príslušnom jazdnom pruhu pre zaraďovanie pred križovatkou. V prípade, že obmedzenie v jazdnom pruhu pokračuje aj za križovatkou, je potrebné príslušnú značku zopakovať. Značky č. C 23a a č. C 23b sa umiestňujú v mieste, kde sa obmedzenie v jazdnom pruhu začína. Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky a ak nie je skôr skončený inak, platnosť obmedzenia v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už neobsahuje symbol zákazovej alebo príkazovej značky.

Takýto pruh môže cyklista použiť, ak na značke zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel a nie zákaz vjazdu všetkých vozidiel. V Bratislave sa však tuším výhradne nachádza len zákaz všetkých vozidiel.

Dnešný stav je samozrejme veľmi nebezpečný. Najpomalšie vozidlo by malo ísť čo najviac pri pravom okraji cesty a nie v jej prostriedku (je nezmysel, aby pomalší cyklista idúci po Pražskej na Kramáre išiel v strednom pruhu 15 km/h a z oboch strán ho predbiehali autá a autobusy idúce 70 km/h (alebo aj viac). Je ale snaha (brzdená byrokraciou), aby sa bus pruhy menili na bus+cyklopruhy. Ideálne je, ak sa to spraví spolu so zmenou vodorovného značenia a vyhradený pruh sa rozšíri (ak je to možné). Ako ideálna šírka sa udávajú štyri metre, dnešné bus pruhy mávajú min. 3,25 m.

Veľakrát sa ale dá problém, kade jazdiť, elegantne obísť. Na väčšine ciest (napr. na tej Brnianskej) je ak krajnica a po nej cyklista môže ísť (ak neohrozí chodcov :D), aj keď je pravým pruhom legálne nemôže ísť. Krajnica má spolu s čiarou vyše pol metra. Na Pražskej a Brnianskej je (v stúpaniach) celkom použiteľná, jamy a kanály (prekážky) sa dajú obísť cez bus pruh. Dole kopcom nie je problém ani dnes ísť v riadnom pruhu, to sa ide rýchlo.
15.05.2015 - 19:07:20
00
Priznám sa, že celkom nerozumiem tomu druhému príkladu značenia bus pruhu :^)
15.05.2015 - 20:02:34
00
Druhy priklad nema s buspruhom nic spolocne. Je to len obmedzenie rychlosti, ako napr medzi ba a tt v pravom pruhu.
15.05.2015 - 20:38:02
00
Ten druhý prípad je myslený tak, že namiesto tej obmedzenej rýchlosti tam môže byť zobrazená iná zákazová značka, v našom prípade zákaz vjazdu všetkých vozidiel s dodatkovou tabuľkou "Neplatí pre MHD". To by zakazovalo vjazd všetkých áut aj bicyklov okrem busov a teda by to bol v podstate vyhradený bus-pruh.

Je možné, že niektorí poslanci ešte do volieb otvoria zákon 8/2009 a 9/2009 (chystá sa na to Juraj Droba) a umožnenie zdieľaného pruhu Bus-bicykel by sme do takej novely mali dostať ...
15.05.2015 - 21:07:37
00
Droba? Nereálne, cez Kolesíkovcov to neprejde!
15.05.2015 - 21:56:46
00
No, už mu prešlo povýšenie bezvodičákovej kubatúry na skútre z 50 na 125 ccm. On sa najprv s Kolesíkovcami dohodol a až potom to predložil. Toto môže skúsiť tak isto.
15.05.2015 - 22:11:05
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up