Pravidlo zakazujúce pomoc medzi jazdcami rôznych tímov je tu už hodne dlho... Dôvodom je zamedzovanie vytvárania aliancií medzi tímami - dnes ja pomôžem tebe (dám ti predné
koleso a do cieľa prídem v tabaku), zajtra ty mne (budeš sa správať neutrálne alebo mi pomôžeš aj s kolegami vyhrať iné preteky). Ak za pol roka Sky pomôže vyhrať Clarcovi tým, že zlikviduje únik, dotiahne ho do špice, tak hŕba ľudí skonštatuje - to mu vrátili to koleso z Gira, Presne to povedal riaditeľ Gira Venge - stačí si prečítať:
“Clearly there was little to be done, rules are rules, and I think rules have to be respected for the credibility of this sport and, in this case, the credibility of the Giro d’Italia,”
Bohužiaľ, u nás je to tak - ak nieto poruší pravidlá, tak ten, čo trestá, je .... a vinník hrdina. Jedno, či sa jedná o nepovolenú pomoc, alebo o jazdenie sedemdesiatkou v obci (viď inú tému v tomto fóre).
Sky má už skúsenosti s nedodržovaním pravidiel - zdá sa mi, že práve Porte pomohol Froomovi pred dvomi rokmi, keď mu došlo v cieľovom kopci na TdF a zobral mu zo sprievodného auta v zakázanej zóne traťovky...
Mňa by skôr zaujímalo, kde boli mechanické autá Sky? Podľa poradia po predchádzajúcej etape malo mať jedno číslo 3, druhé 25 (poradie v konvoji).. To Porte nevrešťal do vysielačky, že má defekt? To ho z auta nevideli ani nepočuli vysielačku? To v rádiotour nehlásili Porteho defekt a v aute Sky nepočúvali vysielačku Rádiotour? Ani v prvom, ani v druhom? A kde bola osobná ochrana iných jazdcov Sky - však Porte je top favorit Gira. Všimnite si, koľko spolujazdcov sa motá okolo Contadora alebo Ara.
Môžem len konštatovať slovami klasika - v tíme Sky je čosi zhnité...