Isoma 1000 Miles Adventure

05.07.2015
Bikepackingové preteky
Nová Sedlica (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Foto, Reportáže
no..prave preto sa pytam.....Ich vseobecne podmienky maju 48 stran....Zatial som sa k tomu nedostal - z casovych dovodov saa mi zdalo lepsie napisat otazku na MTbikera :)
22.06.2015 - 15:45:43
00
Pozrel som si zo srandy Union SMS poistenie, preteky som nenasiel, ale zato vidim, ze v pripade, ze najdu akykolvek alkohol v krvi, tak nic nebude, a taktiez ma zaujalo (neviem ako cyklistika, mna to zaujalo kvoli turistike) "v súvislosti s pohybom poisteného mimo značkovaných chodníkov" .. ak nejdes po znackovanom chodniku, tak nic nebude :D. Veru zaujima to aj mna :?:

No veru .. co Alpenverein ?
22.06.2015 - 16:08:20
00
Závodníci se připravují na náročné dny
Tisková zpráva č. 3 (22. 6. 2015)
V neděli 5. července 2015 v 15.00 hodin odstartuje v Nové Sedlici na Slovensku extrémní ultramaraton bez zajištění ISOMA 1000 Miles Adventure.

Jak směrují závodníci svoji přípravu na závod, na to jsme se zeptali některých z nich. Vyzpovídali jsme handicapovaného Ríšu Štěpánka, tandemistu Milana Panzera, paraglidistu Honzu Škrabálka, bývalého profesionálního boxera Fera Kasaniče, původně cyklistu, nyní koloběžkáře Láďu Barneta, čtyřnásobného chodce, nyní také koloběžkáře Petra Ozogána a vítěze ročníku 2013 Honzu Tyxu. Ochotně se zapojil i úplný nováček letošního závodu Michal Ozogán.

Ríša Štěpánek se chystá na tento závod již potřetí. Dvakrát absolvoval závod na speciálně upraveném horském kole pro jednu ruku, neboť v roce 1999 přišel při autonehodě o celou levou paži. V letošním ročníku se pouští do další výzvy – překonat 1000 mílí v kategorii chodec/běžec.

Ríšo, jak probíhá Tvoje příprava na závod?
Ríša: „Chodím a učím tělo, že to bude bolet. Řeším výbavu – oblečení, boty, doplňky tak, aby vše bylo podle mých představ a doufám, že vydrží celou dlouhou cestu.
Na startu se objeví letos poprvé účastníci na tandemovém kole Milan Panzer a Lukáš Kopecký. Na naše zvídavé otázky odpovídal Milan Panzer.

Milane, proč jste se rozhodli s Lukášem absolvovat závod na tandemovém kole? A jak probíhá příprava na závod? Čeho se obáváš a na co se těšíš?
Milan: „Na tandemu jezdíme už nějaký pátek a rádi bychom posunuli naše zkušenosti o kus dál. Příprava probíhá klasicky. V zimě běh a běžky, když je počasí, tak hurá na kolo. Mimo to posilování horních partií. Já osobně mám v současné době najeto asi 3 000 km na sólo kole, asi 250 km na tandemu a zhruba 7 000 kliků. Obávám se nepřízně počasí a zakousnutého vlka v sedacích partiích. Těším se na západy slunce, bezstarostnost závodu, rád bych spatřil medvěda, samozřejmě na bezpečnou vzdálenost.

Nováčkem závodu, který se zúčastní mimo startovní listinu, je paraglidista Honza Škrabálek, extrémní sportovec, který kromě potápění, seskoků s padákem nebo maratonových běhů zasvětil svůj život hlavně paraglidingu. Zeptali jsme se: Honzo, co Tě vedlo k účasti na tomto extrémním ultramaratonu? Jak probíhá Tvoje příprava na závod? Čeho se obáváš a na co se naopak těšíš?

Honza: „Protože jsme s Honzou Kopkou stejně sportovně postiženi, jeho nabídka účasti na závodě 1000 Miles se pro mě stala výzvou. Zatím sháním informace o letových terénech, koridorech a místech, kde se dá bezpečně přistát. Pro jistotu se snažím běhat a jinak trénovat nohy pro případ delších pochodů. Obávám se počasí, které nemohu ovlivnit, ale které je důležité pro úspěšné létání. Těším se na dobrodružství a poznávání nových lidí a míst.
Dalším v řadě závodníků je bývalý slovenský profesionální boxer Fero Kasanič. K prvnímu startu v loňském roce ho vedla skutečnost, že přestal profesionálně boxovat a chtěl stále zůstat kolem extrémního sportu, takže vlastně výzva a zvědavost, co dokáže na horském kole, které předtím nikdy ani neměl.

Zeptali jsme se: Fero, co Tě vedlo k opětovné účasti v ultramaratonu, když jsi po loňském ročníku chtěl prodat kolo? Jak probíhá Tvoje příprava na závod? Čeho se obáváš a na co se naopak těšíš?

Fero: „Extrém, túžba po nových zážitkoch a plán ako to urobiť za kratší čas. Pripravujem sa sporadicky.Ak mám trochu času počas týždňa, tak vybehnem na trasu do lesa, ktorá má 15 km (cca 3x do týždňa) a cez víkend jedna dlhšia trasa po lese okolo 70 km. Obávam sa technických problémov lebo stále eště som v oprave biku amatér. Těším sa na všetko počas závodu, na nových priateľov, stretnutia, zážitky.“

Láďa Barnet – původně cyklista – startuje letos v kategorii koloběžka. Ládi jsme se zeptali: Láďo, proč jsi změnil kategorii a co od této změny očekáváš?

Láďa: „Na kole jsem se zúčastnil už třikrát. Protože nemám na lepší výkon, zvolil jsem jinou kategorii. Očekávám daleko větší utrpení a sáhnutí si ještě hlouběji, tím pádem ještě intenzivnější zážitky. Těším se na atmosféru závodu, kámoše a vypláchnutí mozku. Netěším se na eventuální chvíli, kdy bych musel ze zdravotních důvodů odstoupit.
Jan Tyxa v roce 2013 vyhrál 1000 mil, v roce 2014 dojel pouze krátkou trasu. Zeptali jsme se ho, jaké má ambice pro letošní ročník, čeho se obává a na co se těší.

Honza: „Dlouho jsem přemýšlel, co vše by se muselo stát, abych letos nevyhrál. A na nic jsem nepřišel. Bojím se jen kopřiv a komárů. Těším se hlavně na medvěda, že si vysypu z hlavy starosti a zbytečnosti a na jízdu v noci.
Ostříleným vlkem závodu je Petr Ozogán. Jako jeden ze dvou letošních účastníků startoval zatím každý rok, poprvé tedy v roce 2011, a vždy v kategorii chodec/běžec. Teprve loni došel až do úplného konce závodu, ale v cíli si řekl, že už nikdy nepůjde. Dle jeho slov možná ze zbabělosti zvolil pro letošní ročník koloběžku (dětskou, z bazaru, kterou mu kamarád upravil). Zeptali jsme se, co od této změny očekává a na co se těší a netěší.

Petr: „Možná budu tentokrát rychlejší než pěšák, možná budu pomalejší, to netuším. Hlavně to bude pro mě velká změna a zažiju si plno nových situací. Koloběžku jsem si pořídil pouhých 36 dní před startem, takže nemám dostatečně natrénováno. Zatím se spíše učím přehazovat nohy na stupátku. Možná, že mé chodecké zkušenosti mohou být pro mě výhodou, když koloběžku potáhnu občas na zádech. Těším se hlavně na změnu, i když se té změny současně i bojím. A jestli by mě to bavilo jít znovu pěšky? Nejspíš až tak moc ne.

V kategorii horských kol startuje letos jako úplný nováček i Petrův syn Michal Ozogán. Kolo si koupil v dubnu. Jeho přístup k mílím je hodně pozitivní. Chyby v ježdění prý už vychytal, zbývá mu už jen sehnat návod jak přenocovat v lese a utéct medvědovi. Upadlé věci z kola se prý pokusí přilepit zpátky silou vůle.

Popřejme všem závodníkům hodně síly, optimismu a pevné vůle při úspěšném zdolávání letošních mílí.
22.06.2015 - 16:14:12
01
pekný článok...úplne ma pohltil...dúfam, že tento rok už budú aj priebežne nejaké tie reporty z pretekov, pretože preteky takéhoto formátu by určite nemali zostať nepovšimnuté (tak ako to bolo viac menej v minulých rokoch...)
23.06.2015 - 08:10:39
00
clovek, ktory sa zaujima o tie preteky, tak myslim, ze ked bude priebezne sledovat oficialnu stranku zavodu, najde tam nejake aktualne spravy z trate.
UZ sa neviem dockat startu.....
24.06.2015 - 08:07:37
00
clovek, ktory sa zaujima o tie preteky, tak myslim, ze ked bude priebezne sledovat oficialnu stranku zavodu, najde tam nejake aktualne spravy z trate.
UZ sa neviem dockat startu.....

...presne tak, jediným zdrojom informácii mi bola len oficiálna stránka pretekov...
...držím ti palce a teším sa na tvoje dojmy z pretekov...veľa šťastia!!!
24.06.2015 - 08:47:37
00
V piatok okolo 15stej hodiny chcem vyrazit zo Štrby smer Nová Sedlica, prida sa niekto ?
24.06.2015 - 14:43:09
00
29.6.2015 (4. Tisková zpráva)

Co vše obnáší příprava závodu?
V současné době příprava závodu ISOMA 1000 miles adventure vrcholí. V kanceláři Jana Kopky v Jablonci je teď rušno a dolaďují se poslední detaily, urgujeme poslední povolenky, dočištění trasy a nahrání na internet, evidence dobrovolníků a jejich nasazení v terénu, komunikace s dodavateli a mnoho dalšího. Pracuje se zde každý den a posledních několik týdnů není na volno a víkendy ani pomyšlení. Pracovní tempo se zvyšuje a všichni se snaží, aby se celoroční přípravy vyvedly.

Závod začíná již za méně než týden, v neděli 5. července 2015 v 15.00 hodin. Závod odstartuje v obci Nová Sedlica na nejvýchodnějším možném místě Slovenska poblíž slovensko-polsko-ukrajinských hranic a skončí po překonání přibližně 1000 mil na západě Čech v obci Skalná v Chebském výběžku. Po zdolání zhruba poloviny trasy je připraven také Finish 500 v areálu X-park ve Františkově v Jeseníkách.

Ráda bych Vám alespoň letmo přiblížila náročný proces přípravy tohoto jedinečného extrémního závodu.
Hned na podzim, po závěrečné afterparty se vydává Jan Kopka se svým týmem do terénu. Jsou dvě varianty trasy, jedna ze západu na východ pro každý sudý rok a ta druhá, letošní, z východu na západ pro liché roky. I tak dochází každoročně ke změnám díky připomínkám závodníků nebo „chráněnek“, nebo ke „zlepšování“ z vlastní iniciativy. Poté, co je trasa hotova, přichází na řadu nejzdlouhavější, a dá se říci, že i nejnáročnější proces, a to získávání všech povolení. Tato krásná, ale také velice náročná trasa vede přes mnoho chráněných území, státních i soukromých lesů. Každá ze zemí má navíc různé zákony, a podle toho se liší i druhy povolení.
Na Slovensku není proces natolik zdlouhavý, je nutné získat souhlas od Lesů SR . Poté se projednává výjimka ze zákona o pohybu na území chráněných krajinných oblastí. Každoročně nás upozorňují na vysoký výskyt medvědů, o čemž závodníky neustále informujeme před závodem i na startu, kde od nás dostanou i rolničky.
V České republice je tato fáze značně náročnější. Je potřeba souhlas jednotlivých majitelů lesů s pohybem větší skupiny cyklistů a zvlášť také povolení pro vjezd doprovodných automobilů. Poté nám trasu odsouhlasí Lesy ČR. Pro průjezd přes CHKO a NP je potřeba také speciální povolení. Když jsou tyto podmínky splněny, posílají se oznámení o hromadné organizované akci na jednotlivé kraje, přes které závodníci projíždí. Další papírování představuje komunikace s obcemi a městy na trase. Při nezískání povolení jednoho z orgánů je potřeba začít od úplného začátku. Navrhnout novou trasu, zkontrolovat v terénu a rozeslat nové žádosti. Po ukončení tohoto procesu se vydávají traseři opět do terénu a zaznamenávají trasu načisto přímo na přístroje GPS.
Celoroční práci představuje i zajišťování partnerů akce, krátkodobých pracovníků a dobrovolníků, bez jejichž podpory a pomoci by nebylo možné takto náročný závod uspořádat. Během závodu se přesouvají stovky kilogramů materiálu a pití a pracuje na 50 lidí! Další povinností organizátorů je být neustále k dispozici pro otázky závodníkům nebo zájemcům či mediím.

Ani zajištění společné dopravy na východ není úplně jednoduché. České dráhy pro nás zapojují extra vagon. Z Humenného se závodníci přesunou autobusy a kola náklaďáky dalších 80 km na východ do místa startu v rusínské obci Nová Sedlica.

V letošním roce se pokusí překonat celých 1000 mil nebo alespoň zkácenou variantu 500 mil 150 cyklistů, chodců, koloběžkařů a dalších dobrodruhů ze 7 zemí světa. Tuto výzvu se pokusí splnit ženy i muži ve věku 21–68 let.

Spousta dalších milovníků extrému stále čeká v pořadníku na případné uvolnění míst. Možnost registrovat se do závodu mají přednostně účastníci předchozího ročníku vždy na afterparty konané v září. Pro ostatní je zahájení registrace na Nový rok, přesněji 1. 1. v 0.00. Možná z tohoto důvodu se na startu každoročně objevuje tolik dobrodruhů, přeci jen na Nový rok se jednoduše dávají na první pohled bláznivá předsevzetí. V letošním roce byl maximální počet závodníků naplněn již po 3 minutách registrace.
Vybavení závodníků je na každém. V pravidlech závodu je pouze přehled povinného vybavení pro závod, mezi něž patří například GPS navigace, buzola, nůž, provaz, agresivní podpalovač, pepřák proti zvířatům, termoizolační fólie a další. Je nutné mít toto vybavení stále u sebe. Rolničky kvůli medvědům závodníci dostanou od organizátora.

Na trase se nachází 3 checkpointy, na kterých je možnost odpočinku, pití nebo i vyspání se v připravených stanech. Mají zde i své předem připravené balíčky s bateriemi, které jim sem dopravíme ze startu.
Během závodu jsou účastníci povinni se denně hlásit pomocí SMS, kde uvedou svou polohu a fyzický i psychický stav. Jako každý rok je zajímavé sledovat stavy naprosté euforie ale také depresí a stesku, překonání svých sil a získání nových zkušeností a pocitů, které lze zažít jen na závodu tohoto typu. Tyto zprávy budou denně aktualizované v průběhu závodu na stránkách www.1000miles.cz, kde veřejnost může tuto REALITY SHOW sledovat.
30.06.2015 - 12:04:51
00
pekný článok...úplne ma pohltil...dúfam, že tento rok už budú aj priebežne nejaké tie reporty z pretekov, pretože preteky takéhoto formátu by určite nemali zostať nepovšimnuté (tak ako to bolo viac menej v minulých rokoch...)


tatranec Nieco budeme mat od organizatorov uz pocas akcie, ale skor po dojazde spravime rozhovor s stefanvanicky

Aktualne mame od Steva pripraveny clanok o jeho priprave a veciach okolo, ktory pojde von v stredu 1.7
30.06.2015 - 12:08:36
01
no tak uz sa tesim. Som zvedavy na jeho pripravu......Porovnam ju so svojou....A predpokladam ze potom znacne znervozniem :)
30.06.2015 - 12:14:47
00
podobne, posledné týždne namiesto "dolaďovania formy" som to dosť flákal :)
30.06.2015 - 21:22:34
00
Ja si hovorim, ze kondicnu pripravu mam za sebou, teraz sa pripravujem psychicky a doladujem bike :)...A najnovsie citam clanky o tom, ako sa spravat pri strete s macíkmi - na odporucanie www.1000miles.cz .
30.06.2015 - 21:42:12
00
no tak uz sa tesim. Som zvedavy na jeho pripravu......Porovnam ju so svojou....A predpokladam ze potom znacne znervozniem :)


Nemusis sa bat moja priprava bola o vsetkom len nie o bicyklovani, pracovne povinnosti boli vacsie nez moznost bikovat
01.07.2015 - 01:26:33
00
...no ja si radsej pockam na ten tvoj clanok...
01.07.2015 - 07:47:12
00
Vyborny clanok stefanvanicky
http://www.mtbiker.sk/clanky/7748/ako-som-sa-prihlasil-a-stihol-nepripravit-na-1000-miles.html
01.07.2015 - 18:53:43
00
keyboard_arrow_up