Nerozumiem tej logike p. Drahovskeho, preco vodic auta by mal mat pravo si nevsimnut cyklistu, ktory by mal mat prednost podla navrhovanej legislativy, a preco cyklista v sucasnosti nema pravo si nevsimnut auto, ktore ma prednost podla sucasnej legislativy. Ked mas dat niekomu prednost, hadam sa najprv musis uistit, ze neohrozis a neobmedzis toho, kto prednost ma?
Ak by som mal rovnake IQ, tvrdim, ze chudak cyklista pri 20-30 km/h rychlosti nemoze vcas zareagovat na auto pohybujuce sa rychlostou 50-70 km/h, pretoze 2 m od priechodu je budova vyssia ako auto, cez ktoru nie je vidiet. A teda ten, kto navrhol sucasnu legislativu, tiez nepoznal fyzikalne zakony.
Je to cele chore!
18.07.2015 - 14:05:07
00
Ked uz ma mat bezpecnost prednost pred plynulostou premavky, jednoznacne treba povolit jazdu cyklistov v buspruhu pri pravom okraji vozovky. Kto je proti nech si vyskusa jazdu nalavo od buspruhu. Viackrat som bol vytlaceny predbiehajucimi vozidlami do buspruhu. Mal som stastie, ze prave za mnou nesiel autobus. Samozrejme, kto si to nevyskusal na bicykli to nema sancu pochopit.
18.07.2015 - 14:27:40
01
Pali65 si hrdina mojho dna. Dokazal si napisat to, co ja som radsej zmazal ;-)

Mal som napisane aj nieco k tomu buspruhu, ale ako sa hovori, " je to marny, je to marny". Dufam ze sa nedozijem
casov, ked sa budu stovky, ba priam tisice cyklistov bez prilieb kazde rano spustat zjednosmernenym Jaskacom do svojich fensy ofisov v centre :-(
18.07.2015 - 16:18:57
01
Nebral by som to tak tragicky. Dnes som zrovna isiel po Jaskaci - kazde tretie vozidlo bol bicykel.
18.07.2015 - 16:28:23
00
Ked uz ma mat bezpecnost prednost pred plynulostou premavky, jednoznacne treba povolit jazdu cyklistov v buspruhu pri pravom okraji vozovky. Kto je proti nech si vyskusa jazdu nalavo od buspruhu. Viackrat som bol vytlaceny predbiehajucimi vozidlami do buspruhu. Mal som stastie, ze prave za mnou nesiel autobus. Samozrejme, kto si to nevyskusal na bicykli to nema sancu pochopit.


V Žiline som občas vytláčaný aj z priebežného jazdného pruhu do končiaceho pripájacieho alebo do odbočovacieho napriek tomu, že idem rovno a teda nedávam znamenie o zmene smeru jazdy vpravo (vystretý pravý paprák ;-) ) a samozrejme neodbočujem tam, kde ma naschvál idiot vytláča.

Celý problém je o debiloch za volantom, čo takto úmyselne ohrozujú cyklistu. Nie je to o buspruhu a podobne.
18.07.2015 - 19:27:59
00
Ak idem v priebeznom ked je vedla pripajaci osvedcilo sa mi mat vystrcenu lavu paprcu. Zvycajne sa vodici spamataju daju smerovku doprava a pekne ma obehnu alebo zablikaju (ak neni volny dalsi pruh) ja sa stiahnem do odbocovacieho a vystrcenou paprcou mu ukazem ze moze ist
18.07.2015 - 20:59:51
00
miso_BA Mas vodicak a aktivne soferujes?
IMHO vo svete idealnej dopravnej infrastruktury by prechod, ktory spomina Drahovsky neexistoval. Sucasny aj novy navrh su svojim sposobom extremy v neprospech resp. prospech cyklistu, ale za daneho stavu za mna radsej zostat pri tom sucasnom (vcelku logicky zranitelnejsiemu ucastnikovi nariaduje: davaj si pozor!)

Pokial nebudeme mat idealnu infrastrukturu :) , tak by sa v zakone mala zohladnit poloha prechodu, cim by ale zakon bol este zlozitejsi...

Par prikladov z TT:
V tejto situacii by novy navrh nebol problem, aj ked mozno znizenie na 12kmh by sa mi subjektivne javilo vhodnejsie.
https://www.google.sk/maps/@48.380607,17.574371,3a,75y,228.89h,84.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1sru7gVkejavvilsvY6cdH1A!2e0!7i13312!8i6656

Drahovskeho priklad:
https://www.google.sk/maps/@48.37106,17.583012,3a,75y,327.57h,67.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1stjkL9-zrZyjd2Vlb8zPPvg!2e0!7i13312!8i6656
Z dopravneho hladiska by podla noveho navrhu v podstate na pomerne rusnu ulicu pridali neoznacenu krizovatku s prednostou z prava. Ak novy zakon, tak zrusit prechod pre cyklistov a dat tam prechod pre chodcov a ukoncenie cyklotrasy pri ceste.

Taky medzistupen - problem najma pre odbacajuceho z hlavnej dolava = pohlad v linku (cyklochodnik ide k prechodu zozadu pod uhlom spoza stromov)
https://www.google.sk/maps/@48.38186,17.577113,3a,75y,226.04h,84.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8h49ZqaRwP0AGWHaJZE7QQ!2e0!7i13312!8i6656
18.07.2015 - 21:12:03
00
vcelku logicky zranitelnejsiemu ucastnikovi nariaduje: davaj si pozor!


Prave preto, ze cyklisti su zranitelnejsi a nie vsetci maju vodicak, nemozno ocakavat, ze vsetci budu davat prednost autam na priechode pre cyklistov, najma ak im vo vyhlade prekaza vyssia budova a az 1-2 m pred vozovkou zbadaju auto rutiace sa 50-70 km/h. Cyklisti, ktori maju pud sebazachovy, nepotrebuju, aby im zakon prikazoval opatrnost, a ti, ktori ho nemaju sa, celkom logicky, pokuty nezlaknu. Kedze vodici aut z toho vyviaznu bez zranenia, mozno ich k obozretnosti motivovat jedine sankciami, ktore su prisnejsie, ak prednost nemaju. Prave preto, zavedenie prednosti cyklistov by vyrazne prispelo ku znizeniu nehodovosti.
19.07.2015 - 12:51:44
00
Celý problém je o debiloch za volantom, čo takto úmyselne ohrozujú cyklistu. Nie je to o buspruhu a podobne.


Co je jednoduchsie, povolit jazdu cyklistov v buspruhu, alebo odstranit vsetkych tych debilov za volantom z ciest?
19.07.2015 - 13:08:22
00
Vela by riesilo uplne zrusenie cyklopruhov na chodnikoch popri cestach a vytvorenie cyklopruhu ako dalsieho pruhu na ceste (vid Budapest) cyklisti by sa riadili prednostou krizovatky a nevznikali by problemy ked auto odboci doprava a nema ani len sancu zaregistrovat cyklistu ktory auto necaka, lebo ma zelenu
19.07.2015 - 13:41:34
02
Nemozes pustit cyklistov do buspruhu, pretoze tym zrusis jeho vyznam. Naco bude buspruh, ak v nom autobus pojde rychlostou cyklistu pred nim ?

Pripajam sa k Palo TT-ovej otazke, soferujes aktivne auto ? Vies si realne prdstavit co to je, ked sa autom "rutis" 50 km/h (13,8 m/s ) a cyklista iduci tym istym smerom v "bezpecnej" vzdialensoti 20 metrov pred tebou, zrazu zatoci na prechod ?

Bohuzial u nas asi plati pravidlo "90 na 90"... 90% vodicov
nema realnu skusenost na bicykli v premavke vacsej ako detske ihrisko alebo ulica u babky na dedine, a zase 90% cyklistov v momenta sadnutia na cvajgel zabuda na tu sofersku skusenost. Apriorne hovada ( na oboch stranach ) a ludia, ktori si myslia ze zakon o doprave je nadriadeny fyzikalnym to este viac stazuju.
19.07.2015 - 14:30:17
00
Dať prednosť zraniteľným účastníkom (chodci, cyklisti) sa javí ako logické riešenie. Ale štatistiky nepustia, v reálnom svete je to naopak.
Keď idem po hlavnej na bajku, som ešte viac v strehu ako inokedy. Radšej predpokladám, že mi nedá prednosť.
19.07.2015 - 14:41:07
00
davnejsie som mal incident v aute - z vedlajsej cesty do mna napalila baba, krizovatka viac ako prehladna a jednoducha.... aj v aute mi hodnu dobu trvalo prestat predpokladat, ze mi nedaju prednost ked ju mam. na biku si bez toho pocitu neviem predstavit jazdit, uz by som som bol vela x pod kolesami
19.07.2015 - 15:09:04
00
Fokel, takymto cyklistom je jedno, ci prednost maju, alebo nie, ked je im svoj zivot lahostajny - alebo su iba trochu zamysleni a nesustredeni. Jedine obozretnost vodicov ich moze zachranit, ktora je vacsia vtedy, ak cyklisti maju prednost.


Naposledy upravil miso_BA dňa 19.07.2015 - 15:32:48, celkovo upravené 1 krát.

19.07.2015 - 15:18:38
00
Zle som vlozil vetu, takze este raz:

Fokel, takymto cyklistom je jedno, ci prednost maju, alebo nie, ked je im svoj zivot lahostajny - alebo su iba trochu zamysleni a nesustredeni. Jedine obozretnost vodicov ich moze zachranit, ktora je vacsia vtedy, ak cyklisti maju prednost.

Buspruhy mozno velmi lahko presunut do druheho pruhu sprava. No co, tak sa pred zastavkou preradia, kde je imho zakaz zastavenia. Mam odpozorovane, ze mnoho vodicov autobusov aj tak jazdia v strednom pruhu, ked maju prikazany buspruh
19.07.2015 - 15:24:40
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up