opat mozno otvorit temu kotucovych brzd na cestakoch
Problem brzdenia na cestakoch nespociva na efektivite, resp sile brzd kde kotuce sa vedia viac kusnut, ale na tom ze pri tej rychlosti a velkosti dotykovej plochy s cestou je skratka niekedy nemozne dobrzdit na drahe co ti ostava. A nic nie je horsie ako ked sa bloknu
kolesa a len sa smykas. A kotuce maju k tomu tendenciu. Taktiez male priemery na cestakoch tiez nahravaju k vadnutiu brzd v dlhych brzdivych zjazdoch a k zneme charakteristiky brzdenia pocas kratkej chvile. Tak potom v baliku kde su ludia od seba na decimetre, tieto rozptyly mozu narobit vacsiu paseku ako mozno menej ucinne ale predvidatelne rafikove brzdy.
Plus k tomu extremna situacia ako nastala, prudky zjazd a nahle uzavreta zakruta. Trafit vtedy spravny brzdny bod najme ked sa pretekas je velmi tazke. A ked poriadne nepoznas co ta caka.... Vsetko su to pani profici ale dotlaceni ist na hranu rizika a skor zalezi na okolnostiach a okamzitom odhade, ako o technickom rieseni. aj keby sme im dali zazracne
brzdy aj tak posunu svoje brzdenie opat na tu istu hranu a mieru rizika a v pripade vlastnosti kotucov by este pribudli dalsie premenne. Uz aj dnes je v tom dost divocina, ked sa preslo na karbonove brzdne plochy a ich fyzikalne spravanie. Vyvoj sa nezastavi, len je dolezite ustriehnut tu mieru predvidatelnosti. A obcas sa aj tesar utne.