Nejdem tu citat tie cele vylevy, ale aby som povedal, preco zakazdym varujem pred karbonovymi kolesami a plastami/plastovkami:
Hlavne pri zjazdoch, sa brzdna plocha rafika neskutocne prehrieva (neodporucam skusat rukou).
Problem nastava hlavne pri pouziti karbonovych clincher kolies (na plast, plastovku). Galuska ma iny tvar v priereze a vdaka tomu dovoluje spravit hrubsi rafik v mieste brzdnej plochy, takze to teplo sa odvadza aj tam a hlavne sa to neprebori.
Okrem velkeho tlaku zo strany brzdovych spalkov (nasledneho tepla z nich a v lete aj tepla z duse) tam z druhej strany tlaci
patka plasta, takze na brzdnu plochu karbonoveho
rafiku tlacia v jednom momente dve obrovske sily (a ked to mas prave naklopene, tak je ta sila este vacsia na jednu stranu rafika), navyse pri vysokej teplote a ten tenucky karbon to v tak namahanom mieste proste nevydrzi.
V pripade drvivej vacsiny karbonovych plastovych kolies (hlavne rozne ciny, nech uz to ma nalepku akukolvek) nastava zborenie rafika vplyvom tepla a tlaku, kedy sa karbon doslova roztecie+roztrhne a co nasleduje dalej nemusim hovorit.
Ten material (karbon pouzivany vacsinou znaciek na ich kolesa) nie je prisposobeny na taky napor tepla a mechanickej sily, preto tam napr. Mavic vklada hlinikove obruce (cosmic carbone 40 c), ktore by mali zaistit pevnejsi rafik v mieste brzdnej plochy.
Na druhu stranu, pocul som, ze toto riesenie ale vobec nebrzdi (na tom hliniku je nalepeny nejaky prapodivny "karbon", ktory uz od oka vyzera velmi smyklavo, aj ked na pohlad su tie
kolesa pekne...).
Preto najvacsiu istotu poskytuju galuskove kolesa a ked plastove, tak vzdy s hlinikovou brzdnou plochou (nech uz su to celohlinikove kolesa, alebo hlinik-karbon ako napr Mavic Cosmis SLS).