Pri dnešnom boome 29" mi prídu crossové biky ako zbytočnosť a rozhodne by som už neriešil porovnávanie medzi cross a 29". Len ak by som ten bike potreboval ovešať rôznym príslušenstvom ako blatníky, nosič a iné veci, tak by som asi uvažoval o crosse , ale inak už nie.

Ja osobne som celých 12 mesiacov jazdil na crosse Haibike Limit SL a keď som pomedzi to vysadol na moje MTB a jazdil +- po rovnakých úsekoch a miestach, tak pocitovo bola jazda na MTB lepšia než na tom crosse. Rýchlosť som neriešil, keďže nie som pretekár, ale +- bola rovnaká (na asfalte) ako na tom crosse. Ale obrovský rozdiel bol už pri jazde mimo osfaltu, rôzne lesné chodníky, poľné a lesné cesty ako aj vedľajšie asfaltové cesty s nekvalitným asfaltom (žiadny ťažký terén). Tam už bol rozdiel v komforte veľký. Aj keď sú crossové biky určené aj na jazdu v ľahšom teréne, rozhodne netreba dúfať že to bude pohodlné tak ako jazda v tom istom teréne na MTB.

Preto by som už v dnešnej dobe riešil 29" , resp. MTB. Človek fakt nie je limitovaný žiadnym terénom, prejde pri presune po asfalte na lesný chodník, poľnú cestu až do ťažšieho terénu.
02.09.2015 - 08:25:19
00
Ako Ti tu už niektorí ľudia spomenuli, vôbec by som sa nebál krosového bicykla. Ono, väčšina cyklistov berie tento typ ako niečo neplnohodnotné, a v podstate z časti sa nečudujem, zohnať kvalitného krosa je celkom pekný problém (výrobcovia sa proste zameriavajú na iné oblasti, kros sa berie ako low-end pre masy), ale pokiaľ chceš univerzála, vôbec by som sa toho nebál. Akurát tá dostupnosť je troška "horšia", ja som to vyriešil individuálnou stavbou "na mieru", zadal požiadavky, čo a kde budem jazdiť, rozpočet a "staviteľ" navrhol optimálne riešenie, doladili sa detaily a teraz si chrochtám blahom :) V prípade tvojho rozpočtu by nebol problém dostať sa v takomto prípade pod 10 kíl (s pevnou karbonovou vidlicou), predsa len ja som mal troška aj finančné obmedzenie :) Čo sa týka fitness-u, neviem, touto cestou by som nešiel, predsa len sú to v podstate väčšinou cestné rámy s rovnými riadidlami - a tu je problém s geometriou takéhoto bicykla (neviem, či niektorý výrobcovia majú aj rámy priamo na fitness-a).
02.09.2015 - 17:58:16
00
Ja vychádzam len z vlastných skúseností, ktoré som počas toho jedného roka jazdenia na crossovom biku nadobudol. Kupoval som ho tiež s vedomím že je to taký "univerzál". Paradoxne jeho najväčšie výhody ( zvládne aj asfalt aj terén ) sa po čase stali jeho najväčšími nedostatkami. To znamená, že na asfalte sa jazdilo ľahšie než na MTB ( áno ľahšie, zámerne nepíšem že rýchlejšie ), ale na cesťáky som sa nechytal ani náhodou. V teréne som toho veľa nepojazdil kôli už spomínanému nulovému komfortu ( v tom čase som to porovnával s klasickým 26" MTB na ktorom som jazdil tie isté trasy ako na tom crosse ). Ešte stále mám v pamäti desivú jazdu po upravenej poľnej ceste vysypanej štrkom...... :whew: .

Ale veľmi záleží čo človek preferuje, či rýchlosť alebo pohodlie, či viac asfalt alebo aj terén a v neposlednom rade aj to či sa chce bikovaniu venovať trošku viac než len rekreačne natočiť pár km počas dovolenky alebo cez prázdniny.
02.09.2015 - 21:27:50
00
Tak je jasné, že kros nie je MTB, ale to si hádam vedel už pred kúpou, nie? Je to o tom, čo človek preferuje. K tomu pohodliu - upravená poľná cesta - tam je kros tak pohodlný, aké má komponenty (vidlica, kolesá, pneu, tlak), to nie je o krose vs MTB, ale o tom, čím su dané modely vybavené. Ak si kros prispôsobíš asfaltu (úzke slicky, karbón pevná vidlica), nemôže byť pohodlný ako MTB s balónmi a odpruženou vidlicou. Naopak, prispôsob si krosa do ľahkého terénu (fungujúca vzduchová vidlica, adekvátne plášte + tlak) a bude pohodlnejší ako MTB s pružinovkou a užšími plášťami. A to je to, čo spomínal som vyššie, kým MTB zoženieš kľudne poriadne vybavené, krosový bicykel ako hotový model s fungujúcou vidlicou je docela problém.
02.09.2015 - 22:05:30
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Krosové)
keyboard_arrow_up