Len si to skús
s reálne dlhodobo použiteľnými kompošmi, nie s nejakými Claviculami a pod. *****.
Ono ani prehnať gramarinu sa neopláca, potom zistíš, že sa ti tvoje ultralight
rajdy tak krútia v pacákoch pri špurte, že tam milerád vrátiš o kus ťažšie (stalo sa aj mne). Podobne aj mechanické radenie je ľahšie ako elektrické, len akosi kto raz skúsil, klepe elektriku...
6,5 kg je reálnych a normálne dosiahnuteľných (druhá otázka je finančná, čo samozrejme pro jazdcov netrápi), to sa nikto neháda, ale to už začínajú otázky, či za cenu A (nemyslím len cenu v €, ale napr. aj stratu tuhosti a pod.) sa oplatí šetriť na komponente B. Niekde pod 6 kilami sú už také otázky plne na mieste.
A okrem sponzorských zmlúv sú to práve aj otázky skrúcania sa bicykla pod nohami a rukami, ktoré spôsobujú, že aj pro setup je občas aj o dosť nad 7 kíl (ak teda pominieme, že je nutne rozdiel v hmotnosti
biku pre 165 cm indiána ako pre 190 cm hebiedko).
Vo výsledku, nie, neurobíš si rezervu na 2 kg elektrošvindľa.
Wladix: ad výmena - rádove kilogramový rozdiel v "akože zhodných" setupoch zistí aj decimálka na váženie kráv.
Základ znie, že z pretekov na preteky (mesiaca na mesiac) sa z nikoho zrazu, out of context, nestane zázračný vrchár/časovkár/whatever.