Ja mám brzdy XT BR785, 2012, už 3 roky a sú super. Ich prednosť je hlavne v tom, že sa dobre nastavujú a perfektne sa dá regulovať brzdná sila, najvhodnejšie pre jazdenie XC. Práve na AM by skôr bolo treba kusavejšie brzdy ako napr. AVID. Aspon ja si myslím.
10.09.2015 - 11:56:43
00
Neviem, prečo si myslíš, že preferenciou všetkých AM riders je zákus typu instant full stop, keď taký zákus môže poľahky viesť k premetu cez rajdy :D
Ale je pravda, že na tomto fóre asi väčšina AM a hlavne EN jazdcov má pocit, že ak nejde brzda na malý ťuk do plného bloku, tak "nebrzdí".
10.09.2015 - 17:07:13
02
Ja mam rad presny opak a to co najcitlivejsi nastup brzdneho ucinku.
10.09.2015 - 18:42:57
00
Moi aussi. Často jediné čo od brzdy chcem je "držať túto rýchlosť" a netreba na to nejakú extra intenzitu brzdenia, a to s kúsavkami... eeehm... ide ťažko.
10.09.2015 - 18:56:07
00
Tak tak. Ocenim to hlavne pri manuali ale i v strmych zjazdoch kde presmyknutie predneho nieje moc ziaduce.
10.09.2015 - 18:59:18
00
Loď aj lietadlo ešte často vedia také, že "keď je zle, pusť všetko" ... bike to, *****, nevie! :S
10.09.2015 - 19:07:55
00
XT maju dobru modulaciu a jemny nastup, ale vedia byt kusave ak treba, takze su vhodne aj na AM/EN. Akurat by som odporucil aspon 180mm kotuce a v ice tech verzii.
Nove XT nemam, tak v tom ti nepomozem, ale pokial chces usetrit tak 785 su velmi dobre brzdy a teraz sa daju kupit za dobru cenu.
11.09.2015 - 10:03:48
00
Ja mam XT M785, 180/160mm bohate stacia vazim 94kg s bajkom 105kg. Akurat som dopredu musel dat dosticky s chladicmi, lebo sa mega prehrievali pri dlhom zjazde, co pri tej mojej vahe nie je nic nezvycajne. Ale zastavia/udrzia rychlost uplne bezproblemov.
11.09.2015 - 10:15:01
00
Mozem potvrdit. Styri roky mam SLXy a 180/160mm kotuce a este ma nesklamali. Za ten cas som mal vahovy strop 96kg bez vybavy. Platne ale odporucam tie s chladicom.
11.09.2015 - 10:22:11
00
Pred Saalbachom som nahodil platne bez chladičov a vôbec som nepostrehol rozdiel :D. A to tam boli niektoré zjazdy ozaj dosť strmé a dlhé a tiež som posero a dosť brzdím. Ale zase mám 203/180 mm kotúče.
11.09.2015 - 11:07:38
00
Presne tak. S timi AVIDmi pre AM ma to len napadlo, ja som práve AVID Elixiri menil za XT a pamatam si, že boli kusavé a nástup plnej brzdiacej sily bol v momente oproti XT. Samozrejme, že to nebol dôvod, Avidy ma jedovali, takmer po každej jazde som ich musel štelovať a podobne. Čo sa týka dosciciek, presne tak, tie s chladicom som mal ako pôvodné ked som brzdy kupil, najprv co sa týka výdrže, vydržali ovela viac ako tie čo som kupoval potom - bez chladiča. Prave teraz riešim aj v teme pískanie brzd, dal som nové doscicky do prednej brzdy, tie najlacnejšie Shimano, zrejme organická zmes a kotúč sa mi prehrieva neskutočne rýchlo a brzdy pískajú čo som ich do teraz nepočul. Príčina, nemôže to byť nič iné, jednoducho lacné dosky s organickou zmesou. Pred tým som tam mal metalické, ktoré som dal namiesto pôvodných s chladičom ked skončili a nepostrehol som rozdiel oproti tým s chladičom. Akurát o niečo kratšie vydržali. Zrejme sa oplatí zainvestovať do drahšich metalických, alebo aj do tých s chladičom. Sú drahšie, ale účinnejšie a vydržia ovela dlhšie.
Ešte by som pridal do diskusie, aký je rozdiel medzi XT a SLX brzdami? Tiež sa to tu rozoberalo pre timi cca 3 rokmi, viacerí skonštatovali, že rozdiel je len v technologii free stroke (posun páky naprázdno) ktorú majú XT, inak sú uplne rovnaké. Ja som to skúšal nastavovať a žiaden rozdiel som necítil. Mohol som vtedy ušetriť cca 30€ a kúpiť SLX.
11.09.2015 - 11:14:51
00
Pouzivam vylucne organiky a nemam s nimi problem. Nic nepiska.
11.09.2015 - 11:20:47
00
volodaj Mas velke kotuce a vyzera, ze na tvoju vahu a styl ti ice tech platne netreba, tak bud rad, usetris. :-)
drifter_00 Mam SLX aj XT a pocitovo su uplne rovnake a brzdia perfektne, jemne aj silno, podla potreby. Niekde som cital clanok, kde v labaku testovali nove Deore, SLX aj XT a ich brzdna sila bola identicka. Rozdiel podla mna bude v zahrievani, aj ked vyzeraju rovnako, tak rovnake nie su. XT ma lepsie prasa a podla mna bude dlhsie odolavat priehrievaniu. Ale tiez to zavisi od kotucov a platniciek.
11.09.2015 - 11:24:46
00
Originál organiky bez chladičov mi vydržali 1500 km. Náhradné originál Shimano s chladičmi predné 1100 km, zadné 1300 km. Teraz som zobral nejaké noname organiky tu z bazáru bez chladičov za 5E. Uvidíme koľko budú mať životnosť, zatiaľ majú 500 km (z toho asi 200-250 km čisto zjazdy v Saalbachu) a asi 2/3 materiálu. Prehrievanie ani nič podobné nepozorujem. Ak vydržia aspoň tých 1000-1200 km, tak vezmem ďalšie, lebo za tú cenu nie je o čom. Nižší brzdový účinok som nezaregistroval.
Mám do foroty odložené aj metalické, tie som ale ešte nenahodil.

Pre doplnenie váha okolo 78 kg (ešte minulý rok ku 90). Jazdené 90% MF a VF takže aj dlhšie a strmšie kopčeky :).
11.09.2015 - 11:24:58
00
Praveze organicke platnicky su zname tym, ze piskaju menej ako metalicke. Ale zase maju mensiu brzdnu silu a rychlejsie sa zoderu. Ja mam organicke tiez a piskat zacnu az ked ich poriadne rozohrejem pri castom brzedni. Aj to je skor tym, ze mam tie najlacnejsie Shimano kotuce (OEM co boli na biku).
Piskat mozu aj nove platnicky, dokym sa nezabehnu a nesadnu poriadne na kotuc. Piskanie je dost casto sposobene vibraciami a nie prehriatim brzdy. Ak platnicky dobre nesedia, mozu vibrovat a zacnu piskat.
11.09.2015 - 11:34:16
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Brzdy / Kotúčové brzdy)
keyboard_arrow_up