nazdar kolegovia, potreboval som odviezt bike a kedze som bol lenivy odmontovat predne koleso a bike uz v lezatom stave nechcel vojst do kufra,tak som zatlacil vydlu po prepnuti Talas(160-130-100) a nalozil do auta. po vylozeni sa vydla opetovne vysunula ale talas uz od vtedy nefunguje. vie mi kolega lapierre poradit co sa mohlo stat a co s tym?
27.05.2013 - 20:07:37
00
No problém môže byť v mazacom oleji, ktorý mierne "upchal" prepúšťacie kanáliky. Skús nechať vidlicu postáť nejaký čas v normálnej polohe resp. ju ešte nejaký čas pojazdi a ak sa to nezlepší pomôže asi len rozobratie a nanovo zložiť. Z vonkajšej strany tomu moc nepomôžeš = ostáva len chvíľu počkať. Nič mechanické však poškodené nebude! ;)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

27.05.2013 - 20:13:26
00
Ešte doplním keď už je tu reč o talase, tak je to celkom skladačka veľa dielov a aby všetko fungovalo ako má, musí každý jeden detail ladiť. Zatiaľ sa mi však podarilo každý Talas rozbehať. ;)

Na fotke Talas III 32/150mm verzia.

Prílohy:

uhzzu.jpg
uhzzu.jpg 65.95 KiB thumb_up0thumb_down

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

27.05.2013 - 20:35:54
00
mna hlavne hneva,ze som si to sposobil sam.presurfoval som teraz nemecke weby a nie som o moc mudrejsi....tiez mi je jasne ze vdaka lezatej polohe asi odniekial unikol vzduch ci olej alebo som ho tam natlacil:) som strojar ale vydliciam som prestal rozumiet odkedy som sa rozlucil s mojou starou manitou 2....pred 17rokmi:) odvtedy som odkazany na odbornikov:) keby si nebol tak daleko od BA tak som zajtra u Teba:) takto asi skoncim v kaktuse alebo susp clinic...tam inak pred dvoma mesiacmi bola na preventivke....a kedze viem co ma to stalo, tak ma dalsia navsteva moc netesi....hladal som nejaku jednoduchu metodu. pod kompletnym rozobratim rozumies iba vybratie talas systemu alebo aj zhodenie noh?
27.05.2013 - 21:06:13
00
Študujem v BA, tak by to možno šlo nejako vyriešiť. Akurát tam nemám náradie, no vedel by som zobrať domov a potom obratom poslať späť tak, aby si to na víkend mal už doma. ;)
Zatiaľ sa na tom dá jazdiť nie?

Toreticky stačí rozobrať vrchnú časť ale to zas nemôžem zaručiť na 100%.

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

27.05.2013 - 21:14:24
00
tak ja mam garaz vybavenu dost dobre,takze by sme to mohli nejako skusit. ....jazdit sa na tom samozrejme da ale chova sa dost divne v terene. je to take rozdrncane....napisem ti spravu a dohodneme sa
27.05.2013 - 21:23:45
00
Zdravim vsetkych, chystam sa na zakladny (prachovky, penove kruzky, novy olej) domaci servis talas-u. Budem to robit prvy krat tak sa chcem spytat skusenych:
1. Kde je najlepsie (rozumej cena a doba dodania) kupit nove tesnenia a olej? Okrem toho, je nutne pouzit orig. fox oleje? Predpokladam, ze existuju lacnejsie a rovnako pouzitelne od inych vyrobcov. Viete dat konkretne linky na produkt? Ak som spravne cital budem potrebovat FOX Green 10 wt. a FOX Float Fluid.
2. Akym prostriedkom je dobre cistit vnutro spodnych noh? Niekde som cital, ze to ma byt na baze liehu.
3. Je nutne, robit pravidelne servis vzduchovej komory? Nieco ako v tomto navode:

youtube.com/watch?v=GaWsvH-vheY&t=


youtube.com/watch?v=vv7yQPftTcc&t=


Pravdepodobne je na to potrebna specialna vazelina, mate nejaku konkretnu overenu?

Dakujem a dufam, ze som nebol moc vycerpavajuci :)
05.06.2013 - 17:12:58
00
Originál Fox olej nie je nutné použiť. Podstatné je aby to bolo vidlicový 10w olej. Na čistenie sa odporúča isopropylalkohol. Rozoberanie Talas systému nie je nutné pokým všetko funguje ako má. Stačí stiahnúť vonkajšie nohy a vymeniť mazací olej. ;)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

07.06.2013 - 10:17:18
00
Chlapi, ked sa tu už piše o RP23, tak tiež s nim mam problem. Pri pedálovaní idú z tlmiča pukave zvuky, skoro až vrzganie... Nemal niekto takýto problém?
11.06.2013 - 18:09:31
00
No najväčšia šanca je, že to bude zavzdušnené, ťažko však posudzovať konkrétnejšie. To treba počuť na vlastné uši. :)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

11.06.2013 - 18:52:44
00
Tiez by to podla mna mohla byt aj spina v mieste uchytenia tlmica k ramu.
11.06.2013 - 21:19:44
00
Určite, v prvom rade skontrolovať reducery. A skúsiť správanie sa tlmiča bez vzduchu resp. s odskrutkovanou komorou. Potom by namal byť problém nájsť zdroj pukania.

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

11.06.2013 - 23:35:12
00
Mne takisto ked zapnem propedal na rp23 tak to vrzga, cize to bude v spojeni ramu a tlmica ?

"Nikdy sa nehádaj s hlupákmi, lebo Ťa stiahnu na svoju úroveň a potom Ťa utlčú skúsenosťami."

You'll never ride alone...

12.06.2013 - 07:29:40
00
Nie skôr to bude problém zavzdušnenia. Ak by to bolo v reduceroch vŕzgalo by to aj pri otvorenom Propedale.

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.06.2013 - 09:14:56
00
Dnes malý servis vidlice Fox 34 Kashima Factory CTD,zase sa ukázalo,že už nikto nič negarantuje-podla manuálu má byť v každej nohe 30 ml Fox green oleja,po premeraní bolo v lavej nohe 22 ml tmavozeleného oleja,v pravej 18 ml bledozeleného oleja.Vidlica tesní na 100%,určite neunikla ani kvapka-tak by ma zaujímalo,ako tie nové vidlice plnia-asi od oka-přiměřene.
Takže znova sa potvrdilo,čo si neurobíš sám,stojí za prd.
Ešte mi vŕta v hlave ta farba oleja v lavej nohe,kde je vzduchová komora-tá by mala mať nad piestikom modrý tesniaci olej-dúfam,že nepreteká-vzduch drží bez straty cca pol roka.
Tie molitanové krúžky už boli pekne sčerneté,treba to fakt čistiť aspoň 2 x ročne.

Prílohy:

SAM_0047.JPG
SAM_0047.JPG 282 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0048.JPG
SAM_0048.JPG 286.16 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0050.JPG
SAM_0050.JPG 274.76 KiB thumb_up0thumb_down

čo nevyšlapem,to vytlačím,čo nevytlačím,to vynesiem

14.06.2013 - 22:51:11
00
keyboard_arrow_up