Tak som založil novú tému. Pôvodne som sa pýtal tu: http://forum.mtbiker.sk/post838235.html#p838235 ale to nebolo vhodné miesto.

Chcem zistiť hrúbku plastovej vložky (bleeding block) na nastavenie/fixovanie vzdialenosti piestikov bŕzd pri servisovaní. Originál nemám a rád by som brzdy naplnil správnym množstvom oleja, aby som po dodratí doštičiek bez komplikácií vložil nové.

palo1707 to považuje za experimentovanie, ktoré nikam nevedie a potkanX si myslí, že mi je to nanič…

Asi niečomu zle rozumiem. Bol som v tom, že ak sú rovnaké dostičky a kotúče sú +/- rovnako hrubé, (resp uvažujme maximálnu hrúbku "bežných" kotúčov), tak východzia vzdialenosť piestikov bude rovnaká a aj hrúbka bleeding blocku by mohla byť rovnaká pre rôzne typy bŕzd.
Mám si to teda vysvetliť tak, že rôzne typy bŕzd majú rôznu dĺžku chodu piestikov? To by som si vedel predstaviť, že potom treba rôznu hrúbku toho bloku. Či?

Potom pozmením moju prosbu: Vedel by mi niekto zmerať hrúbku bleeding blocku pre Tektro Auriga Pro?

potkanX, dík za údaje, ale na akých brzdách si to meral?

Vedeli by aj ostatní prispieť údajom: typ brzdy - hrúbka
Trebárs tu vznikne databáza hrúbok bleeding blokov rôznych bŕzd a budeme mať pomôcku pri servise. :-) Ja sám budem časom potrebovať servisovať manželkine Tertro Auriga Comp, či synove Avid Elir 5. Ani k jednému bajku som nedostal plastový bleeding block.
17.06.2014 - 14:11:08
00
zajdi do servisu tam majú tých blockov plnú riť :D Ak ti ich nedajú tak si to aspoň zmeraj
17.06.2014 - 14:25:16
00
Nemám tu poruke poriadny servis, ani cestu do iného mesta v najbližšej dobe
Preto sa snažím servisovať bajky sám. Konieckoncov živím sa servisom podstatne náročnejších zariadení, ako bicykel, z toho pramení aj určitá profesionálna deformácia a chcem robiť veci tak, ako treba.
17.06.2014 - 14:30:43
00
Tiez moc nechapem, iba si to komplikujes.
Hrubka bleed blocku je skoro totozna so sirkou uplne roztlacenych piestov strmena, nie? Daj medzi piesty kus dreva, funguje to dobre. Alebo hocico potrebnej sirky.
(ano, niektore brzdy maju vacsiu/mensiu vzdialenost medzi piestamy, pripadne aj medzeru v strmenmi kadial prechadza kotuc. Su aj rozne hrubky kotucov, napr. Hope, Magura, Formula)
Ked to budes plnit s bleed blockom a potom tam das stare platnicky a kotuc, hned sa ti piesty zase automaticky nastavia podla zjazdenych platniciek. Ked tam potom nahodis nove platnicky, budes ich musiet zase roztlacat od seba aby si medzi ne vopchal kotuc.
Najjednoduchsie spravis, ked ich naplnis normalne s nasadenymi platnickami a kotucom. Kvapaliny bude presne tolko, kolko ma byt pri danom stave (opotrebovanosti kotuca + platniciek) - len si daj pozor aby si to nepostriekal kvapalinou (cez kotuc a strmen mozes prehodit igelitove vrecko s malym otvorom pre odvzdusnovaci otvor :) )
17.06.2014 - 14:55:13
00
Tiez si myslim ze si to komlikujes. Ak nemas bleeding block pouzi hocico ine, da sa vyrobit z drevenych ci platovych podloziek ci korkoveho stupla.
Predtym ako otvoris brzdovy system, vyber platnicky a opatrne zaltac piesty naspat (toto odporucaju pri kazdom odvzdusnovani). Ak je strmen odmontovany, tak namiesto bb tam vochaj nieco co ti tam vojde. :-) Ak je strmen na biku tak nejake 2 mensie kusky namiesto platniciek. A potom otvor system, odvzdusni a mas to hotovo.
Btw je to normalne ze pri vymene platniciek si musel vypustit olej, hlavne ak si dal viacej oleja na starych platnickach, tie su opotrebovane takze su tensie ako nove. Ozaj a ked si menil platnicky zatlacil si piesty naspat? Niektore brzdy sa prisposobuju opotrebeniu platniciek takze sa pri kazdej vymene odporuca zatlacit piesty (napr Shimano XT).
17.06.2014 - 20:32:09
00
Niektore brzdy sa prisposobuju opotrebeniu platniciek takze sa pri kazdej vymene odporuca zatlacit piesty (napr Shimano XT).

Si si naozaj isty ze iba niektore? :lol:
17.06.2014 - 21:51:52
00
pravdu má, mechanické sa napríklad neprispôsobia
17.06.2014 - 21:59:20
00
pravdu má, mechanické sa napríklad neprispôsobia

Je to tema o bleeding blockoch, roztlacani piestov, odvzdusnovani..... Heh

Pokial viem tak hydraulicke sa same nastavuju vsetky, avsak napr take hayes sole mali iba jeden piest a opacna platnicka sa nastavuje manualne.
17.06.2014 - 22:04:51
00
potkanX, dík za údaje, ale na akých brzdách si to meral?

nemeral som to na brzdach, meral som bleeding blok, ktory patri ku elixirom R. ten je obojstranny, z jednej strany vymedzuje medzeru medzi platnickami, z druhej medzi piestikmi.
je to tento:
ecx.images-amazon.com
18.06.2014 - 18:29:00
00
kazda platnicka ma trosku inu hrubku, tiez nechapem naco ti to je .........podla mna sa to pouziva len ako nahrada ked byberies platnicky, aby sa ti nezbehli piestiky k sebe pri nahodnom stlaceni brzdovej paky, pripadne na nudzove roztiahnutie stlacenych piestikov...........ja ich mam stale so sebou na biku, ale nepouzil som ich ani raz - len pri montazi brzd.
19.06.2014 - 20:37:09
00
Vďaka za reakcie.
Naivne som očakával, že pár ľludí zoberie do ruky šubler a zmeria to tak, ako to urobil potkanX za čo mu ďakujem.

Takže od neho mám údaj 10,5mm pre Avid Elixir R a ešte som našiel toto: http://bicycletutor.com/bleed-tektro-auriga-comp-disc-brakes/ kde chlapík hovorí o náhrade "piston holdra" 10mm imbusákom pre tektro Auriga Comp. Čiže dvoje brzdy s predpokladanou približne rovnakou roztečou 10mm.
Ak nezískam ďalšie info, tak to použijem pri najbližšom servisování...

Hrubka bleed blocku je skoro totozna so sirkou uplne roztlacenych piestov strmena, nie?

Keby som vedel, či toto s určitosťou platí, tak nezakladám toto vlákno. Preto to chcem vedieť.

Ak nemas bleeding block pouzi hocico ine, da sa vyrobit z drevenych ci platovych podloziek ci korkoveho stupla.

A akú to má mať hrúbku? :-)

tiez nechapem naco ti to je .........podla mna sa to pouziva len ako nahrada ked byberies platnicky, aby sa ti nezbehli piestiky k sebe pri nahodnom stlaceni brzdovej paky, pripadne na nudzove roztiahnutie stlacenych piestikov..

Okrem tohto je to aj na naplnenie brzdového systému správnym množstvom oleja/brzdovej kvapaliny
20.06.2014 - 14:47:33
00
Vďaka za reakcie.
......
Okrem tohto je to aj na naplnenie brzdového systému správnym množstvom oleja/brzdovej kvapaliny


pri niektorych platnickach to bude ok, pri niektorych malo a pri dalsich vela.....tak asi tak. ked pouzivam viacero platniciek a keby som nemal nastavovanie vzdialenosti platniciek od kotucov na pake, tak neviem ako by to dopadlo - ci by som menil platnicky podla potreby, asi nie. vacsina asi pouziva jedne platnicky pokial sa nezoderu, ale nejazdia za kazdeho pocasia
22.06.2014 - 15:06:57
00
keyboard_arrow_up