Ahojte.
Chystám sa na repas starého poľského bicykla Universal. Stredové zloženie je po smrti a ľavá kľuka je ku osi privarená, takže len rozobrať karboškou. Mám možnosť dať na bicykel lisovací 40 mm stred s oskou na klinky plus príslušné kľuky, alebo dať lisovací stred na štvorhran a kľuky. Viem, že štvorhran je modernejší, lepší, zapuzdrený. Ale láka ma zachovať pôvodnú koncepciu a urobiť retrobajk. Nešlo by o hltača kilometrov. Aký je váš názor?
Ešte potrebujem poradiť s prednou brzdou. Pôvodná je tam špalková, ktorá pritláčala gumený blok priamo na plášť zhora, ovládané bovdenom. Bohužiaľ guma tam už nie je a netuším kde ju zohnať, alebo z čoho vyrezať, natvarovať do oblúka, alebo čo s tým? Budem vďačný za rady, pripomienky.
20.09.2018 - 14:08:05
00
Stvorhran je podstatne starsi nez klinky .. pouzivalo sa to na starych ukrajinach (trosku inak to vyzeralo ako tie bezne dnesne, ale 4hran) . Klinky to nie je retro, to je nieco, za co by som toho, kto to vymyslel, ritualne popravil /prehanam, nechal by som ho jazdit na vyvaklanej kluke :lol:/ .. to je nieco, co treba zabudnut a uz nevytiahnut na svetlo. Guma by sa nedala spravit z dakeho podobneho plasta ?
20.09.2018 - 14:41:39
03
Bohužiaľ guma tam už nie je a netuším kde ju zohnať, alebo z čoho vyrezať


Predstav si, že sa to dá kúpiť, len neviem, či rozmery vyhovujú
http://www.retrocyklo.cz/-ostatni/1224-gumovy-spalek-pritlacne-brzdy-604280.html

Keď som to hľadal, narazil som na brzdu do kolieskových korčúľ. Možno by si to z toho vyrezal (opäť nepoznám rozmery, treba to pozrieť a posúdiť v kamennom obchode)
https://www.koleckove-brusle-praha.cz/sk/d1-a-d3-brzdovy-spalek/
https://www.skatepro.cz/87-157.htm

No a ešte jedna možnosť. Z tohoto to vyrezať pôjde
https://www.naradicko.sk/kladivo-gumene-hultafors-gu-40-celkova-hmotnost-165-g-drevene-porisko/
21.09.2018 - 09:00:19
00
Kice, preveliká vďaka, nech sa ti defekty a pády vyhýbajú. Ja som našiel len špalky do korčúľ. Toto bude ono.
21.09.2018 - 09:27:15
00
keyboard_arrow_up