ahojte možno tu už taká téma je ale opýtam sa ako riešite ochranu spodku rámu a ochranu klúk pred oderom ? mám ams a i cez to že je to elox chcem spodnú stavbu trocha ochrániť a kedže mám čierne kluky chcem ich zachovať čo najdlhšie ako nové je možné použiť niečo čo sa môže častokrát nachádzať v domácnosti ? napr. lepiaca páska alebo mám sa obrátiť predsa len na staré známe bike folie ?
U Vietnamca v Polygone (NR) lacno kúpiš fóliu - imitácia karbónu. (je dosť hrubá, dobre sa aj tvaruje a slušne drží - je určená na olepovanie karosérie vozidiel)
Samozrejme, že poriadny šuter to ale dokáže prebiť.
tak šuter to trhne ale tak ochráni to rám na čas o to mi ide hlavne, a tou foliou carbon som tiež rozmýšľal no doma mám sivú tá by tam moc nepasovala, a že v polygone predáva niekto carbon foliu som nevedel dakujem za tip pôjdem to omrknúť
Helicopter tape, presne túto mám na kľukách a som maximálne spokojný. Je relatívne lacná a vydrží naozaj dosť. A čo som bol dosť prekvapený, tak aj pri uvádzanej hrúbke 0,32 mm sa mi zdala dostatočne hrubá na to, aby bez problémov "stlmila" nárazy malých až stredne veľkých kamienkov. Okrem spodnej rámovej trubky a kľúk ju samozrejme môžeš použiť aj na miesta, kde sa bowdeny dotýkajú rámu alebo vidlice.
pripájam sa k Vám ako nováčik , rekreačný cyklista , s nádejou , že som na správnom mieste pri riešení mojich otázok Na začiatok sa (asi) patrí nejaké predstavenie...
Vlastním jednoduchý lacák , upravený mojim potrebám. Bicyklovanie je pre mňa doplnkom aeróbneho/kardio cvičenia a vačšinou jazdievam na nespevnenom povrchu. Je to náročnejšie a pre mňa aj viac zaujímavejšie , ako len krútiť po asfaltke v premávke.
Čo sa týka terénu , tak je dosť premenlivý : šuter , blato , kamene , piesok , množstvo množstvo konárov (breh dunaja/lesy...). Terén skrýva nie jedno prekvapenie a často sa stáva , že bicykel spodomňa vykĺzne alebo ho zahodím , jednoducho povedané = idem k zemi ))
Snažím sa tu nájsť nejaké doplnky na ochranu bicykla , dajme tomu rámu/ozubených kolies/prevodov a najnovšie tachometra resp. snímača tachometra. Konečne som si ho doprial , nestal majland , ( 30€ ) no rád by som ho využíval čim dlhšie. Je to dobrá pomocka na evidenciu pre moje potreby. Viem , že racionálne riešenie by bolo obrať bicykel o všetko ,,poškoditeľné,, a tak sa hnať v tomto teréne , no napr. aj dnes ma dobré počasie lákalo prísť do roboty na ňom.
Snímač tachometra mám namontovaný klasicky , t.j. na prednej vidlici - pozerajúc smerom dopredu. Troška mám strach , že spomínané konáre , ktoré sa mi často zachytávajú o nepredstaviteľné časti bicykla , by ho mohli poškodiť alebo rozbiť. Z toho dovodu hľadám nejakú formu ochrany , kryt alebo riešenie , ako sa aspoň posnažiť ho chrániť. Rozmýšlal som aj na riešením , že by som ho namontoval na zadnú stranu vidlice , kde by bola zaručená aspoň ochrana priamo z predu , no odráza ma , že by senzor ,,stál-pozeral,, do protismeru točenia sa kolesa. T.j. keby ho niečo posunulo smerom ku kolesu , tak by sa okmažite demolovalo nakoľko by posobil ako nejaký ,,klin,, do kolesa. Snáď som zrozumiteľne opísal , čo sa snažím vykorigovať. V prílohe fotografia.
ďakujem TI za odpoveď a postreh Tá ,,helicopter,, páska sa zdá byť ako veľmi dobrý nápad. Šiel by som do nej tiež a aj pojdem Čo sa týka pláštov , más absolútnu pravdu. Ešte som im nevenoval pozornosť , ale takto na začiatku (aspoň mojej) sezóny tu bude správny čas. Ak už si bol tak ochotný a odpovedal si. Moje ,,stock,, plášte majú rozmer 26*1.95. V ponuke som videl aj plášte hrubšie. Moje otázka znie (skúsim to vy***** , či hrúbka tých plášťov je daná kvoli konštrukcii plášťa alebo jej určenia ? Mám na mysli niečo v tom zmysle , či je napr. hrubší 2 resp 2+ lepši na spomínaný offroad kvoli odolnosti alebo tá guma je proste tak konštruovaná a nemá to žiadne výhody (aj keď sami to zdá nelogické) ? Dávam túto otázku z toho dovodu , aby som mal predstavu , či hľadať úplne identický rozmer plášťa než mám teraz alebo mám/nemám ísť do hrubšieho/tenšieho plášta lebo to má také či onaké výhody/nevýhody...
Snáď sa mi podarilo vysvetlit o čo mi ide.. Ešte jedna vec , čo sa týka toho snímača tacho , nemáš k tomu žiadnu pripomienku,poznatok ?
Snímač si umiestni tak ako uznáš za vhodné, je to pomerne odolná súčiastka a nejaké štandardné umiestnenie nebude nikdy predstavovať také riziko zničenia ktorým by sa oplatilo zaoberať
MTB plášte majú rôzne šírky, rôzne určenie, rôzne vlastnosti (odolnosť, výdrž...), rôzne ceny. Vo všeobecnosti je od 2.0" po 2.3" taký štandard pri XC bicykloch.
V prvom rade sa treba zamerať na dezén a zmes. Podľa toho bude držať alebo nie, podľa toho bude rýchly alebo pomalý.
Samozrejme nejaký v šírke 1.5" bude menej držať ako nejaký 2.5 s rovnakou zmesou a podobným dezénom.
Ak sa ti tam poctivý 2.0-2.1" plášť zmestí, tak je to dobrá voľba. Pri 2.2-2.25" som si nie celkom istý tým či sa zmestí dobre do vidlice/zadnej stavby, to by si mal sám vedieť po premeraní/porovnaní s terajším.
Užší plášť nejako nepomôže rýchlosti v teréne, skôr naopak, na asfalte je to potom malý rozdiel k lepšiemu takže sa tým neoplatí zaoberať sa.
Ak by si napísal cenový limit tak by sa dalo poradiť aj niečo konkrétne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Samozrejme, že poriadny šuter to ale dokáže prebiť.
http://www.loctite.sk/cps/rde/xchg/SID-A044586A-ED7CF50E/henkel_sks/hs.xsl/full-product-list-teroson-5636.htm?countryCode=sk&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001G3PF
alebo....
pripájam sa k Vám ako nováčik , rekreačný cyklista , s nádejou , že som na správnom mieste pri riešení mojich otázok
Vlastním jednoduchý lacák , upravený mojim potrebám. Bicyklovanie je pre mňa doplnkom aeróbneho/kardio cvičenia a vačšinou jazdievam na nespevnenom povrchu. Je to náročnejšie a pre mňa aj viac zaujímavejšie , ako len krútiť po asfaltke v premávke.
Čo sa týka terénu , tak je dosť premenlivý : šuter , blato , kamene , piesok , množstvo množstvo konárov (breh dunaja/lesy...). Terén skrýva nie jedno prekvapenie a často sa stáva , že bicykel spodomňa vykĺzne alebo ho zahodím , jednoducho povedané = idem k zemi
Snažím sa tu nájsť nejaké doplnky na ochranu bicykla , dajme tomu rámu/ozubených kolies/prevodov a najnovšie tachometra resp. snímača tachometra. Konečne som si ho doprial , nestal majland , ( 30€ ) no rád by som ho využíval čim dlhšie. Je to dobrá pomocka na evidenciu pre moje potreby. Viem , že racionálne riešenie by bolo obrať bicykel o všetko ,,poškoditeľné,, a tak sa hnať v tomto teréne , no napr. aj dnes ma dobré počasie lákalo prísť do roboty na ňom.
Snímač tachometra mám namontovaný klasicky , t.j. na prednej vidlici - pozerajúc smerom dopredu. Troška mám strach , že spomínané konáre , ktoré sa mi často zachytávajú o nepredstaviteľné časti bicykla , by ho mohli poškodiť alebo rozbiť. Z toho dovodu hľadám nejakú formu ochrany , kryt alebo riešenie , ako sa aspoň posnažiť ho chrániť. Rozmýšlal som aj na riešením , že by som ho namontoval na zadnú stranu vidlice , kde by bola zaručená aspoň ochrana priamo z predu , no odráza ma , že by senzor ,,stál-pozeral,, do protismeru točenia sa kolesa. T.j. keby ho niečo posunulo smerom ku kolesu , tak by sa okmažite demolovalo nakoľko by posobil ako nejaký ,,klin,, do kolesa. Snáď som zrozumiteľne opísal , čo sa snažím vykorigovať. V prílohe fotografia.
http://www.imagebam.com/image/5a26e3325647881
http://www.imagebam.com/image/b21d24325647634
Ďakujem
Ronald
Najviac by ťa mohli potešiť lepšie plášte (keď pozerám na ten predný tak si viem predstaviť že aj kvôli nemu ideš často k zemi
Nájdi si nejakú priesvitnú pásku a tú hoď na rám tam kde sa môže ľahko oškrieť/tam kde lietajú kamienky a reťaz. Ja mám veľmi dobré skúsenosti s podobnou ako je táto http://www.ebay.com/itm/Extra-Clear-Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-50mm-x-1m-Protects-Paint-Work-/281169039622 / http://www.ebay.com/itm/Extra-Clear-Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-100mm-x-1m-Protects-Paint-Work-/271292976167 ... Asi si ešte jednu objednám v najbližšej dobe.
ďakujem TI za odpoveď a postreh
Snáď sa mi podarilo vysvetlit o čo mi ide.. Ešte jedna vec , čo sa týka toho snímača tacho , nemáš k tomu žiadnu pripomienku,poznatok ?
Ďakujem Ti
MTB plášte majú rôzne šírky, rôzne určenie, rôzne vlastnosti (odolnosť, výdrž...), rôzne ceny. Vo všeobecnosti je od 2.0" po 2.3" taký štandard pri XC bicykloch.
V prvom rade sa treba zamerať na dezén a zmes. Podľa toho bude držať alebo nie, podľa toho bude rýchly alebo pomalý.
Samozrejme nejaký v šírke 1.5" bude menej držať ako nejaký 2.5 s rovnakou zmesou a podobným dezénom.
Ak sa ti tam poctivý 2.0-2.1" plášť zmestí, tak je to dobrá voľba. Pri 2.2-2.25" som si nie celkom istý tým či sa zmestí dobre do vidlice/zadnej stavby, to by si mal sám vedieť po premeraní/porovnaní s terajším.
Užší plášť nejako nepomôže rýchlosti v teréne, skôr naopak, na asfalte je to potom malý rozdiel k lepšiemu takže sa tým neoplatí zaoberať sa.
Ak by si napísal cenový limit tak by sa dalo poradiť aj niečo konkrétne.
Kompromis 26x2.0
https://www.dropbox.com/sc/amyf7c2ye72kc1s/AABY4F8shkkgoOjx7ieziMADa