Na toto som narazil v servisnom manualy a podla neho sa to tykalo len Pike pre 26 kolesa

26" Pike Forks Only: Discard the cartridge tube if it does not have
the indicator line.
NOTICE
26" Pike Forks Only: Failure to replace the cartridge tube may
result in damage to the fork. New cartridge tubes will have the
indicator line and will need to be purchased separately.


imro1 Nejazdil som ani jednu ani nikoho nepoznam ale poznam riesenia tych vidlic a maju dobre napady a tlmenie je robene s dorazom na "vysoky vykon" a nie na lockouty a vselijake LSC platformy ktore prinasaju velke kompromisy v chovani sa a minimum moznosti zmenit to tuningom. S DVO mam priamu skusenost ale s tlmicom, jazdim uz nejaku dobu pruzinovy DVO Jade, ktory som mal aj rozobraty a je to tiez o inom ako napr. moj povodny RS Deluxe ktory je na predaj.

RS tlmenie je robene tak aby sedelo velkemu rozsahu ludi prevazne trailoveho jazdenia. Pre cisty zjazd je to uz kompromis. Co som zatial mal skusenost s RockShox, je tam vzdy kompromis a pri pohlade na servisne manualy fox by som povedal ze FOX je natom podobne.

RS a FOX vidlice su navrhovane tak aby ich vyroba stala co najmenej a aby ich vyrobcom bicyklov mohli ponuknut za co najnizsie ceny pri velkych mnozstvach. Co je samozrejme aj logicke. Preto si nemyslim ze niekedy sa bude seriovo osadzat napr. Cane Creek, DVO alebo Ohlins na bicykle lebo ich vyrobna cena je niekde inde a tieto znacky co by ich osadzali by boli cenovo znevyhodnene.
Preto by som napr. o RS Lyrik RC2 za povedzme 800Eur neuvazoval. Nedostanes zato to co zaplatis. Su tu lepsie moznosti v rovnakej cene so zaujimavymi a inovativnymi rieseniami.
14.04.2019 - 17:54:29
01
Swarz: ano, musela sa menit tycka, inak nove gufero nebolo ok. Btw, nepisal som v minulosti, ze potrebujes na to jazdenie iny tlmic a nie henten srot ? :lol: .. inak Ohlins aj DVO sa osadzovali seriovo. A tak to aj dopadlo .. fiaskom k kvalite, lebo nedokazali asi robit radovo viac tlmicov za cenu, teda potvrdzuje co pises. A je to tak .. akonahle potrebujes dusit tlmic/vidlicu, tak tie bezne maju problem.

Kidak: a este si nemenil vo vnutri nic ? Ja by som asi skusil to pomenit s tym kitom za 30e ( 11.4018.027.003). Ak si ho ale uz pouzil a furt je problem, tak asi nic.
14.04.2019 - 18:00:00
00
@lto ano pisal si mi to, aj Dublinboy mi raz ponukal na zapozicanie nejaky Fox DHX tlmic (za ochotu fakt dakujem) ale nebol to rozmer ktory by sa dal do mojho ramu rozumne osadit.
Dlhsie som sa tomu branil ale narazil som na dobru cenu, kupil ten DVO Jade a som fakt ostal prekvapeny aky velky rozdiel to je.
Lepsie som potom postudoval tu DVO diamond vidlu lebo normalne ma ten upgrade namotal na dalsi upgrade ale zatial odolavam :-) Za tie peniaze co by stal ten upgrade vidli by to nestalo, medzi tymi vdilami niesu take velke rozdiely ako medzi inline vzduchovym tlmicom od RockShox a DVO pruzinovym zjazdovym. Ona ta PIKE neni zla vidla len je proste mierena na velke mnozstvo roznych kategorii jazdcov a ma kompromisy v tlmeni. Nieje to zjazdova vidla ani nikdy nebude. Niekedy par stran dozadu tusim Lappiere napisal ze ta Pike vlastne ani nema HSC - a pri lepsom skumani ako to funguje ked som vyberal tu planzetu som si uvedomil ze je to fakt pravda. Na Charger 1 patrone je len LSC platforma ktora je od zakladu pri RC verzii nastavena extremne vysoko a to sposobuje tu tuhost. Znizil som LSC platformu vybratim jednej planzety a je to uz OK ale tympadom som znizil aj to akoze "HSC" co tam je co som nechcel ale inak sa to proste vytunit neda. Pike proste nema oddelene LSC a HSC. Preto tu existuju komplet prepracovane Avalanche a Fast patrony. Ale pri tych cenach to nema zmysel.
14.04.2019 - 19:10:14
00
Ja mam este doma staru Lyriku, co mala motion control DH patronu a tam bola aj HSC, aj to fungovalo. Ale napriek tomu,ze mala pruzinu, tak chodila priserne na zaciatku, az som vybral to LSC *****, tak sa zacala chovat ako vidlica. Ale bolo nutne dat silnejsiu pruzinu. Holt to mali tieto Motion patrony tiez tak, ze tlmenie fungovalo zaroven aj ako protisila. Nakoniec sa jej posunlo asi puzdro, zacala drhnut, rozobral som ju .. a zatial je stale rozobrana :D .. ale ten motion bol ako tlmenie nic moc. Asi preto to zmenili, ani ten dual flow to zrejme nezachranil. Na staru Pike (pruzinovu) by som chcel ten novsi dual flow, aj sa to tam dalo zamenit s niecoho, ale uz sa to prepadlo do zabudnutia aj na internete..
14.04.2019 - 19:40:07
00
lto napísal:

Kidak: a este si nemenil vo vnutri nic ? Ja by som asi skusil to pomenit s tym kitom za 30e ( 11.4018.027.003). Ak si ho ale uz pouzil a furt je problem, tak asi nic.


Mne uz mech praskol a tak som vymenil komplet creva v Chargeri, no stale sa casom zavzdusni = mechur zvacsi objem, oprie sa o vnutorne steny vnutornych noh, cim sa zvysi ,,progresivita" (vyfuknutu vidlu nezatlacis na doraz, respektive v kritickom momente povoli mech a tlmicovy olej vytecie do mazacieho).
14.04.2019 - 20:58:01
00
Aha, tak to je veru nemile, chapem tu otazku .. viem, ze Silva tiez raz toto riesila, ale uz neviem, ci mala (asi ano) .. novsie tesnenie. Asi sa to deje len zanovitym skakacom :lol: .. alebo, ked si tak pamatam, Volodaj mal starsiu verziu (ako ja), ktora sa zavzdusnovala, resp. unikal olej ale jemu to neprasklo. Zaujimave na tom je to, ze tento princip mechu mala MZ uz v roku 2005 a nevidel som, ze by niekto riesil prasknuty/zavzdusneny mech. Aj ked, neviem ci konstrukcne ide v samotnej podstate o to iste. Swarz ale s tym tiez asi masivne skace a nic ?
14.04.2019 - 22:38:57
00
mne vytiekol olej v Pike 2-3 x tu vidlu nechcem vidiet ani na obrazku
15.04.2019 - 09:37:59
00
Mne vytiekol len v jednej a to bola ta problemova z roku 2014. Po vymene seal headu (vratane vymeny tela) za novy uz drzi. Ostatne 2 su OK. Tuk-tuk.
15.04.2019 - 09:53:40
00
Nagasaki: ktoru verziu si mal ? Menil si sealhead ?
15.04.2019 - 09:55:46
00
U mna ako som pisal tiez OK a ked neskacem tak samozrejme ani nejazdim :-) Minimalne tu v Karpatoch sa inak ani neda. Za tu dobu co ju mam cize cca 20 celych bikeparkovych dni + 90% trailoveho jazdenia okolo blavy takmer kazdy vikend a 3x zavod minuly rok. Jedine co bolo zle bol ten olej - stratil vizkozitu a vidla isla celkovo lahsie cize stal sa z toho vlastne benefit :D Potom som olutoval ked som dal novy olej a zase sa mi vratil ten pocit ze jazdim so zbijackou. Spolahlivost hodnotim teda ako OK. Ak sa to niekomu zavzdusnuje a praska mech tak to musi byt nejaka netesnost sposobena pripadne aj vyrobnou vadou.
15.04.2019 - 11:14:10
00
V nejakej internetovej diskusii zaznelo aj moznost, ze ked sa vidlica namaha a dochadza k deformacii, tak sa krizenim tlmiacej tycky viac namaha gufero a moze netesnit. Cize skakat treba pekne rovno a cisto :lol:, komu tecie, ma zlu techniku :lol: /alebo techniku :D/
A aky olej si tam daval, asi klasiku 2.5w ? 0w by nepomohla ? .. ten zbijackovy pocit mali stare RS tlmenia, som myslel, ze to za tie dlhe roky poriesili :(
15.04.2019 - 11:19:43
00
Bolo to v zaruke musel by som pozret ich vyjadrenia,ale menili tam charger vtedy ak sa nemylim,ked odisla ta vidla 3x a mal som cervene oci pred predajcom a pytal sa co sa deje,tak hovoril,ze sa pytali distributora preco sa tak kazia a odpoved bola,ze necakali,ze budu snimi ludia tak "tvrdo" jazdit,cize idealna volba na enduro bike :D
15.04.2019 - 11:30:39
03
Nieco na styl "otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi" asi :D .. ale asi maju pravdu, ja len obcas dolejem olej, tak 10ml, asi tak kazdych 500km, aby tlmila v celom rozsahu (ale lockout nefunguje) a zatial prezila (s povodnym zlym guferom) .. nieco ako ked motor zerie olej. Ale neskakal som s nou, tak preto. Ale uz ju oservisujem snad, kedze som nahodil inu vidlu.
15.04.2019 - 11:37:58
00
Pre Pike 2014+ bol vydany tzv. "upgraded servis kit", kde je upgradnuty SEALHEAD, ktory zabranuje zavzdusnovaniu.
15.04.2019 - 12:29:55
01
Nielen to. Pri problemovych 26'' Pikoch potrebujes este toto.
15.04.2019 - 12:37:25
02
keyboard_arrow_up