1. Máte niekto z fóra skúsenosť s dorábaním rýchlej expanzie na odskokový piestik, ktorý má len pomalú expanziu?
na fotkách je vidno už ten dual flow piestik, ktorý má rýchlu expanziu, a podľa neho vytočená kópia
2. Máte niekto skúsenosť s rozoberaním toho klasického piestika(foto 2 vlavo)?
Prosím, nepíšte sem, pokiaľ to nemá byť k téme. Tému som založil, pretože som riešenie na to nikde na cz/sk fórach nenašiel, jedine v cz je tuning test, ale ten to má ako biznis, takže mi svoje know how zrejme neprezradí
teoreticky už to mám celé vymyslené, len neviem či zoženiem niekde viac druhov tých planžetiek aby som polaboroval čo je najvhodnejšie. A či vôbec rozoberiem ten rebound piestik (iba LSE)
Rozobrať labyrint by nemal byť problém, čo bude problém je zohnať planžety a vyrobiť vhodný tvar piestika aby fungoval ako má. Zároveň budeš musieť aj upraviť uchytenie labyrintu skrutkou na pieste. Ak to vieš niekde bezproblémov vyrobiť, tak by som to skúsil. Prinajhoršom nahodíš nazad pôvodný labyrint.
Takže ak sa do toho pustíš, bude to zrejme laborovanie.
Ideálne by bolo spraviť pokus typu prejazd cez prekážku natočený kvalitnou kamerou a posudzovať jednotlivé nastavenia (spomalené zábery). Otročina ale môže sa vyplatiť.
Akým spôsobom ovplyvňuje pomalá expanzia rýchlu? je to tak, že ak by som mal totálne mega moc pritiahnutú(korytnačka) LSE (iba teoreticky) tak sa HSE nemusí otvoriť? alebo je to práve naopak? bohužiaľ nemám praktickú skúsenosť tak musím tuna vypisovať
takže by som to mal vedieť doma laicky otestovať práve na tú korytnačku, nie?
Inak ďakujem Lapierre za trpezlivosť a prispievanie do tejto témy. Si sa ako jediný zatiaľ zapojil (na CZ fóre je to zatiaľ bez odpovede
LSR otvorený prietok, ktorého prietokový prierez nastavuješ klasickým odskokom.
HSR uzavretý prietok, ktorého prietok záleží od tlaku oleja na planžetky a ich tuhosti.
1. prípad: vidlica sa po menšej nerovnosti vracia naspäť, množstvo oleja ktorý sa vracia je malý, tlak v oleji je malý na to aby otvoril HSR olej preteká len LSR.
2. prípad: vidlica sa po väčšej prekážke (napr. koreň) vracia naspäť pomerne rýchlo, tlak v oleji je veľký otvára sa aj HSR olej preteká LSR + HSR. Keď je vidlica v určitej fáze návratu a už je tlak menší HSR sa zatvára = návrat je utlmený (prietok len cez LSR) vidlica nekopne.
Ak má vidlica len jeden systém R (návratu) tak ju treba nastaviť tak akurát, vo všeobecnosti o niečo rýchlejšie, aby sa stihala vracať. Zatiaľ čo u vidlice s dvoma rýchlosťami prietoku môžeš zvoliť o niečo pomalšie nastavenie.
Ak by si veľmi pritiahol LSR bude ho čiastočne nahrádzať síce HSR ale ku koncu návratu bude vidlica zas pomalá.
Nie je veľmi čo k tomuto rozoberať, nie je to nejaká náročná operácia, len je dôležité zohnať a vyrobiť potrebný materiál a potom skúmať ideálne nastavenie.