Clovece neprekrucaj :) nadhodil si van ja som smecoval 07kou. Tak len som chcel tvoje nazory na 07radu resp nejake zhrnutie rad 08/09 . mam nejake vedomoti vycitane ale nemusia sa zhodovat, internet je plny fam a povier. Staci jeden nespokojny clovek a potom sa to siri.

Pre RS hovori rychla dostupnost dielov a samoservis(aj tlmiacej casti) v garazi. Proste predsudky
06.02.2010 - 01:33:28
00
Sorry veľa hodín. |-)

Čo sa týka VAN 07, ten je na predchádzajúcej strane na fotkách. Zoservisuješ to rovnako doma a aj v garáži. Natlakované tam nič nie je. Čo sa týka RS; moc nemusím, teda čo sa týka Fox, okrem tesnení je ťažko nájsť vo vidlici nejaký plast, čo sa o RS povedať nedá. Ja som už do tej značky asi zažratý, no chod mi sedí od líšky najviac. 8)

K zhrnutiu: 07/08 mali občas problémy s vaklom v nohách (všetko sa dá vyriešiť :) ). 07 zas často praskali pri tých skrutkách čo sťahujú pevnú osku (častokrát to ľudia silno utiahli) s 08mičkou prišli 2x RU, čo je aj praktické. Čo sa týka tlmiča, či 07 alebo 10 rozdiel tam výrazný nie je. Niekto tvrdí, že 07mičky sú najlepšie ročníky, no stále je to takmer to isté.
06.02.2010 - 01:39:14
00
Prave RS creva posobia proti Foxe lacno ale docela to funguje, vraj.
Moja F100X je tiez otvorena patrona a tiez mi vyhovuje viac ako predtym maratonka, ale to mozno len koli terra logicu. Mam rad na Htcku ked sa predok nehupe a ozeliem aj to trosku oneskorene otvaranie.

V podstate si potvrdil moju viadomosc, takze aj 08,09 tlmice su v pohode a puzdra je mozne nahodit nove 2010kove. O praskajucom monobloku viem, to iste robili aj shermany.


Toho cloveka co mi tvrdil o uzavretych 07 patronach toho ja... :)
06.02.2010 - 01:46:07
00
Doplnil som pár info vyššie tak si prečítaj. ;)

Fungovať to musí, no zober si že v takom Fox tlmiči (ak je dobre naplnený) nie je vzduch len olej. Čo obmedzuje čiastočne penenie. High speed expanzia bola odvekov na Fox vidliciach, dokonca aj Tvoja Terralogic ju má (tá ma ešte aj high speed kompresiu, no tá je nastavená asi doooosť vysoko). Čo sa týka Terralogicu, je to síce super systém, no časom sa opotrebuje a pre funkčnosť treba meniť. Teraz toto riešim práve s Romanom. Tá žltá vidlica vyššie je Terra, zatiaľ funguje ako má, no stačí si dať do vyhľadávania slovíčko Terralogic a dočítaš sa všeličo. :)

Áno uzavreté tie patróny sú, nie však natlakované.
06.02.2010 - 01:51:53
00
Tak tak preto som ju chcel, aj koli tej hi speed expanzii ale aj celkovo. Inak ten problem terralogicu ma zajima, idem citat.

Inak vzduch nemas ani HSCV patrone lebo komora je komplet pod hladinou.
Z1 ale aj F100X maju otvory naspodku takze ked sa to dobre naplni a odvzdusni tak tam vzduch nema jak byt. Jak to ma ten tvoj van?

A este otazka na Fseries, nemal si pod rukami 29er verziu? su creva na dlzku zhodne alebo je komplet aj dno vidlice nizsie a teda nekompatibilne s 26kami?
06.02.2010 - 02:01:42
00
36 tky majú uzavretý tlmič, kde naleješ olej a dole naspodu je gumený vak, ktorý vyrovnáva rozdiel objemov oleja pri kompresií. U otvorených verzií vidlíc Terralogic, klasická 32ojková open bath je tlmič len zaliaty olejom a pri otrasoch môže prakticky ísť kam chce. Otočíš vidlu hore nohami, pár krát postláčaš a už tlmič nefunguje. U 36tky sa toto nestane (pokým je tam uzavretý tlmič, teraz ho naýzývajú FIT). Takisto nové 32ojky s FIT tlmičom majú oelj uzavretý a mavrchu je gumený vak, ktorý sa pri stúpaní hladiny oleja zväčšuje. Tlmič je teda uzavretý a vzduch tam nemá kontakt s olejom.

F-29 budú mať podľa mňa napr. 120m vidla črevá zo 140 a podobne. Všetko bude o čosi dlhšie. Klasické 100ovkové alebo 120tkové by na 29" 100/120mm vidlu nestačili.
06.02.2010 - 10:20:12
00
S otvorenou patronou nemas problem pokial nerobis psie kusy, staci parkrat pumpnut a pripadny vzduch unikne.

No s tou 29kou podla obrazku asi mas pravdu a piestnice budu dlhsie. Mal som nadej ze dno noh bude v klzaku vysie a tym padom budu stejne internals tak ako to robilo marzocchi pri 29kovych verziach kde spodok nohy bola duta trubka a vsetky vnutornosti boli uplne stejne jak pri 26verzi.
06.02.2010 - 14:17:59
00
Áno ale predsalen, keď je olej bez vzduchu, bude sa menej peniť. Zároveň ho aj potrebuješ menej, cca aj o polovicu. No a ďaľšia výhoda je, že tlmiaci olej je oddeľený od mazacieho. Takže môžeš použiť iný olej bez toho, aby si znížil dajme tomu konečný bottom out u tlmiča, keď to nechceš. A druhá veľká výhoda, do tlmiča sa dostane menej bordelu a čiastočiek. Pretože do mazacieho oleja sa prach a ostatné čiastočky dostávajú, čo je bežné. Pre tieto veci ej uzavretý tlmič +.

Myslíš tak ako to spravil RS so Sidou? .. akurát že je to 26" ale črevá jej zrezali kôli hmotnosti. :D
06.02.2010 - 14:43:29
00
zdravim pani ma zvas niekto skusenosti zo servisovanim fox dhx 5 ? ako ano poprosil by som vas o priblizny postup servisu tlmicu ci je aj v DHX 5 dusik a je to pod tlakom kolko tam ide oleja a podobne ... pripadne jak sa odvzdusnuje tlmic ak sa odvzdusnuje ... dik vopred
07.02.2010 - 11:06:35
00
Tu je navod na servis tlmicov DHX 5
07.02.2010 - 11:12:10
00
...mirec Shell má v ponuke olej do tlmiča.... ADVANCE FORK 5,....7,5.....10....15
07.02.2010 - 18:58:51
00
To som pozeral aj ja a cene je niekde úplne inde ako originál olej fox.
07.02.2010 - 19:03:24
00
Shell Advance Fork (pouziva sa do tlmicov motoriek) mam vyskusany, cena za 1L do 7€, nie je o com. :y:
07.02.2010 - 19:12:28
00
Je mi to jasné, originál oleje Fox sú veeeľmi drahé. Ani taký RSP nie je lacný.

V najbližšej dobe sa mi snáď podarí zohnať od Shell alebo Motorexu 5-7,5-10 wt olej. Keď mi niekto pošle vidlu na servis, nech nie je problém zohnať niečo. Aj Berco čaká s Magurou, no zatiaľ mám len 5wt olej k dispozícií. Potom to bude pohoda. ;)
07.02.2010 - 19:17:15
00
Povedz aký potrebuješ, možno by som vedel čosi vybaviť od kamaráta ;)
07.02.2010 - 19:20:51
00
keyboard_arrow_up