servis spodných nôh riešim 2-4x za sezónu záleží od nájazdu a v akých podmeinkach, komplet repas vidlici/tlmiču doprajem raz za rok (február/marec) bez ohľadu na to či všetko funguje tak ako má alebo nie
08.10.2017 - 14:32:26
00
Treba aj vzduchovu cast riesit-premazat :!: nielen vnutorne nohy, okrem ineho skontrolovat zavzdusnenie charger dampera pri pike
Toto robime my, tak 2 az 3 x rocne
08.10.2017 - 15:55:59
01
silva ako kontrolujete to zavzdusnenie?
08.10.2017 - 16:07:49
00
misko_hrasko aj to sprevadzal nejaky zvuk? a vidla sla dalej normalne? ja som sem daval fotku par stran dozadu. lenze mne to doslova strelilo - rana a vidla sla na doraz - mozno ja mam iny pripad - kedze mne zjavne unikol vzduch do spodnej nohy ktory nasledne vytlacil gufero von.

a pridam podobnu vetu ako do brzd - nech stym idu do pi.... nebavi ma to. toto nieje zrovna lacna vidla a ak do nej fakt niesu schopny ani naliat tolko oleja co potrebuje ... nemam slov.

po dofukani ide normalne - tlak drzi, gufero je tiez na svojom mieste - ja som ho len na vyjazde zatlacil naspat rukou. chcel som ju poslat cez zimu na servis, teraz ani neviem co stym mam robit. a ten zakladny servis po 50h - to by som ju musel v lete rozoberat kazde 2-3 tyzdne (tak casto som ani RST-cku nemazal vazelinou. a to boli 2 sroby a zalezitost 15 minut) co je utopia vyrobcu - a dovod neuznat zaruku. este raz - nech stym idu do pi...
08.10.2017 - 16:12:41
01
Gusto0 ..ziadny zvuk ani zmena chodu, v podstate necitim rozdiel, preto som si to vsimol az po vyjazde..ale tiez mam nazor na to podobny, aby som pomaly kazdy mesiac rozoberal vidlu lial novy olej atd, ked si to sam vyrobca neurobi poriadne..naco 50 stranovy manual "ako nato"
08.10.2017 - 16:16:51
00
nez rozoberes staci vypustit komplet vzduch a stlacit vidlu, mala by ist az po korunku ( resp. take 3-4mm pod korunku) -netlacit na silu-lebo prasknes ten mech
ak nejde tak je tam vzduch a treba odvzdusnit
08.10.2017 - 16:19:01
00
dá sa aj tak,že keď sú už spodné nohy dole,zatlačíš prstom na tiahlo tlmiacej patróny,malo by sa dať stlačiť z miernym odporom až skoro na doraz-ak je patróna zavzdušnená,na doraz nepôjde-a ešte jeden typ,servisný interval sa dá predĺžiť montážou blatníka na korunku,na nohy sa dostane ovela menej bordelu,je to vidno na stave molitanov-bez blatníka sú ovela skôr zaprasené
08.10.2017 - 16:39:30
00
Dano5 napísal:
Hlavne je dobre aj úplne novú vidlu otvoriť a pozrieť,či tam je mazací olej-už som to písal niekolkokrát,po otvorení novej vidlice tam bolo len pár kvapiek,molitany sú bežne úplne suché-a ešte jedna dôležitá vec,pri systéme solo air-teda nové modely Reba,Sid,Pike a pod. je vzduchový piest jemne potretý vazelínou-to nestačí,dávam zhora vez ventil 2 - 3 ml hustého oleja,pomôže to zjemniť odtrh-chod vidlice a zároveň utesniť tiahlo vzduchového piestu.
Ďalšia dôležitá vec ako zabrániť vyskočeniu gufera,tiahla pred zaskrutkovaním treba stlačiť cca do polovice zdvihu,aby nebol vo vonkajších nohách tlak,toto by malo stačiť na bezproblémové fungovanie dlhú dobu.


Dokazem toto spravit aj ako amater sam, ked som to este nerobil, napr. podla nejakeho videa? Ci radsej sa toho nechytat? :-)
08.10.2017 - 16:46:41
00
1600 km mam 103 hodin este daco najazdim .
08.10.2017 - 16:51:45
00
servis vidlice sa dá zvládnuť,videí je dosť,ale treba mať predpísané oleje a náradie
08.10.2017 - 16:53:26
00
Dik
08.10.2017 - 17:19:42
00
Vďaka za odpovede :), ako vidím a ako som aj čakal, tak sú tu tiež rôzne prístupy. Niekto to radšej mení preventívne, iný až na poslednú chvíľu :). Vidlicu budem určite nejak riešiť cez zimu, no skôr sa asi spoľahnem na niekoho iného :) , nemám s tým skúsenosti. Tlmič som mal na kompletnom servise myslím, že v júly, tak tam to snáď nebude nejak treba, možno tak vymeniť olej, neviem teda či to mám vôbec riešiť. Jazdím tak stredne ťažký terén a väčšinou v suchých, prípadne nie nejakých extrémnych podmienkach a cca tak 5 x do týždňa, no teraz to už bude menej :)
08.10.2017 - 17:24:36
00
imro, tlmic treba premazat vzduchovu komoru, to je minimum prace
08.10.2017 - 19:04:31
01
Tak asi zverím komplet bike cez zimu svojmu"dvornému mechanikovi" :) snáď ma s tým nepošle do prdele :lol: no rád by som sa to naučil aj sám, len mám trochu z toho strach, že tam niečo doseriem a potom to budem musieť aj tak niekam posielať a vyjde ma to ešte viac :) , no ale človek sa učí na vlastných chybách. No uvidíme, tých videii je síce na nete dosť, ale tak pokiaľ má človek niekoho, kto to vie a baví ho to... :)
08.10.2017 - 19:12:24
00
stivko76 tu je zoznam servisov RS/SRAM http://www.cyklozitny.cz/seznam-partneru/slovenska-republika/
08.10.2017 - 19:46:53
00
keyboard_arrow_up