1. Vypustime vzduch zo vzduchovej strany, demontujeme nohy a vyberieme filcove mazacie kruzky z oboch noh vid https://vimeo.com/140074801
2. Vycistime zvysky vazeliny zo vsetkeho kam sa dostaneme. Idealne je vyutierat kuchynskymi utierkami. Na utieranie noh je prakticky tupy dlhy predmet obaleny handrou z ktorej kusok nechame vzdy trcat von. Aby ju bolo za co vytiahnut. Vytlacanie zaseknutej handry zo spodnej strany cez dieru od skrutky je naozaj nudzovka, nie cistiaci postup.
3. Osadime penove kruzky namiesto originalnych filcovych. Rock Shox predava servisny set na olejove vidlice, ale RS ma ine vonkajsie rozmery noh. Preto je treba penove mazacie kruzky RS upravit. Ja som ich zostrihol noznickami zhruba na polovicnu sirku, tak aby mali rovnaky vonkajsi priemer ako povodne sede filcove kruzky. Daju sa tam vlozit aj neostrihane, ale maju tendenciu sa krcit, co moze komplikovat spatnu montaz noh. Pred osadenim nasich novych penovych mazacich kruzkov je nutne ich poriadne namocit do oleja aby sa napili. RS set je napr tu http://www.mtbiker.sk/shop/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/rock-shox-fork-service-kit-basic--xc32-solo-air-a3.html
Zo setu sa este da pouzit tesniaca podlozka edit: Tesni dobre, ale neskor sa to zle rozobera (su tam dve pouzijeme jednu) a okruzok na meranie sagu.
4. Je rozumne demontovat spodnu maticu na vzduchovej strane a vybrat aj negativne struny. Budu zrejme riadne vazelinove, tiez ich treba vyutierat. Pri tej prilezitosti mozete zmenit dlzku chodu vidlice. Epicon 2014 ma moznosti 80-100-120-130 ja som zmenil na 120mm. https://vimeo.com/79380551 podstatna cast je na case 1:47-3:38
5. Nasunieme spat nohy zhruba do 2/3 vid video https://vimeo.com/140074802 cas 0-1:40
6. Injekcnou striekackou natlacime cez diery na skrutky do kazdej nohy 20 ml vidlicoveho oleja 15 alebo 20W. Nie viac nie menej. Ak je tam vela oleja, zvykne sa dostavat do tlmica a menit jeho chod, menej zase poriadne nemaze.
7. Dotlacime nohy na doraz a nasadim fibrove tesnenie (alebo ine co sa podari zohnat) pod skrutku na vzduchovej strane. V mojom pripade bola vo vidlici nalisovana profilovana podlozka (sedlo skrutky), to vyrazne komplikuje utesenie lebo stycna plocha nie je rovna. Ale zatial to s tou fibrovou podlozkou drzi. Ak to zacne kvapkat vyskusam dat podlozku z vnutornej strany do vnutra nohy. Tam je to hladke. Kazdopadne tento problem sa zrejme tyka len mojho modelu.
8. Na stranu tlmica pouzijeme tesnenie zo setu RS edit: Tesni dobre, ale neskor sa to zle rozobera. Matica bude sice sediet troska dalej od nohy, ale iny ako vizualny problem to nie je.
9. Dotiahneme skrutky momentovym klucom vid https://vimeo.com/140074802 1:40-koniec
10. Pred kazdou jazdou je dobry napad otocit bike na chvilu hore kolesami, aby olej zatiekol na prachove tesnenia a mazacie kruzky sa poriadne namocili, ak sa dlhsie nejazdilo.
10. Udrzba spociva v demontovani noh min. 2x za sezonu vycisteni a naliati noveho oleja.

Update po pol roku, prva udrzba:

1.Tesniaca podlozka na strane tlmica z RS setu nie je uplne naj napad. Casom stvrdne a zakusne sa do zavitu, velmi zle sa to rozobera.
2. po 500km vo vidlici bol olej len mierne sfarbeny, predpokladam, ze zbytkami ciernej vazeliny. Mazacie penove kruzky boli skoro ciste. Vypral som ich v benzine a nasledne opat namocil do oleja. Znamky opotrebenia na nohach ziadne.

Vela stastnych km.


Naposledy upravil Kenai dňa 15.05.2017 - 17:51:56, celkovo upravené 4 krát.

06.05.2016 - 09:19:57
02
fajn navod, ale:
2. kuchynske utierky urcite nie
4. negativne struny musis vzdy vybrat lebo tie su cele od vazeliny
7. utesnit sa to da uplne jednoducho teflonovou paskou
10. nic netreba otacat, mazacie kruzky sa maju namocit do oleja a nechat poriadne nasiaknut a az potom ich davas do vidlice
06.05.2016 - 10:23:47
00
2. Ak sú také čo sa netrhajku a nepustaju chlpy. Inak radšej už asi handru. To máš pravdu.
7. Prosim odfot ako, ak máš možnosť. Už som o tom niekoľko krát čítal, ale neviem si to predstaviť.
10. To bolo myslene, napríklad ak si mesiac nejazdil a mohlo to stiect. Aby sa olej dostal do hornej časti vidlice ešte pred jazdou.
07.05.2016 - 15:36:46
00
Ahojte. Da sa tento navod pouzit aj na vidlu raidon(myslim aj zdvih aj mazanie) alebo
radsej nie?
28.04.2019 - 20:56:49
00
Pozri si rozkres, ak je to rovnaky system, tak mozno ano.
28.04.2019 - 22:26:09
00
na nové raidony nie, je tam nerozoberateľná tlmiaca patrona ktorá ti nasaje olej a môžeš kúpiť novú (vlastná skúsenosť :lol: )
29.04.2019 - 07:20:52
02
Takze ani zdvih ani mazanie? No pekne som dopadol.
29.04.2019 - 15:45:59
00
Zdvih áno, maznanie nie
29.04.2019 - 16:36:40
01
Takze mi nasaje olej do pravej olejovej patrony ci do lavej vzduchovej? Inac mam raidon 2019
09.05.2019 - 12:12:47
00
do pravej tlmiacej
09.05.2019 - 12:33:12
00
Teraz som pozeral to video kde vklada naolejovane kruzky do spodnych noha a nasuva ich na vrchne a vyzera ze ma tu pravu nohu taku istu ako ja. Nemas nahodou fotku ako to vyzera vo vnutri tej prevej nohy.
09.05.2019 - 12:44:54
00
Namocenie penovych krúžkov do oleja neznamená prerobenie na olejové mazanie
09.05.2019 - 14:48:23
00
Ved ja viem , no myslel som si ze vyzera ta noha ako moja. Tak som to rozobral a nieje totake iste ako vo videu. Ta moja noha vyzera takto:

Prílohy:

20190509_130708.jpg
20190509_130708.jpg 281.41 KiB thumb_up1thumb_down

09.05.2019 - 15:48:44
00
Ahojte, prerabal som epixon podla navodu do každej nohy 20 ml oleja a po pár týžnoch vidla nejde stlačiť do plného zdvihu, patróna je nerozoberatelná, poznáte nejaký trik ako to opraviť? Ked išiel olej dnu musí ísť neako aj von :D Napadá ma jedine skrátit z konca vnútornej nohy patróny a narezať tam závit...

Prílohy:

119678776_262858744768689_3209544803365249089_n.jpg
119678776_262858744768689_3209544803365249089_n.jpg 296.42 KiB thumb_up0thumb_down

18.09.2020 - 14:36:31
00
Kúpiť novú patrónu
18.09.2020 - 15:38:07
01
keyboard_arrow_up