nechce sa mi to podrobne kukat ,ale nevidim tam rozdielny pociatocny tlak len silu a zdvih -krivky zacinaju z jedneho bodu - nemaju tam nahodou rovnaky tlak na oba objemy ? o com sa tu dookola bavime ...jedna vec su tabulky a druha vec prax ...tak sa to proste chova ako pisem ,nepametam si teraz uplne presne cisla , vidlu bez tokenov som fukal na 85 psi pri sagu 25% s tokenmi na ten isty sag uz len 75 psi , ked zacinas stlacat 85 a 75 co asi pojde lahsie ?
edit " chalani to pokial som ,pisal tento elaborat , vystihli strucnejsie :lol:


Naposledy upravil kvakob dňa 09.03.2017 - 15:44:59, celkovo upravené 1 krát.

09.03.2017 - 15:29:44
00
je to tak,ak do vidlice vložíš token,pre ten istý sag-napr. 30% stačí nižší tlak ako bez tokenov-preto je vidlica citlivejšia na počiatku zdvihu-samozrejme ak sa vidlica po vložení tokenu nafúka na ten istý tlak ako bez tokenu,tak citlivejšia nebude,ale sag sa zníži na cca 25% ,je to čistá logika... tokeny sa vkladajú teda na zlepšenie počiatočnej citlivosti(nižší tlak) a hlavne na zmenu priebehu zdvihu,keďže progresivita narastá rýchlejšie-strmšie (niekomu to vyhovuje takto,niekomu nie,to je celé) :)
09.03.2017 - 15:44:11
06
Sak o tom ste sa bavili , ze davate pri normalne nafukanej vidle dorazy. Ked das token a podfuknes samozrejme zlepsis citlivost (mensi tlak )ale zase davas dorazy tak ako na vidle bez tokenu.
09.03.2017 - 15:55:09
00
ak dávaš dorazy tak nemáš "normálne" nafúkanú vidlu pre svoj štýl jazdy
09.03.2017 - 15:59:35
02
tak jeden pise ze da doraz aj ked nafuka spravne priblizne doporuceny tlak a ma aj sag spravne nema token a da takmer doraz na mensom skoku ( kaprak)
iny zasa ze pri spravne nafukanej vidlici doraz nedal nikdy (kvakob)
09.03.2017 - 16:14:07
00
morca napísal:
Sak o tom ste sa bavili , ze davate pri normalne nafukanej vidle dorazy. Ked das token a podfuknes samozrejme zlepsis citlivost (mensi tlak )ale zase davas dorazy tak ako na vidle bez tokenu.


nie,z tokenom je progresivita ku konci zdvihu podstatne výraznejšia-ak by nestačilo,tak sa dajú 2 alebo aj 3 , stále pritom platí,že počiatočný tlak pre 30% sag bude nižší,čím viac tokenov bude vložených,a posledná tretina zdvihu bude progresívnejšia-priamo úmerne počtu tokenov
09.03.2017 - 16:19:51
01
Hosť napísal:
tak jeden pise ze da doraz aj ked nafuka spravne priblizne doporuceny tlak a ma aj sag spravne nema token a da takmer doraz na mensom skoku ( kaprak)
iny zasa ze pri spravne nafukanej vidlici doraz nedal nikdy (kvakob)


...ako keby kazdy jazdil inak :!: :lol:
09.03.2017 - 16:45:23
00
dal som zo srandy tokeny 2ks. a co sa stalo- rs yari sa mi teraz zanori sama asi tak 1-3mm len ked stoji bike sam. asi som si to tokenmi pokazil .. :lol:
09.03.2017 - 19:20:36
03
asi by si mal odľahčiť kokpit :D
10.03.2017 - 09:30:52
01
hej tie karbonove paky su moc tazke :D
10.03.2017 - 14:54:50
00
Aby nezapadlo prachom tak zase rozvírim hladinu a podrím svoje predchádzajúce tvrdenia novým článkom :)
https://www.bikerumor.com/2017/06/07/suspension-tech-air-volume-affect-suspension-forks-ride-quality/#more-162554
07.06.2017 - 22:43:04
00
Porovnanie s pneumatikou je dost nestastne, pretoze pneumatika s vacsim objemom ma aj vacsi "zdvih" a teda aj "sag" sa tam bude ratat s inymi vstupmi. Pri vidlici s tokenmi ale zdvih nemenim.
08.06.2017 - 08:50:08
01
podla mojich skromnych skusenosti , podla tlaku v pneu je pridany "mikrozdvih",naskor zerie pneu ,plast je plastickejsi voci terenu, no tomu ale treba prisposobit jazdny styl-optimalne tlaky-zakladne- vaha typ terenu...cim je pneu maksia ,tym viac pruzi ,ale je moznost prerazenia plasta ,tuk rafiku atd. ked to viac pustis ,nutnost presne reagovat na "tazsi" necakany teren,prekazku ...odskok moze byt rychlejsi,dobre pre nielen nizsie zdvihy a je to pohodlne...samozrejme maly rozdiel tlakov predne zadne podla rozlozenia vahy...

pri "agresivnejsom" type jazdy ratajuc s "mikrovlnkami az chladnickami" ;) (skalami) upraveny "tvrdy" povrch v bikeparkoch a pod. opretie do klopeniek atd. uz radsej vyssi tlak v pneu - stale ale primerany svojej vahe,cesta to stale nie je ;) a odskok tak 2-3 kliky do pomala pretoze sa nerovnosti zacnu "rychlejsie" prenasat na vidlu -rajdy....

toto vsetko bez zmeny tlaku vo vidlici ....jazdit jazdit a skusat -"hrat" sa a najst to momentalne svoje ;)
08.06.2017 - 10:27:25
00
Tak ale oni v tom clanku argumentovali tym, ze v cestnej pneu je mensi objem, takze potrebujes vacsi tlak, v MTB plastoch je vacsi objem, takze vies jazdit nizsie tlaky a od toho odvodzovali, ze to tak plati aj pre vidlicu - mensi objem= potrebny vacsi tlak, vacsi objem= potrebny mensi tlak, co je nezmysel.
Z fyziky som na vyske nejako neexeloval, ale co si pamatam, tlak zvykol byt vyjadreny ako sila na plochu. Sila je v tomto pripade rovnaka, zavisi od danej situacie. Plocha cestnej pneumatiky je podstatne mensia, ako plocha MTB pneumatiky, preto je na prenos rovnakej sily na mensej ploche potrebny vacsi tlak. Pri vidlici ale pridanim tokenov plochu zmensime iba minimalne v porovnani so zmensenim objemu a co je najpodstatnejsie, vidlicu fukame nezatazenu. Zatazenim na SAG sa tlak zvysi oproti nezatazenej vidlici, ci uz s tokenom, alebo bez neho, akurat s tokenom bude rozdiel tlakov nezatazenej a zatazenej vidlice vacsi, nakolko pomer zmeny objemu k celkovemu objemu je vacsi. Preto je mozne mat v nezatazenej vidlici mensi tlak, hoci to nemusi na prvy pohlad vyzerat logicky.
08.06.2017 - 11:03:22
01
ja som ani nereagoval tak na clanok ,len vseobecnejsie z trochu "inej strany" v suvislosti na tebou spomenute pneumatiky,ze tlak v nich vie upravit prejav odpruzenia a treba s tym ratat a staci to zladit par klikmi odskokom a nie "hned" odpustat pneu ci vidlicu ...mozno moze niekomu pomoct si to uvedomit....co sa tyka ostatku suhlasim s Tebou
08.06.2017 - 11:33:49
00
keyboard_arrow_up