:) To viem uz davno,nemusis tu postovat obrazok, lenze ty vidis iba poucku,ktora nepise Co to znamena . Pise sa tam,že hodnota vypoveda o tom ako ides trening(jazdu). Ale co s tym udajom?? Dalej sa pise že casovka moze a aj bude mat hodnotu 1,05 a menej zatial co pretek s hromadnym startom moze mat hodnotu 1,10 a viac. Lenze to je iba znazornenie toho,že ako INTENZIVNE ides pocas "jazdy". A ja píšem ,že ak ides polarizovany trening,alebo test ci casovku budes mat hodnotu nizku blizku k 1,.. ALE moja poznamka sa tyka skor toho aby si davali ludia pozor na to ak jazdia v treningu ZDV , teda objem a aby hodnota V I nebola nizšia ako 1,10. Idealne 1,15-1,20. A o tomto netusi vella ludi.
Z pohladu fyziologie je to preto, že pokial vám výkon výrazne kolísa s periodou kratšou než 15 sec, ukazuje to, že je vo svale velká rezerva v ATP-CP systému, to znamená, že sval má prebytok kyslíku a ide teda aerobne. Čím menej kyslíku má (alebo ho nevie využít), tym menšia je rezerva FTP a tym anaerobnejsie človek fakticky ide. A to moze byt rizikove ,kvoli rozvoju. Dufam,ze je to jasne. V zasade ide o to aby ludia trenovali spravne a neprepinali svoje sily,nejazdili priliš intenzivne a ten kto to naozaj mysli vazne sa tym bude riadiť.

http://www.bajkomktajchom.sk/

31.08.2018 - 19:44:59
00
Blbosť. A VI bez doplnkového údaja o výkone je absolútne nič nehovoriace číslo.
VI ti dostanem kľudne na 1,2 v režime, ktorý nebude mať absolútne nijaký tréningový zmysel :D mimochodom ide to tým ľahšie, čím viac som nie že v ZDV ale ešte aj nižšie (matematicky, ak sa priemer blíži k nule, variabilita k nekonečnu).
Osvojte si, čo píše Rachela :) inak descriptive = popisný, prescriptive sa prekladá blbo, ale prescription je v princípe predpis (predstavte si kľudne predpis na lieky alebo rozpis intervalov v tréningu), možno najlepšie slovo je "nariaďujúci", hoci znie blbo.
Napr.. keď trénujem "ardenské muury" tak mám typicky VI cez 1,4 a nemá to nič so ZDV. Hoci áno, v Z2 idem od brdku k brdku, ale potom idem x minútový interval na konci ktorého mám W' takmer vystrieľaný. A to teda nemá vôbec, ale pranič spoločné s "prebytkom kyslíka vo svaloch", presne naopak. Znížiť VI k tej 1,2 potom ide tak, že presun nejdem v Z2, ale v Z3, čím dĺžku "anaeróbneho režimu" svalu ešte predĺžim... alebo tak, že muur trošku odflákam a tým sa naopak dostanem menej do anaeróbu, a rovnaký VI môžem mať aj ak sa budem lážo plážo vozenkať po Marchfelde na 100 W priemere, ale tam a späť pôjdem 2x 400+ W cez hrb na Chuckovi, čo síce vystrieľa ATP systém, ale už pri mýtnom domchecku o tom moje ja nebude vedieť, keďže superkompenzácia ATP systému trvá rádove minúty.
"Môže byť rizikové kvôli rozvoju" na základe moudra od Ondru Vojtěchovského, že "nemáš nastupovať sám sebe"? Lenže vyšší VI práve znamená, že z baseline (priemerný výkon) viac peakuješ (často preto lebo na AVG v Z2 proste hrb na Chuckovi nedáš). Pravdu povediac by som rád vedel, či na tomto ešte Ondra trvá, lebo už od léta Páně 2006 vieme, že to nie je pravda a dá sa dosiahnuť rovnaký efekt za podstatne kratší čas. Samozrejme, každý organizmus má na nejaký konkrétny typ tréningu svoju vlastnú odpoveď a nejakých povedzme 5 % ľudí ju môže mať aj žiadnu alebo negatívnu. A konkrétne Ondra ako obeť dvojnásobného pretrénovania sa bude pravdepodobne "samokrotiť".
(Všimnite si, koľko rokov trvá priesak vedeckého poznatku do praxe... 12 rokov a niektorí stále zbrojnošia. A stavím sa, že lážo plážo base training tu budú niektorí evanjelisti evanjelizovať aj po ďalších 12 rokoch. Pretože aj dogma "tvrdého tréningu" zdechla tak 25+ rokov dozadu - jej historicky posledná významná aplikácia mohli byť čínske bežkyne na konci 90tych, o ktorých o krátky čas už nikto nikdy nepočul - ale "médiá" aj ľudové masy ňou ešte stále žijú.)

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

01.09.2018 - 03:49:30
06
No neviem . Ja mam VI nizke prave ,ked idem na Chucka . Alebo tlačím na pedál moc silno a moc dlho. A naopak keď idem kompenzáciu tak je oveľa vyššie . Včera som sa pozeral kamarátovi 52r ( výkonnostne je vysoko) do Training peaks a šiel cca2h tri intervaly a VI mal 1,19. Ja som mal 1,07. Ja nie som v takej úrovni ako on a šiel som trosku na hrane.

http://www.bajkomktajchom.sk/

01.09.2018 - 07:39:37
00
Rachela napísal:
VI je doslova Normalized Power / Average Power. Cize sa jedna o pomer medzi vazenym a aritmetickym priemerom. Co to v praxi znamena je, ze cim je VI nizsi, tym je tvoj vykon viac konstantny a bez vykyvov. Nevypovedá vobeb o intenzite tréningu, ani to nema s intenzitou spolocne absolutne nic. O relativnej intenzite vypoveda IF (intensity factor) a to je zas Normalized Power / FTP.

Snazit sa cielene mat VI vyssi ako 1.1 mi pride scestne a uz teda vobec nechapem, preco prave pri treningu ZDV by mal byt vyssi nez 1.1, nie je ZDV zakladna vytrvalost? Ak uz niekde ma byt VI co najvyssi, tak su to treningy VO2 max a tazke kratke intervaly, vtedy je obrovsky rozdiel vo vykone medzi intervalmi a odpocinkom, a teda VI byva naozaj vysoke. Ale je to logickym dosledkom povahy tohoto treningu a VI ako take je descriptive, nie prescriptive (ako to prelozit?).
Jedine miesto, kde by som sa cielene snazil mat nizke VI je, ako si sam povedal, casovka. A aj to plati len o rovinatych casovkach, nie o kopcovitych. Ak chces mat co najnizsie VI, staci sa divat na NP a Avg a drzat NP co najblizsie priemernemu vykonu. Zobrazovat VI na Garmine mi pride ako mrhanie polickami, osobne mam vzdy zobrazene NP a Avg (ci uz celkove alebo pre lap).


Ale VI sa nijako neda ani cielene znižovať . Je to odpoved organizmu na výkon .Ja mám práve počas väčšieho výkonu nízky index . Ja myslím, ze neznamená čím vyšší vykon tým vyššie ale naopak

[video]https://youtu.be/eUnwcgkSK4I[video]

http://www.bajkomktajchom.sk/

01.09.2018 - 07:50:46
00
VI nehovorí o tom, ako silno - slabo tlačíš na pedále počas jednotlivých šliapnutí a ani to nie je odpoveď organizmu na výkon, nemá to nič spoločné s ATP - CP,... Je to len podiel NP /normalizovaný výkon počas celého tréningu/ a P /priemerný výkon - počas celého tréningu/, preto sa dá jeho hodnota cielene zvyšovať, znižovať - v závislosti od zamerania tréningu /polarizovanejší, menej polarizovaný/ a hodnota indexu nezávisí od veľkosti výkonu ale od zamerania zaťaženia.

VI do 1,05 - nepolarizovaný tréning, pretek - časovka /väčšinou/

VI od 1,06 do 1,15 - zmiešaný tréning, pretek časovka alebo cestný /málokedy/

VI s hodnotami 1,16 a viac - polarizovaný tréning, pretek cestný /väčšinou/

+- /odhad/

https://www.strava.com/athletes/20576473

01.09.2018 - 08:14:44
00
Teraz si len znovu napisal to co uz bolo x krat napisane. Zaujimave ze to pises prave ty,pretoze ty jazdis polarizovany ttening a VI mas 1,0 a to mi nesedi s tym co pises HM?? Ved to pises presne opacne s hodnotami VI. V tom videu sa popisuje ako je to s vyuzitim kyslika pocas vykonu,ked si sa pytal. V zasade mne je jedno co si kto z toho zoberie. Myslel som to v zasade tak,ze je to dalsi ukazovatel a podla mna z dlhodobeho hladiska dolezity na sledovanie progresu,stagnacie vykonu. watty a tepy mozu niekdy zvadzat k tomu aby sa tlacilo na pedal viac ako by sa malo a o tom je prave to video. Ak ma niekto pocit na treningu ze ked sa mu ide dobre tak trosku pritlaci na pedal a urobi to na dalsom a na dalsom a po nejakom case zisti,že je akysi unaveny alebo vykon nerastie,ci ma pocit ,že to nie je ono tak si znizuje potencial rastu a znizuje efektivitu trenngu. Je to tazko ,a ak vobec meratelne pocas treningu. Je to dlhodoba zalezitost.

http://www.bajkomktajchom.sk/

01.09.2018 - 10:04:29
00
Ja jazdím nepolarizovaný tréning /VI do 1,05/, hodnoty VI indexu nemám opačne a napísal som to, čo nebolo ešte nikdy napísané - polarizovanosť zaťaženia v závislosti od variability index.

https://www.strava.com/athletes/20576473

01.09.2018 - 10:08:16
00
Ledavi napísal:
Ak ma niekto pocit na treningu ze ked sa mu ide dobre tak trosku pritlaci na pedal a urobi to na dalsom.

To ale potom nie je trening ale len jazdenie for fun podla pocitu. Ak mas normalny treningovy plan tak v den ked mas ist lahko nemas co tlacit na pilu aby si v intervaloch mohol ist TVRDO.
Ja mam s tou disciplinou problem lebo rad si pritlacim ked sa mi chce :D.
01.09.2018 - 11:16:59
00
Scasti suhlas. Ale jazda v ZDV je hlavne o tom,že nesmies byt unaveny aj keby si isiel 5h. Profici jazdia v podstate ten isty system ako amateri s online trenerom,len s tym rozdielom ze napr.Ja idem 2h zdv plus 3 intervaly coja viem 5 minutove prestavka 15min. A profi ide 5h a intervalov ma 10. A stavim aj gate ,že na dalsi trening ide v pohode. dalsi ma kopce ,ale na dalsi ide iba v pohode,ziadna bolest unava atd. A tie udaje o ktorych tu melem len indikuju ako siel ,ci spravne,alebo nie. To samozrejme vieme,no a ten index vypoveda ci trenujeme spravne v dlhodobom kontexte. Udaje ako watty a tepy su informacne a ukazuju ako sa islo,alebo ide. watty vies ovplyvnit aj tepy ,ale VI nie,ten sa ukaze az po jazde. A prave pocas jazdy musis ist vsetko bez unavy z predchadzajuceho treningu. Tak ako vo fitku, Dvihas cinky dalsi den mas svalovku a znovu ides az ked ta to neboli a citis sa v pohode. Dost ludi toto ignoruje. A nie jeden co ma trenera opisuje ze bez jazdil predtym ovela dlhsie a nemal vysledky a progres. casto pisu ze jazdia s trenerom ovela menej a prekvapeni ze idu hore. A som presvedceny ze ten kto jazdi spravne zdravo ma spravne VI ,vyssie watty a nizsie tepy.

http://www.bajkomktajchom.sk/

01.09.2018 - 15:49:30
00
Myslím že VI je vyčerpaný. Daj nejaký tréning - nemusí byť dnešný.

https://www.strava.com/athletes/20576473

01.09.2018 - 16:03:49
00
VI nie je nijaká odpoveď organizmu na výkon, je to len o tom, o koľko viac občas zatlačíš do pedálov oproti priemeru.
VI dokonca neodzrkadľuje žiadnu fyziologickú veličinu.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

01.09.2018 - 16:20:59
02
To mu hovoríme asi šiestykrát - s nulovou odozvou /akoby hrach na stenu hádzal, .../

https://www.strava.com/athletes/20576473

01.09.2018 - 16:26:33
00
Ved o to ide aby si netlacil prilis a nemal cely rok rovnaky vykon. V pohode ,neriesme to.

Som po mesačnej chorobe tak nič moc,dnes zlahka. prva medzera hladanie kavy v Čadci,druha pivo,a tretia kafe, Aj som zmokol .

Prílohy:

Snímka obrazovky 2018-09-01 o 17.58.37.png
Snímka obrazovky 2018-09-01 o 17.58.37.png 1.2 MiB thumb_up0thumb_down

http://www.bajkomktajchom.sk/

01.09.2018 - 17:57:59
00
No vidíš. Pekne. Konečne máme na čo kukať. VI 1,09. Dačo medzi po a nepolarizovaným tréningom si šiel. A čo sa týka môjho silného tlačenia do pedálov. P 205 W, NP 215, 3 W/kg /priemer všetkých tréningov a pretekov od januára počas 100 hodín/ pri VI 1,05 - dá sa prežiť. Bude aj horšie.

https://www.strava.com/athletes/20576473

01.09.2018 - 18:24:28
00
Aj dnes pekne poliaty tak som skratil . Mraky ma miluju

Prílohy:

Snímka obrazovky 2018-09-02 o 15.47.27.png
Snímka obrazovky 2018-09-02 o 15.47.27.png 1.2 MiB thumb_up1thumb_down

http://www.bajkomktajchom.sk/

02.09.2018 - 15:51:31
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up