Hej s mireq1 sa stotoznujem aj ja. Teda stotoznoval. V poslednej dobe ma zacalo bavit so skupinkou ludi a sem tam sa tu nejaka akcia zorganizuje. Proste jazda v pelotone aj ked v malom ma bavi. Problem je ze ostatni jazdci su trosku ina liga a aj ked im na rovine stiham tak oni si idu pohodka-tempo zatial co ja idem svoje maximum ktore udrzim na dlhsiu vzdialenost. V kopcoch ich potom totalne stracam. Vtedy si poviem ze by som to chcel robit systematicky a zapojit do toho trochu vedu. Nie je mozne ze nabicyklujem tolko km ako niektori v tom pelotone a oni zvladaju omnoho viac.
Rovnako strava vie byt navykova, a akonahle budes kazdy den slapat rovnaky kopec tak ta zacne lakat sa zlepsit a vyjst ho cim rychlejsie.
Kazdopadne kebyze mam cas 7 hod na bicykel kazdy den tak by som urcite do nejakeho systematickeho treningu isiel - 7 hod denne vychadzkovym tempom je uz na psychiku :D.
05.11.2018 - 11:05:28
00
Dobry kamarat sa prispôsobí tempu najpomalsieho. Zazil som uz aj taky vyjazd, ze aha tu je segment tak treba dupat, a tym padom isiel kazdy po svojom, a tym padom moze ist rovno kazdy sam.
Ale berem, zlepsovat sa nieje na skodu.
Osobne mam teraz cca 8300km a 190k vm, ale pre mna je bike zaluba a v poslednom case najmä utek pred zhonom, hlukom a stresom do lesa :)


Naposledy upravil mireq1 dňa 05.11.2018 - 11:32:31, celkovo upravené 2 krát.

05.11.2018 - 11:18:56
00
Včera som bol taký výjazd, že pohodova jazda, ***** od začiatku 38km rýchlosť a ja pulz nad aep :)
05.11.2018 - 11:24:07
02
marcels napísal:
Skôr som myslel nejaký typ na literatúru, ale niečo praktické


Ak sa ti chce luskat s google translate norcinu, tak vyborny material je tu:
Teoria treningu:
https://www.sykling.no/sites/default/files/media/Dokumenter/UTHOLDENHETSTRENING_6.pdf

Priklad treningoveho roku a aj tyzdna:
https://www.sykling.no/sites/default/files/media/Dokumenter/Forslag%20til%20treningsplan%20650timer%20nov%2015.xlsx

Dalsi dobry material v norcine podla ktoreho sa da trenovat napriek tomu, ze je pre beh na lyziach:
https://www.skiforbundet.no/langrenn/trening/litteratur/utviklingstrappa2/

Nori preferuju polarizovanejsi system.
05.11.2018 - 11:28:15
00
Samozrejme, kamarat sa prisposobi, ale toto bola viacmenej jazda skupiny kde sa par ludi medzi sebou poznalo a zvysok sa pridal nahodne z internetu.
A v skupine 30 ludi nechcem byt jediny na koho sa musi cakat (dost ze sa na mna cakalo v dojazdoch kopcov). Proste chcel by som sa dostat na uroven kde nebudem "vyhravat dojazdy" ale aspon s nimi dojdem do ciela pokope :). Inak ked idem sam alebo s kamosmi/priatelkou tak samozrejme je to o zabave a uzivani si :).
05.11.2018 - 12:31:47
00
eaten napísal:
Hej s mireq1 sa stotoznujem aj ja. Teda stotoznoval. V poslednej dobe ma zacalo bavit so skupinkou ludi a sem tam sa tu nejaka akcia zorganizuje. Proste jazda v pelotone aj ked v malom ma bavi. Problem je ze ostatni jazdci su trosku ina liga a aj ked im na rovine stiham tak oni si idu pohodka-tempo zatial co ja idem svoje maximum ktore udrzim na dlhsiu vzdialenost. V kopcoch ich potom totalne stracam. Vtedy si poviem ze by som to chcel robit systematicky a zapojit do toho trochu vedu. Nie je mozne ze nabicyklujem tolko km ako niektori v tom pelotone a oni zvladaju omnoho viac.
Rovnako strava vie byt navykova, a akonahle budes kazdy den slapat rovnaky kopec tak ta zacne lakat sa zlepsit a vyjst ho cim rychlejsie.
Kazdopadne kebyze mam cas 7 hod na bicykel kazdy den tak by som urcite do nejakeho systematickeho treningu isiel - 7 hod denne vychadzkovym tempom je uz na psychiku :D.


Ak máš menej času a chceš sa zlepšiť na určitú úroveň - 20 minútový test 4 W na kg, 2 hodiny 3,0 W na kg, stačí nahradiť objem intenzitou - na úrovni ANP. Nepotrebuješ na to 7 hodín denne - stačí 2 hodiny 45 minút týždenne. S priemernými hobíkmi by si mal stihať aj v preteku do 3 hodín /stred výsledkovej listiny/.

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 05.11.2018 - 16:20:40, celkovo upravené 1 krát.

05.11.2018 - 13:42:08
00
PetoPeto21 napísal:
Včera som bol taký výjazd, že pohodova jazda, ***** od začiatku 38km rýchlosť a ja pulz nad aep :)

asi si myslel nad anp
05.11.2018 - 16:18:02
00
ano presne tak, som si to pomylil.. :)
05.11.2018 - 16:21:02
00
Hmm, v tomto som trosku novacik. Netusim ako si merat watty bez powermetra, ANP a podobne. Skor som sa spoliehal na hladanie clankov kde sa dozvem nejake podrobnosti o treningu vysvetlene viac pre laikov :).
05.11.2018 - 16:21:31
00
Nemusíš mať wattmeter. Ak sa chceš dostať na tých 4 až 4,1 W na kg v 20 minútovom teste, 3 W/kg počas 2 hodín a 2,8 W/kg počas 2:45 hodín /95 km pretek vo zvlnenom profile - 1500 nastúpanýcg metrov - AVG 34 km za hodinu, v menej zvlnenom profile 39 km/h, časovka na 20 km AVG 40 km/h - menej zvlnený profil/ nepotrebuješ na to žiadnu vedu. Stačí ísť jeden deň 30 minút čo to dá a na ďalší 2 hodiny 15 minút - tiež čo to dá. Nasledujúcich päť dní si môžeš, vlastne musíš váľať šunky /aby si sa z tých dvoch dní dal dokopy/. Máš ale garantované, že na tréning nepôjdeš unavený, ale nažhavený a po pol roku by si mal mať výkonnosť priemerného hobíka s vyššie uvedenými wattovými hodnotami pripraveného na preteky. Ešte by bolo dobré mať bmi s hodnotou okolo 22. Zaručene by si nenariekal, že najazdíš veľa hodín týždenne a nestíhaš s ostatnými hobíkmi. Myslím, že laickejšie vysvetlenie a efektívnejší tréningový systém na uvedené wattové hodnoty pri najazdenom objeme nenájdeš.

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 05.11.2018 - 18:18:17, celkovo upravené 1 krát.

05.11.2018 - 16:50:16
01
Tie testy su ale pre cestne bajky, nie? Ako je to s MTB?
05.11.2018 - 17:59:05
00
No 34kmh priemerka pre sameho na zvlnenom profile pre mna je asi trochu cez :). A ano nikde som nepovedal ze vaha ma nelimituje - preto tie kopce ocakavam ze budu vzdy kus problem, ale v rovinach by ma to obmedzovat an tolko nemalo. Ale diky za info kazdopadne :).
05.11.2018 - 18:01:54
00
Ivan maš k tomu aj nejakú tabulku kde by sa to dalo vyrátať ? Alebo máš niečo kde by som si zistil v akom som stave a čo urobiť aby som sa posunul ? Pľšeš že nepotrebuješ na to žiadnu vedu. Preto tá moja otázka - myslena vážne.
05.11.2018 - 18:05:10
00
Ivan toto zaujalo aj mna, tep na AP 156-2,46w/kg, ANP 176-3,24w/kg, max202-4,23w/kg. Chcem sa posunut na 3-4-5w/kg AP/ANP/max. Vyplod cosi ako nato? Jazdim mtb, bmi 22,5 ;-)

Race the dark, walk out, be the first to greet the morn

05.11.2018 - 18:27:24
00
Ivan je vyuceny elektrikar preto mu tie watty tak idu ;-)
05.11.2018 - 18:28:33
013

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up