Ivan, ftp by mal byt vykon, ktory udrzis hodinu, pri maximalnom usili. Z2 je aerobna zona, v ktorej si schopny ist cele hodiny. Nie hodinu. To si myslel ako vtip? A opacne, v tej najvyssej, si schopny byt par sekund.
11.10.2019 - 16:07:46
00
stax napísal:
ivan to je caro merania vykonu a sledovania pulzov zaroven. je to super kontrolny nastroj ked ich pouzivas sucasne. ked ti jedno vravi nieco zasadne ine ako to druhe tak vies ze je nieco zle. bud s predpokladmi z ktorych vychadzas alebo s telom ktore ti signalizuje nejaky problem... u teba sa lahko zhodneme ze je to to prve - co je svojim sposobom dobre lebo sa to da velmi jednoducho napravit. to druhe by bolo ovela horsie...


Výkon a pulzy je nebo a dudy. Pri rovnakých výkonoch sú rozdielne pulzy - laktát. Pri výkone 200 W sú vždy iné pulzy - laktát. Pri rozdielnej dobe zaťaženia. Sledovať v tréningu a korigovať veľkosť zaťaženia v tréningových jednotkách podľa pulzov je cesta do pekla. Jedinými ,,manipulovanými,, veličinami počas tréningu sú veľkosti výkonov počas rôzne dlhých dôb zaťažovania a doby odpočinkov resp. nižších záťaží - pri intervalovej forme tréningu. Ak si chorý ? Máš zdravotný problém ? Nemusíš merať pulzy. Zistíš to jednoducho. Neodtrénuješ čo máš naplánované. A ked si zdravý a aj tak neodtrénuješ ? Tak to všetko radšej zabaľ a chod robit niečo múdrejšie. Ako hlúpo trénovať. :D

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 16:12:23
00
cipo napísal:
Nemusíš to nastavovať manuálne, stačí keď zadáš svoj Threshold a dáš ho prepočítať na základe metódy,napr. Andy Coggan


Budeš taký dobrý a trocha ma ponaviguješ pri nastavení výkonových zón v training peaks. Ak sa dá Threshold zistit aj bez rozboru laktátu alebo absolvovania testovana.

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 17:01:54
00
ennio napísal:
Keďže na diagnostike sa odoberá krv na zistenie hladiny laktátu z ušného laloka alebo z prsta na ruke, tak to určite nie je "len v nohách"

v nohach znamena kde vznikol..laktat vznika v zatazenom svalstve. ak si na bajku a sedis,tak 98percent zatazujes nohy.. pri behu zatazujes aj ine,kolko neviem..netvrdim,ze nemoze viac ako 15..laktat ide do krvi takze ho namerias tam :)..tak to bolo myslene

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

11.10.2019 - 17:05:00
01
cipo. Už to asi mám. Stačilo kliknút na ,,vypočítať,,. A zmenilo hodnoty prednastavených výkonov. Dal som podla Cogana a Treshold som tam mal 252 W. Ešte tú hodnotu možno trocha zmením. Skúsim ju viac upresniť. Ale dačo okolo tohto +- by mohlo byť.

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 17:11:58
00
Ivan, ak som spravne pochopil, treshold musis Ty explicitne napisat. Tebe to mozno pomenilo hodnoty vykonov, ale z dovodu inej metodiky. Ale to cislo, vlavo hore je zrejme defaultne nastavene, mas to nahradit spravnym (v tvojom pripade si nejake uz vymyslis) a potom dat prepocitat.
11.10.2019 - 17:35:46
00
Ooops, tak vlavo hore je tepovka, ale ten vykon niekde musis zadat. Ozaj, ten tep 153 si zadal ty? Cu nahodou aj tepove zony nemas tak trochu tovarensky nastavene.
11.10.2019 - 17:39:32
00
Pulzy som dal 42 min. a 180 max. Tých 153 to som nedával.

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 17:46:28
00
anp 165 / 167 / 169 cokolvek ti ego dovoli, threshold 280 - to po com si tuzil vo svojom legendarnom grafe...

tie pulzove zony budu opat velmi orientacne ale to si uz z tejto debaty snad pochopil.
11.10.2019 - 18:06:49
00
Nerozumiem prečo je tam 2 x - predvolená HR + bike HR, štyri možnosti vyberte typ - Laktátová prahová hodnota, ... Ak prejdem kurzorom na vypočítať - nejde - je tam len šipka

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 18:50:02
00
bikove a runove zony sa z ANP pocitaju inak. to by si mohol vediet :)
11.10.2019 - 18:51:42
00
Ved tam nemam runove

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 18:53:25
00
https://www.trainingpeaks.com/blog/joe-friel-s-quick-guide-to-setting-zones/
11.10.2019 - 18:55:15
00
10 stran o hovne. Kto to mysli s treningom aspon trosku vazne nastavi si zony podla "average joe" z 20min ftp testu s wattmetrom
Kto este vaznejsie tak na spiroergo kde dostane dost presne zony (idealne s vlastnym wattakom)

HR je konzistentne mozno tak u profikov a nie u "average joe" co si da 7 dni pauzu od biku a potom mu tepy lietaju v zone 4 a watty v 2 vid ivan.
11.10.2019 - 19:05:48
02
Ale mne nelietajú watty v zone 2

mám nastaveny prahový výkon 60 minútový 252 W a výkon výjazdu je zo 75 % v Z 3 až 6

Prílohy:

nastavenie vykonovych zon.PNG
nastavenie vykonovych zon.PNG 43.21 KiB thumb_up0thumb_down

vykonove zone nedela.PNG
vykonove zone nedela.PNG 74.13 KiB thumb_up0thumb_down

https://www.strava.com/athletes/20576473

11.10.2019 - 19:20:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up