Kliknutím prejdeš na
www.canyon.com
Reklama
Ale je je. Nezrobiš s tým už nič. :D Čo ti na mojich čiarach nesedí ? Myslíš, že na strave, ... sú jediné, správne, dokonalé ? :D
27.05.2020 - 16:39:55
00
ivan, prosim Ta, co je to vodorovna sinusoida?
27.05.2020 - 22:48:54
04
sinusoida ktorá nesmeruje nahor ani nadol
27.05.2020 - 23:07:32
10
jedina spravna ciara je ta, ktoru nakresli Ivan .. s tym nenarobi nic ani Borůvka :D

Fotoalbumy (trasy) https://www.zonerama.com/lto-sk/369822
Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

28.05.2020 - 00:06:58
01
mishox napísal:
Aj vdaka takymto funkcionalitkam ludia veria ze progres je daka linearna ciara a ked to tam sypes trening za treningom a obcas odfuknes tak to porastie donekonecna. Realita je trochu inde. Ale je fajn ze sa tu riesia aj taketo advanced veci.


Ak by si na strave napr. po každých šiestich týždňoch prestavil údaj FTP podľa testu a toto FTP by bolo po týchto každých šiestich týždňoch väčšie napr. o 6 W /tak by si zvyšoval zaťaženie v tréningu podľa výkonových zón/ nebola by čiara Fitness priamka ale čiara by mala vlnovitý priebeh. Ak by si prestavil údaj FTP podľa testu po každých štyroch týždňoch čiara by bola opäť vlnovitá ale už s viacerými ale menej vysokými ,,hrbmi,,. Ak by si prestavil údaj FTP podľa testu po každých dvoch týždňoch čiara by bola ešte viac podobná priamke. A ak by si prestavil údaj FTP každý deň o 0,14 W viac ako predchádzajúci deň - úplne podľa aktuálneho stavu v daný deň, bola by už čiara za 6 mesiacov prípravného obdobia priamka. Skutočný nárast výkonnosti, výkonu. Alebo chceš povedat, že zaťaženie sa nemá zvyšovať rovnomerne - lineárne napr. o 4 W po každých napr. troch týždňoch len preto aby mal nárast výkonnosti vlnovitý - šokový priebeh. V jednom trojtýždňovom makrocykle o 3 W, dalšom o 5 W, v dalšom o 2, potom o 6, ... ?
28.05.2020 - 12:26:25
00
Tu je problem, ze samotnym meranim ovplyvnujes vysledok merania. Ak si poctivo nameras ftp v den A, nie je velmi pravdepodobne ze v A+1 budes mat ftp vyssi co len o 0.01 wattu. Takze aky mas skutocny narast vykonosti?
28.05.2020 - 13:38:38
00
A preto je výhodou systematicky nie testovať, merať ale stačí systematicky trénovať, merať. Je to to isté. Každý meraný tréning je test. Zvyšovať hodnotu zaťaženia po určitej dobe o určitú rovnakú hodnotu - nie rozdielnu šokovú ale primeranú úrovni trénovanosti, výkonnosti v predchádazajúcom období. Napr. spomenuté 4 W za 3 týždne. A aký máš skutočný nárast výkonnosti ? 4 W za tri týždne . 0,19 W za deň. 1,33 W za týždeň. Stále pri rovnakých pulzoch, rovnakej únave - adaptácia.
28.05.2020 - 13:47:33
00
ivan napísal:
Ak by si na strave napr. po každých šiestich týždňoch prestavil údaj FTP podľa testu a toto FTP by bolo po týchto každých šiestich týždňoch väčšie napr. o 6 W /tak by si zvyšoval zaťaženie v tréningu podľa výkonových zón/ nebola by čiara Fitness priamka ale čiara by mala vlnovitý priebeh. Ak by si prestavil údaj FTP podľa testu po každých štyroch týždňoch čiara by bola opäť vlnovitá ale už s viacerými ale menej vysokými ,,hrbmi,,. Ak by si prestavil údaj FTP podľa testu po každých dvoch týždňoch čiara by bola ešte viac podobná priamke. A ak by si prestavil údaj FTP každý deň o 0,14 W viac ako predchádzajúci deň - úplne podľa aktuálneho stavu v daný deň, bola by už čiara za 6 mesiacov prípravného obdobia priamka. Skutočný nárast výkonnosti, výkonu. Alebo chceš povedat, že zaťaženie sa nemá zvyšovať rovnomerne - lineárne napr. o 4 W po každých napr. troch týždňoch len preto aby mal nárast výkonnosti vlnovitý - šokový priebeh. V jednom trojtýždňovom makrocykle o 3 W, dalšom o 5 W, v dalšom o 2, potom o 6, ...
?


Skor som myslel to ze aj napriek tomu ze linearne zvysujes "zatazenie" nech to znamena cokolvek moze sa stat ze po 4,5,6 tich tyzdnoch nemusis nutne namerat narast na ftp,dokonca kludne nameras pokles a o dalsie 4,5....tyzdnov nenatestujes zvysenie o 4w ale 8w,10w....
Take daco som myslel. Tebe to tak kludne fungovat moze. Mne nie. Kazdy je iny a treba to vzat do uvahy. Ftp test ti nastavy zrkadlo a hned je jasne ci si ten cas robil vsetko tak ako tvoje telo potrebuje na daky progres. Ciarky na strave su pekne ale nie vsetko.

I"m just like you but better

the best predictor of performance is performance itself

There are only three things that always tell the truth: drunk people, children, and Lycra.

28.05.2020 - 18:52:34
00
Nemusíš nič merať testovaním. Tréningové zaťaženie /výkon vo wattoch FTP intervalov a súvislého tréningového zaťaženia na úrovni aktuálneho FTP v danom trojtýždňovom makrocykle - napr. v prvovom trojtýždňovom makrocykle je to 300 W, v druhom je 304 W, v treťom 308, ... / je hodnota úrovne trénovanosti - aktuálna výkonnosť - aj bez testovania.


Naposledy upravil ivan dňa 28.05.2020 - 19:14:03, celkovo upravené 1 krát.

28.05.2020 - 19:07:37
00
Pravdu pises, nemusis

I"m just like you but better

the best predictor of performance is performance itself

There are only three things that always tell the truth: drunk people, children, and Lycra.

28.05.2020 - 19:13:26
00
Samozrejme, že intenzita tréningového zaťaženia vo wattoch je aktuálna výkonnosť vtedy ak je v prípravnom období odtrénovaný určitý minimálny objem napr. 20 hodín za týždeň a podiel zaťaženia na úrovni FTP /napr. tých 300 W v prvom makrocykle/ - FTP intervalov v trvaní do 12 minút /max. 4 x - v posledných mikrocykloch makrocyklov/, súvislého zaťaženia 290 W v trvaní do 40 minút /v posledných mikrocykloch makrocyklov/ a zaťažení v zónach 5 a ťažších musí tvoriť 30 % z celkového týždňového objemu teda aspoň 6 hodín.
29.05.2020 - 12:55:13
00
Pekne pises, takze ked odtrenujem min. 80h mesacne co je bezny standard, kolko wattov mi to prida na ftp za mesiac?

I"m just like you but better

the best predictor of performance is performance itself

There are only three things that always tell the truth: drunk people, children, and Lycra.

29.05.2020 - 13:33:26
01
Skôr by som doporučil trojtýždňový makrocyklus. Získaš stále 1 týždeň. Od novembra do apríla získaš nejakých 6 týždňov to sú 2 makrocykly a ak v každom z ôsmich makrocyklov zlepšíš FTP o 4 W suma sumárum máš v apríli FTP 332 W kým pri štvortýždňových makrocykloch by to bolo len 324 W. Jedine že by boli ,,skoky,, po makrocykloch o 6 W ale to už sú dosť veľké šoky. Teda ked sa pýtaš na zlepšenie FTP v jednom makrocykle tak o 4 W. V trojtýždňovom.
29.05.2020 - 14:16:32
00
A co tych 80h mesacne

I"m just like you but better

the best predictor of performance is performance itself

There are only three things that always tell the truth: drunk people, children, and Lycra.

29.05.2020 - 14:21:42
00
Co máš furt s tými mesiacmi ? Ved sa bavíme o 20 hodinách týždenne a troj nie štvor týždňových - mesačných makrocykloch. Ale môžeš si to vypočítať aj na mesiace. 32 W : 6 mesiacov je nejakých 5,33 W. Len niektorý mesiac má 31 a niektorý dokonca len 28 dní. Takže lepšie je deliť to na týždne a najlepšie po tri týždne. Nie 4 /ak má mesiac 30 dní/, potom 4,03 týždňa /mesiac s 31 dňami, potom 3,94 týždňa /ak má mesiac 28 dní/. 1 mesiac netrvá žiadny makrocyklus - ani štvortýždňový. Vlastne jeden mesiac trvá - február ak nie je prestupný rok. Od novembra do apríla sa zlepšíš o 32 W. Ale nie od 1. novembra do 30. apríla ale od 2. novembra do 18. apríla. To nie je presne šesť mesiacov ale je to presne 24 týždňov. Každé tri týždne presne o 4 W alebo ak chceš tak približne každý mesiac /pretože nie sú rovnako dlhé/ o 5,33 W. Dokonca tých 5,33 neviem či je správne. Nechce sa mi už počítať kolko je to 24 týždňov v mesiacoch. 6 mesiacov presne to nebude kedže mesiac nemá presne 4 týždne - 28 dní ale od 3,96 do 4,03 týždňa.
29.05.2020 - 14:36:09
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)