Vraj dobra kniha, kamarat ju odporuca...
http://www.martinus.sk/?uItem=70879
10.12.2012 - 11:52:42
00
ano ano, uz mi ju poradil Andrej25 ... Jezisko uz bol informovany

► Tomášov-Senec a okolie

10.12.2012 - 12:31:41
00
filini kludne zaloz temu o sportovej literature, akurat je na to vhodny cas, vela ludi si rado na vianoce dopraje (aj ja by som sa rad dozvedel o dalsich)....
10.12.2012 - 12:37:23
00
cestna-cyklistika/knihy-t30265.html?view=unread#unread

► Tomášov-Senec a okolie

10.12.2012 - 12:49:17
00
Vraj dobra kniha, kamarat ju odporuca...
http://www.martinus.sk/?uItem=70879



Richi2909: (Kniha:Cyklistika Průvodce tréninkem) som čítal je písana veľmi medicínsky neviem boli tam veci čo zaujali aj mna ale neviem neviem je zameraná na dosť podrobne kalkulacie ludských faktorov pri cyklistike niekoho take čítanie může odradiť ......mne viac dala kniha (Lance Armstrong : cesta k víťězství : výkonostní a tréninkový program jako základ)

http://www.martinus.sk/?uItem=21681
11.12.2012 - 09:05:47
00
dobrá kniha je aj Základní a aplikovaná farmakologie - Lincová D.,Farghali H. a kol.
11.12.2012 - 18:00:55
00
Lincová o cyklistike :D Teraz čítam Profanta Otorinolaryngológia, to sa aj prakticky hodí k jesennému a zimnému počasiu :D

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

11.12.2012 - 18:47:31
00
Dobrý večer, potreboval by som ujasniť pár vecí ohľadom tréningu takže :

Aký je rozdiel medzi kadenčným a "nekadenčným" jazdením?

Je mi jasne že je rozdiel v otáčkach ale zaujímalo by ma čo sa robí s telom v situácií keď mi pulzmeter ukazuje tých 170 úderov čo predstavuje cca môj ANP, pri kadencí 110 a dajme tomu 80?

Pri vysokej kadencí sa viac zaťažuje srdce ale pomalšie sa míňa glykogen vo svaloch?

Osobne mi nevadí točiť pri vysokých tepoch ale nie som si istý či to tak "môže" byť či je to správne?!

Hodnota ANP na pulzmetri neodpovedá vždy reálnemu prahu že?

Zrejme blbé otázky, síce som už toho dosť prečítal ale chcem si to proste ujasniť dúfam že to pochopíte :)

Ďakujem za odpovede

Čím premyslenejšie ľudia konajú, tým účinnejšie ich môže postihnúť náhoda.

27.02.2013 - 23:26:10
00
1. ANP si musíš zistiť sám na sebe, nie čo si myslí "mašinka"./sú na to rôzne spôsoby/
2. Ak ti pri kadencii vystreľuje pulz vyššie ako potrebuješ, daj menšiu záťaž, /ľahší prevod/, tiež záleží aké dlhé úseky jazdíš kadenčne.
3. Je to tak obsiahla téma, že sa nedá na tvoje otázky odpovedať tu na fóre, je potrebné prelúskať nejakú literatúru aby si bol ako tak v obraze. Ak budeš mať potom nejaké nejasnosti, potom sa to dá tu fóre "dovysvetliť". /vhodná literatúra je spomenutá v predchádzajúcich príspevkoch/
28.02.2013 - 10:57:59
00
contador888: Ujasni si kde a kolko a ako casto chces jazdit.Ak aspon 4x do tyzdna po cca 2H.Daj si spravit laktatovy test,alebo spirometriu u sportoveho lekara.Na spirometrii ti graf vypluje aj odporucanie na vhodny trening. Vypocet pasiem je 220-Vek je tvoj tepovy strop.Z toho vyratas 50-60% a to je tepove rozmedzie kde trenujes vytrvalost. Ostatne najdes v literature.Lebo to by bolo na dlho.Zalezi co vlastne chces dosiahnut a kolko mas rokov atd. Ja mam problem s chorobnostou uz mesiac ,keby niekto poradil ako na tu svinu co sa ma drzi v krku. :?:

http://www.bajkomktajchom.sk/

28.02.2013 - 16:59:15
00
Ledavi napísal:
contador888: Ujasni si kde a kolko a ako casto chces jazdit.Ak aspon 4x do tyzdna po cca 2H.Daj si spravit laktatovy test,alebo spirometriu u sportoveho lekara.Na spirometrii ti graf vypluje aj odporucanie na vhodny trening. Vypocet pasiem je 220-Vek je tvoj tepovy strop.Z toho vyratas 50-60% a to je tepove rozmedzie kde trenujes vytrvalost. Ostatne najdes v literature.Lebo to by bolo na dlho.Zalezi co vlastne chces dosiahnut a kolko mas rokov atd. Ja mam problem s chorobnostou uz mesiac ,keby niekto poradil ako na tu svinu co sa ma drzi v krku. :?:


A sme zas na zaciatku.. 50-60% z max TF je na trenovanie zakladnej vytrvalosti podla mna zalostne malo, resp. to je podla mna malo aj na zhadzovanie sadla. A o 220-vek uz ani nevravim..
28.02.2013 - 17:40:54
00
Ano 50-60 je kompenzacne pasmo. Objemy 70-80%.Kadencia 75-100.

http://www.bajkomktajchom.sk/

28.02.2013 - 19:38:04
00
Dnes som si dal prvych tohorocnych cestnych 62 km za 2:05 hod. Sledoval som si tep a snaha jazdit v rozmezi 65-75% maxima bolo len prianim. Aj ked som jadil len rovinu (ale v protivetre) tak tepy som mal v rozmedzi 78-84% maxima. Vobec som na to netlacil, ale ten zaciatok sezony citit aj ked som sa v zime trochu hybal. Neviem si predstavit ako by som mal slapat aby mi tep nevyskocil nad 75%. To by sm sa musel vliest tak cca 20 km/h.
28.02.2013 - 20:35:23
00
preto jazdenie ZP nikoho nebavi, ale treba to...
ty si sa pohyboval v zmiesanej zone, ktora ti teraz nic neda

Edit: pozeral som to na Garmine a podla mna si bol tepovo OK
mne vychadza Aerobna zona na 140-158 a to si mal aj ty, takze zasa uplne mimo si nebol. Skor tie % zle vyratavas. Skus si spravit terenny test. Ak nevies ako na to, daj vediet.

► Tomášov-Senec a okolie

28.02.2013 - 20:45:10
00
Ďakujem za rady a trochu to upresním.
Mám 21 rokov a toto je moja druhá sezóna, môj ANP je na hodnote približne 168 úderov, týždenne stíham jazdiť 5 dní co je spolu asi 18 hodín záleži od učenia.
Pri kadencí 110 a viac vyskakuje ten tep na tých 175 a keď dám lahší prevod moc to nechce klesať ale je pravda že tak točím dlhšie úseky.

Chcem sa ešte opýtať keď ťahám kopce mam kadenciu okolo 100ot, najľahší prevod, tepy začínajú stúpať tak mám dve možnosti: 1. znížim výrazne kadenciu a dostanem tepy do normálu, 2. ostanem v tom istom tempe a vydržím až na koniec stúpania
Ktorá možnosť je prospešnejšia pre napredovanie v tréningu?

Čím premyslenejšie ľudia konajú, tým účinnejšie ich môže postihnúť náhoda.

28.02.2013 - 21:49:57
00
keyboard_arrow_up