netrep. pri takejto jasnej veci musi rozhodnut o uznani a sposobe vybavenia reklamacie hned
Kód:
•Určenie spôsobu vybavenia reklamácie
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu,
predávajúci alebo nim poverený zamestnanec,
alebo určená osoba povinne poučí spotrebiteľa o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka,
teda o práve na opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy
(vrátenie kúpnej ceny) a zľavu z kúpnej ceny.
•Na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z týchto práv si chce uplatniť,
je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie
v závislosti od charakteru vady ihneď,
v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak to vyžaduje zložité technické testovanie výrobku alebo služby, do 30 dní.
Vybavenie reklamácie
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr,
napr. ak sa reklamovaný výrobok posiela na opravu.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia rekla
mácie.Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
výrobku za nový výrobok
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov, predávajúci môže
reklamáciu vybaviť spôsobom
odôvodnené zamietnutie iba na základe výsledku
odborného posúdenia.
Náklady na odborné posúdenie, ako aj všetky náklady
súvisiace s odborným posúdením znáša počas prvých 12 mesiacov od kúpy
výrobku vždy predávajúci, bez ohľadu na výsledok odborného posúde
nia a ich úhradu nemožno od spotrebiteľa vyžadovať