Smutne zíram, že vyše 40 ľudí v lietadle uhorelo a vidím, že pár sa zachránilo aj s príručnou batožinou. Doteraz som si myslel, že v prípade emergency landing by som príručnú na palube nenechal ani bohovi. Odteraz som za to, aby bol trestný čin čokoľvek niesť von z havarovaného lietadla.
06.05.2019 - 03:25:02
01
No dobre, tak si za a co s tym chces teraz na tomto fore dokazat?? Nejaku vzburu, povstanie, odboj..?? |(
06.05.2019 - 06:03:26
01
Príspevok po zrelom uvážení zmazaný autorom, peace :sun:


Naposledy upravil exot dňa 06.05.2019 - 10:24:40, celkovo upravené 1 krát.

06.05.2019 - 06:10:45
00
cimg7.ibsrv.net

Viacero profi pilotov sa už vyjadrilo (navrhovalo), že priehradky na príručnú batožinu by sa mali dať centrálne zamknúť. Hrabať sa v nich pri evakuácii lietadla by mal byť trestný čin. Lepšie riešenie by bolo, keby ľudia vedeli, že s tým budú lomcovať nadarmo, ale stále by sa asi našli šialenci, čo by blokovali uličku pri pokuse dostať sa k svojej batožine.

Inak už vyvrátili tvrdenie, že lietadlo bolo v plameňoch pred pristátím. Skôr to vyzerá, že S100SJ má tendenciu k prerazeniu nádrží pri tvrdom pristátí, čo ukazuje aj tento stroj z októbra v Jakutsku:

cimg1.ibsrv.net

Boeing a Airbus majú filozofiu takú, že pri prekročení medzných síl by sa mal podovozok (ale napr. aj pylóny motorov) odtrhnúť bez poškodenia ďalších štruktúr.

V tomto prípade to vyzerá na pristátie preťaženého stroja s veľkou energiou, pri prvom náraze došlo k prerazeniu nádrží a okamžite začalo horieť, nasledoval dlhý bounce.

https://twitter.com/KFM936/status/1125124009597788160

Prvé požiarne auto bolo na mieste 1:31 po zastavení stroja, 1:53 je posledná osoba na kĺzačke, 2:30 opúšťa pilot kokpit na lane. 3:10 ešte člen posádky lezie späť do horiaceho stroja. 3:27 po zastavení ešte niečo kĺže po sklze, 3:35 opúšťa lietadlo ten člen posádky.

Zatiaľ nie je jasné, čo dispečeri vedeli/nevedeli diskutuje sa, či squawk bol 7700 (stav núdze) alebo 7500 (únos), čo nedáva veľký zmysel.
06.05.2019 - 09:17:07
02
hmm lietadlo muselo nudzovo pristat koli poziaru na palube, ludi sa podarilo evakuovat po sklzackach, jeden clovek zahynul - to bola prva info o tejto nehode. dobry ulet
06.05.2019 - 09:26:57
00
http://avherald.com/h?article=4c78f3e6&opt=0

..z toho videa z kabiny mi az mraz beha po chrbte.. ;(
06.05.2019 - 09:53:33
00
ked sa v takej situacii zacne niekto prehrabavat a vytahovat batozinu, treba ho nekompromisne odstrcit medzi sedadla nech nezavadzia tym, ktori chcu opustit lietadlo... bezohladu na to, ci to je tehotna zena alebo nejaka starenka - ked su pre niekoho dolezitejsie osobne veci ako ludske zivoty, zasluzi si byt tym poslednym kto vyjde z lietadla...
06.05.2019 - 10:04:38
02
Požiar začal až po prvom náraze, treba zas povedať, že pri každej havárii sa nájdu svedkovia, ktorí hovoria, že "lietadlo bolo v plameňoch" už vo vzduchu. Prichádza fáza divých špekulácií, uvidíme o 30 dní, vtedy by mali podľa predpisov vydať predbežnú správu z vyšetrovania.
06.05.2019 - 10:26:08
00
O pár týždňov letím sám s dvomi malými deťmi, ani si nechcem predstaviť takú situáciu.
06.05.2019 - 10:33:00
00
Tak si ju nepredstavuj a bude dobre. Ono nenadarmo sa hovori ze najnebezpecnejsia cesta je cesta na letisko. Ja uz som za tie hodiny v lietadlach zazil kadeco ale osobne napr nikdy nepochopim ludi co ihned po oznameni ze sa mozu odputat tak urobia...ja som vacsinu cesty priputany a uz dvakrat mi to asi aj kusok zdravie "zachranilo"...raz nad Tonkinskym zalivom a raz pri prelete rovnika niekde pod Indoneziou ( vtedy ani piloti zjavne nevedeli ze letia do takej turbulenciu nakolko "seatbelts" sa rozsvietili az po tom co taniere, pribory atd uz lietali kade tade... )
06.05.2019 - 19:06:06
02
Na tomto novom videu dobre vidieť celý pristávací manéver. Podľa nedávnych informácií bol stroj v režime "direct law" následkom úderu blesku, teda piloti nemali k dispozícii softvérové korekcie, napr. damping = čo zabraňuje PIO (pilot induced oscilations, pilotom vyvolané oscilácie), to výrazne sťažuje pristávací manéver, najmä ak podobné veci netrénovali na simulátore. Výsledkom je potom hopkanie po dráhe s fatálnym koncom.

Po druhom výskoku lietadlo zrýchľuje, čo vyzerá, že pilot aplikoval TOGA thrust, ale v protiklade s tým nasleduje nose down input, teraz sa špekuluje, či jeden z pilotov chcel prerušiť pristátie, kým druhý v ňom chcel za každú cenu pokračovať. Čaká sa na zverejnenie údajov z FDR a CVR.



Ešte jedna zaujímavá informácia sa objavila – časť pasažierov vraj stratila čas tým, že sa hrnuli k zadným dverám, ktoré však letuška nemohla kvôli masívnemu požiaru otvoriť a keď pochopili, že treba unikať dopredu, tak už bolo neskoro a rýchlo sa nadýchali dymu, čo vedie k strate vedomia po pár sekundách. V takých situáciách môže zachrániť život to, že človek ide štvornožky, keďže dym sa drží najprv len v horných partiách trupu.
16.05.2019 - 13:14:10
00
Tak to bude prúser, ak to bude o tých pilotoch pravda. Prvý dotyk s dráhou vyzeral v pohode, potom sa to zvrhlo.
Niekde som videl článok o tlsťochovi, čo sa aj s kufrom zachránil, že neúspešne bojoval o náhradu letenky :tmi:
17.05.2019 - 16:11:47
00
zachvilu sa budeme musiet verejne hanbit aj za lietanie :)
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-letani-se-stava-spolecensky-neprijatelna-aktivita-aerolinky-se-brani-74196?seq-no=2&dop-ab-variant=7&source=article-detail

https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/letani-letiste-dovolena-stud-z-letani-flygskam-svedsko-greta-thunbergova.A190605_480304_kolem-sveta_hig

...ale ok, vdaka im...aspon sa daju casto najst z Osla alebo Stockholmu biznis letenky za super ceny do celeho sveta...
17.06.2019 - 22:48:12
00
Je dobre, ze sa po automobilovej doprave zacina riesit aj ta letecka. Uz chyba len lodna, ktora je najmenej ekologicka (tankery, velke vyletne lode). :)
17.06.2019 - 23:34:04
00
Nemyslim ze "riesenie" leteckej dopravy je sa za jej vyuzivanie akoze hanbit...uz teraz maju moderne lietadla spotrebu 2,5L-3L/100km/sedacka co si myslim ze je velmi slusne. Ked zoberiem v uvahu momentalne obsadenost lietadiel ( ktora je v drvivej vacsine nad 80%, mnohokrat som sa v poslednej dobe stretol so 100% LF ), tym kolko je vo vzduchu lietadiel vs aut na zemi a lodi v oceanoch a to ze vacsina velkych leteckych spolocnosti z ekonomickeho hladiska nakupuje prave tieto nove modely, tak mam pocit ze v tomto pripade sa place nad zlym hrobom...
18.06.2019 - 00:19:56
02
keyboard_arrow_up