Zdravím, chcem sa spytať či by ovlpyvnila dĺžka špicov nejako výplet keď momentálne mam 254 alebo 255 a chcel by som dať nové čierne špice ale tie sú 256.Ďakujem za rady
12.03.2012 - 20:10:44
00
Zdravím, chcem sa spytať či by ovlpyvnila dĺžka špicov nejako výplet keď momentálne mam 254 alebo 255 a chcel by som dať nové čierne špice ale tie sú 256.Ďakujem za rady


Pokiaľ nebudú vytŕčať z matičiek, žiaden problém. Ak budú vytŕčať a máš dvojstenný ráfik v ktorom je matička pod úrovňou vonkajšieho obvodu ráfu - žiadne problém.
Problém by bol ale vtedy, ak by špica vytŕtrčala z matičky tak, že by konce špíc trčali natoľko, že by mohli poškodiť (prepichnúť) gumenú ráfikovú pásku.
V takom prípade je potrebné špice skrátiť. Myslím, že ten jeden milimeter by to išlo v pohode. Ak by to malo byť viacej, je otázne, či by bola dostatočná dĺžka závitu na špicoch. Ak by nebola, nebolo by možné už špice patrične našponovať.
Dĺžka závitu sa nezvykne dodatočne upravovať.(prerezávať ďalej) Je to však možné u niektorých druhoch špíc.
12.03.2012 - 22:20:12
00
Tak špice mam mach1 a ráf je dvojstenný a je aj dosť vysoký, tak by to nemalo vyčnievať..
13.03.2012 - 11:48:14
00
Tak, choď do toho. Ak upletieš vajce. Nerob si z toho nič. Veď ide Veľká noc.

Ja som si ako amatér onehdy dávno vyplietal sám kolesá. Dokonca som potom nan ich ešte aj pár rokov jazdil. Viem teda do čoho sa púšťaš.
Ak ideš meniť len špice, odporúčam demontovať jednu a tú hneď nahradiť novou. Ak to rozpletieš všetko naraz, potom ti prajem dobré nervy.
13.03.2012 - 12:46:44
00
Nie, chcem dávať nový náboj a nové špice, ale ráf nechavam starý.Z výpletom nemám najmenší problém už som to robil neraz.
13.03.2012 - 20:21:43
00
Tak teda do toho! Veľa zdaru!
13.03.2012 - 22:46:44
11
Zdravím, tak koleso som vyplietol a mám nasledovný problém.Na niektorých miestach nieje závit na špici úplne zakrytý niplom, ale je to menej ako 1mm.Môže to nejako ovplyvniť funkčnosť, nechať to tak, alebo radšej kúpiť dlhšie špice.Ďakujem za odpovede.
23.04.2012 - 20:51:42
00
To je len kozmetická vada. Podstatné je, ako hlboko je závit v špici. Mal by byť hlboko, aby ho pnutie pri jazdení nestrhlo. ( u klasických špicov min. 4-5 mm. Čím je hlbšie, tým je lepšie)
23.04.2012 - 21:18:05
00
môžem to aj sfotiť, ak by to pomohlo
23.04.2012 - 21:26:16
00
ja pracujem v servise a väčšinu času pracujem s kolesami a vždy sa pozastavím na takýmito pokusmi, ktoré tak či tak dorazia k nám, lebo s stým nevedia rady. Neviem či je to také hrozné ale za 6€ pri komôrkovom ráfiku budeš mať 100% vypletené koleso s odchýlkou max 0,2mm presne v strede so správnym napnutím špicí(cca, lebo na presne rovnaké napnutie je to 10€ - to tebe netreba) a pravdaže je v tom aj výpočet dĺžky špicov
Je na uváženie či to dokážeš spraviť ty sám...
23.04.2012 - 21:35:06
01
Ja to už mám vypletené, len ma zaujíma či to tak môže ostať.A maximálne vytŕča závit 1mm.
23.04.2012 - 21:46:39
00
Ktoré to bolo koleso? predné či zadné? aké si dal špice na ľavú a pravú stranu?
23.04.2012 - 21:48:41
00
je to zadné koleso a špice su rovnaké na oboch stranách (256mm)
23.04.2012 - 21:52:15
00
A ešte schcem spýtať, nevyriešil by som to kúpou nových niplov ? kedže teras mám dĺžku 12mm a kúpil by som 14mm akurát by to zakrylo ten milimeter, ktorý prečnieva.
23.04.2012 - 22:21:02
00
Ha! Použil si rovnakú dĺžku na zadnom. Teda na strane oproti kazete je ten milimetrík vonku. Že?
Pokiaľ je špic dostatočne hlboko v závite, tak z toho nezúfaj. Funkčne by to malo byť OK.
Za totáča nebolo súčiastok a kolesá sme plietli pomaly aj z vŕbového prútia. Na Favoritoch nám vydžali dlhé roky. Dnes by som sa s tým už asi nezabával. Veď sú na to odborníci. No hreje ma dodnes dobrý pocit, že to dokážem aj sám.

Tými dlhšími niplami to prekryješ. Mne by to však osobne nevadilo. Radšej hodinu bikovať ako sa hodinu s kolesom zabávať.


Naposledy upravil GaliPet dňa 24.04.2012 - 09:57:54, celkovo upravené 1 krát.

23.04.2012 - 22:42:36
01
keyboard_arrow_up