Čaute, nič také som tu nenašiel tak sa chcem opýtať kvôli čomu sa pretrhla duša pri ventilku a či sa to da nejak opraviť. Po zime som vytiahol bike kolesa nafúkane ventilok v pohode rovno v ráfiku, prešiel som 500m zadne koleso prázdne. Tak som vymenil dušu dal som čisto novú. Znovu všetko v pohode aj ventilok rovno prešiel som 2 km znovu koleso prázdne. Tak som ju vytiahol a kedže som nemal čas na opravu tak som sa rozhodol že to dnes zalepím, no keď som zistil, že na obi dvoch dušách je diera na tom istom mieste pri ventilku, tak som sa chcel opýtať, že ako je to možné a či sa to dá vôbec opraviť nejako. prípadne ak budem musieť kúpiť novú dušu ako sa tomu vyhnúť.
22.05.2013 - 13:15:32
00
Prejdi na bezdusaky... :D
22.05.2013 - 13:20:07
00
Nemáš ty náhodou galuskový ventil náhodou v diere pre autoventil?
22.05.2013 - 13:31:50
00
Nie nemám, mám autovenitlky
22.05.2013 - 13:35:30
00
Predpokladám, že ti to robí najmä na predom kolese.
Možná príčina: Pätky pneu zvyknú po určitom čase prekĺzavať na ráfikoch. Najmä pri silnejšom brzdení. Pneu sa posunie a ťahá so sebou aj dušu ktorá je však fixovaná ventilkom v ráfe.
Odporúčam ti dať značku na ráf a pneu. Po pár prudkých zabrzdeniach uvidíš, či sa pneu posunula. Ak áno, pomôže prilepenie pneu k ráfiku. Pätku jemne zdrsniť a natrieť chemoprénom. Nemaj obavy, v prípade potreby pomerne ľahko zhodíš gumu dole i napriek chemoprénu.
Ja to mám odskúšané a osvedčilo sa mi to. Po kúpení nových pneu, držia už aj bez lepenia.
22.05.2013 - 14:02:40
00
Skôr si myslím, že diera má ostré hrany - prebehni pilníčkom a zaobli. Niektoré ráfiky dokonca mávajú okrem ostrých hrán aj otrepy a duša sa má po prdeli. Mal som, obrúsil som a vyriešené. ;-)
22.05.2013 - 15:51:27
00
tak dik za rady, vyskúšam uvidím :) nie na prednom ale na zadnom 2x sa mi to stalo, ale ako je možné že doteraz sa mi to ani raz nestalo a až teraz 2x po sebe to mi je záhadou
23.05.2013 - 20:08:26
00
Tlak, typ duše, zaťaženie... Záhady zostávajú, ale my nie. :-)
23.05.2013 - 22:05:34
00
A na ventil zakladáš matičku - tú, čo ide až na ráfik a drží ventil pekne kolmo voči ráfiku? Ak áno, tak sa nečuduj... A píšem to na tomto fóre už asi piaty raz.

Duša sa mierne voči ráfiku a plášťu pohybuje, najmä keď je podhustená. Pritiahnutá matička nedovolí hýbať sa ventilu a tak sa duša pri ventile naťahuje, pri akcelerácii z jednej strany, pri brzdení z druhej strany. Až ju jedného krásneho dňa to naťahovanie prestane baviť.
23.05.2013 - 22:57:58
00
Na MTB sa používajú dvojstenné ráfiky, ventil prechádza cez dve diery. Galuskový ventil, ak je v diere pre galuskový ventil, sa nehýbe do strán aj keby tam žiadna matička nebola.
24.05.2013 - 06:59:44
00
Aj mne sa to zo začiatku stávalo. Mal som galuskové ventilky s vložkou v diere AV. Vymenil som za duše AV s maticou, nepomohlo. Kúpil tlakomer a zistil som že som podhustoval. Tlak 1,8 a trebalo 2-4. tak nová dusa s AV s maticou a tlak 2,5 a aj tak utrhlo. Nakoniec (doteraz) kúpil duše AV bez matice (foto) a po každých cca 500km keď vidím že je krivo, sfuknem napravim nafukam. Ten ventil je do 3/4 celý pogumovany v kope s dušou. Fukam to teraz na 3. Skúsim ešte to čo písal GaliPe
Príloha:
DSC_0169.jpg
DSC_0169.jpg 412.63 KiB thumb_up0thumb_down

24.05.2013 - 07:48:05
00
laco,niektorí výrobcovia dodávajú dvojstenné ráfy s otvorom pre autoventil a k tomu dodajú dušu s galuskovým ventilom.
Niektorí tam dajú umoelohmotnú redukciu a niektorí nič. V mojom prípade Lapierre. Poriešil som to tým, že som si reduciu vyrobil sám. Inak, dostať ju v koloshope.cz (mavic) Bez tej redukcie a bez istiacej matičky s "goierikom" je to o ničom.
vagimir,skús to,čo som ppísal v predchádzajúcom príspevku. Pomohlo mi to na starých plášťoch. Nové mi zatiaľ držia aj bez chemoprénu.
24.05.2013 - 08:03:49
00
Pred časom som mal ten istý problém, odpovede som hľadal napríklad tu: komponenty/opakujuce-sa-odtrhnutie-ventilu-na-dusi-t21051.html. Problém som nakoniec vyriešil tak, že som kúpil novú sadu kolies (Fulcrum RedMetal 5) a na staré (nejaké základné Ritchey) som nahodil "cestné" plášte šírky 1,3. Na oboch pároch kolies som odjazdil cez 5.000 km a žiaden odtrhnutý ventil sa už neopakoval. Predpokladám, že si nejak nerozumeli plášte s ráfikmi. A keď si tak spätne pozerám tie rady, ktoré som dostal v cykloservisoch, tak niektoré sú až neskutočne diletantné... Ale aby som zas nehádzal všetkých do jedného vreca:

dobrá rada na záver: keď budeš nahadzovať plášť, navlhči ho čistou vodou po obvode z oboch strán. Plášť sa "prilepí" na ráfik a nebude sa po ňom posúvať. Celkom sa osvedčila aj rada jedného servisáka z malého servisu z Rajca - vymeniť pásku na ráfik za obyčajný leukoplast z lekárne.
24.05.2013 - 09:36:09
00
keyboard_arrow_up