Ja sa v tom moc nevyznám a ako amatér ani neviem oceniť rozdiel v
bicykli za 6 tis voči 2 tis. Mal som na hodinu v teréne rock maschine za 6500 tis. a na deň Giant za 2 tis. Pre mňa tak obrovský rozdiel v cene skutočne neprinesie žiaden úžitok. A čudujem sa, že aj niekomu áno, I keď to samozrejme nerozporujem. Za 6 tis sa dá kúpiť slušná motorka 600ka aj nová. A keď vedľa nej keď postavím v tej hodnote bicykel... Asi je to skvelý biznis predávať, kompletovat
bicykle ci súčiastky na ne. Ale ono je to asi v každej oblasti takto. Aj lyže sa dajú kúpiť za 200 aj 2 tis eur. A pre amatéra minimálny rozdiel.
No právě že v tom je rozdíl..I když cena tedy je rozhodující..Jsou dobré kola za měnší cenu a špatné za vysokou..Ale pokud jsem měl já možnost porovnat levné Ekolo za 30-40 tisíc /šlo o HT MTB/ a kolo za 130000kč Enduro. Kde rozdíl byl naprosto diametrální..Levný bafang v zadním náboji a nebo i středový motor. pocitově to jelo podobně. Prostě šlápneš a motor zabere. Ale Tlačítka ovládání,display,celkové zpracování a odolnost se zdále horší, spousta lidí pak řeší problémy s baterkama i s motorama ...Ergonomie podle mě mizerná.. Rám kola za ty prachy těžce poddimenzovaný z levnějších materiálů. levné pružinové
vidlice bez možnosti nastavení. řazení a brzdy z nízkých sad..Sice fungují ,ale jen dostatečně... Takové kolo za 30000kč o hmotnosti 24kilo sice funguje, ale nemá ambice ... já jsem těžký..Mě to neuveze, vidlice padne na dno ,brzdy mě neubrzdí a
rám se kroutí tak že to nejen cítím ale i vidím jak se vidlice a rám kroutí.
Kolo za 4500euro.. Pevný enduro rám se zvihy 120-170mm ,Kvalitní vidlice 35-36mm nohy, pevné osy,kvalitní 4pístkové brzdy ,teleskopická sedlovka, kvalitní pneumatiky.. K tomu lepší hmotnost a jistota že motor Bosch,shimano,yamaha jsou kvalitní a doufám že bezproblémové..Přitom pokud cena za neznačkový motor je 15000kč a značkový 20000kč není veliká..Ovšem pak mi příjde zajímavé, jak lze postavit kvalitní kolo ,když motor a baterie na pultě stojí např 25000kč a celé kolo 30000kč?? Výrobce kol má jiné marže, ale i tak je to o kompromisu..A kdo rád jezdí na kole a chce si užít ,nechce kompromis ,ale kvalitu..najezdíš li 1000km za rok směrem hospoda ,či obchod. Zde stačí levné kolo..Pokud chceš do terénu,lesa a počítáš s nájezdem +-5000km vyplatí se investovat..I když jsou dnes ty kola na naše platy drahé a mnohdy lze za ty prachy mít ojetý vůz..je to o rozhodnutí...Já nelituji..