je tu este niekto so skusenostami s 29, tiez ma to zaujima
01.12.2007 - 22:34:58
00
29tka ma podla mna lepsiu prechodnost terenom ako 26. Osobne by som si ju zatial nekupoval a to z jedineho dovodu, ze zohnat nieco na 29 je na SK odysea, a nemam chut vsetko objednavat z UK a nemecka. Zatial.

Mgx
15.01.2008 - 22:36:24
00
no jeden 29r budem mat v brzkej dobe moznost vyskusat, ale teoria hovori ze 29kove kola maju lepsiu priechodnost terenom, vyhladiamale nerovnosti ale trebars aj schody atd, zaroven maju lepsiie tlmiace schopnosti ale na druhej strane maju mensiu tuhost a vysiu vahu co ich robi lenivsimi na akceleraciu. pre mna ako nizsieho cloveka s mensou vahou to zmysel nema, co sa tyka ponuky tak myslim ze sa to rozbehne.
08.03.2008 - 22:27:37
00
vobec sa mi tie biky nepacia vyzera to smiesne ked to ma take velke kola hotove terenkozy :D :D
09.03.2008 - 00:36:03
00
Mam prejdených zopár obchodov s bicyklami a musím povedať ,že 29tky predavaju uspešne už druhý rok v športservise v Pod.Bisk.. Myslím ,že doteraz nebol velký výber lebo jediná značka teda okrem GF bolSuperior.
29tky si najdu určite svojich bikerov. Jeto aj určité riešenie pre vyšších ludí aspon nevypadaju akoby jazili na detských bikoch.Ale na ukážku jedna čistokrvná 29tka.http://www.felt.sk/katalog-2008.php?c=6&p=94
11.03.2008 - 23:27:52
00
nacrel som do tejto temy lebo planujem kupit 29" bike

vobec sa mi tie biky nepacia vyzera to smiesne ked to ma take velke kola hotove terenkozy :D :D


no s tymto nazorom vobec nesuhlasim, podla mna skor vyzera smiesne ked mas 22" ram a na tom 26" kolesa - to vyzera smiesne a este ked sa k tomu prida clovek co meria 194cm (teda ja), tak o tom sa moze povedat ze je to smiesne
ale pre vysokych ludi su 29" kolesa polda mna idealnym riesenim, naviac to ovela lahsie prechadza nerovnosti a prakticky sa aj lahsie dosiahnu vyssie rychlosti
co sa vahy tyka, treba ist po superioroch ked par gramov naviac vadi, ti robia pevne a lahke konstrukcie (pouzivaju nimi vyvinuty material), ktore sa takmer vobec "nekrutia"
06.05.2008 - 17:36:15
00
Mam zalusk na chrtiu 29" - HT.
Divne je ze ked su tie 29" take rychle ako sa vsade /vo Vele/ pise z profikov ich nikdo nejazdi. :roll:
Preco ?
Z mojho pohladu dve velke nevyhody 29" - Schwalbe robi jedine plaste a to RR 29*2,25 a bike sa mi nezmesti do vytahu :evil:
29.05.2008 - 08:16:52
00
Mam zalusk na chrtiu 29" - HT.
Divne je ze ked su tie 29" take rychle ako sa vsade /vo Vele/ pise z profikov ich nikdo nejazdi. :roll:
Preco ?
Z mojho pohladu dve velke nevyhody 29" - Schwalbe robi jedine plaste a to RR 29*2,25 a bike sa mi nezmesti do vytahu :evil:

Budeš ho vyhadzovať cez okno :P
Inak mi tie 29 prídu dosť ohavné :twisted:
29.05.2008 - 08:24:05
00
Mám 29" od septembra 2007, striedam to i s 26-kou, oba GaryFischer s podobnou geometriou, takže porovnanie je vcelku "objektívne".

1. u 29" lepšia priechodnosť za sucha i v blate.
2. proti 26" pohodlnejšie
3. na rovnakých plášťoch (racing Ralph) 29" lepšie drží na šikmých plochách (vymleté lesné cesty )
4. hlboké priečne ryhy, kde na 26" už hrozí salto - 29" -hravo zvládne
5. u 29" menej tuhé kolesá (+/- podľa toho čo jazdec chce)

Posledné 2 maratóny na 29" - proti minulému roku výrazné zlepšenie času :lol:

Napr. na trati v Partizánskom bol ten bike ideálny, 100%-ne som bol rýchlejší i vďaka 29".

S materiálom no problem.

porovnávané:
29" GF Paragon
26" GF Big Sur
moja výška: 182cm

Osobne pri obnove už len 29".
29.05.2008 - 09:29:34
00
janoT nieco take som chcel pocut :wink:
Proste cim slabsi jazdec /vravim o sebe/ tym lepsia technika :lol:
Pekny bike uz mam a teraz by som chcel nieco rychle -
194.30.21.65
29.05.2008 - 10:00:08
00
Väčšie koleso = väčšia rotačná hmota = väčší nápor na brzdy...logika...už len z tohto dôvodu....NIE
29.05.2008 - 10:06:22
00
Väčšie koleso = väčšia rotačná hmota = väčší nápor na brzdy...logika...už len z tohto dôvodu....NIE


Nezmysel. Brzdíš celú pohybovú energiu jazdca, z toho pohľadu je pár rotujúcich deka naviac zanedbateľných.

Naopak, pri brzdení je väčšie koleso lepšie, bo má väčšiu styčnú plochu s podkladom.

Ešte jeden postreh. Dolu kopcom po asfaltke (kde technika nerozhoduje) som dobiehal všetkých pred sebou!

Ale nikoho nepresviedčam, rám výhody 29-ky využijem sám :wink:
29.05.2008 - 11:02:49
00
inak mne sa to paci .. ja by sm si skusil nejaku naozaj peknu 29" zo zdvihom okolo 120-140 ;-]
29.05.2008 - 11:31:34
00
whiteboss to asi myslel s tou rotacnou hmotou tak ze tazsie je tie kolesa roztocit :-) co aj logiku dava lebo pri rovnakej pevnosti je na nich viac materialu a to ako na rafoch tak na pneu a dusiach takze ta rotacna nedopruzena hmota je tu samozrejme vacsia. Inak sa k vyssie popisanym vyhodam pripajam a z nevyhod este dlhsie nohy na vidlici vacsia moznost krutenia, a predpokladam ze vacsina vyrobcov rafov tie iste rafiky co maju teraz spravi vacsie a smitec takze ich pevnost pojde dole. Ked niekto prepracuje 26tky do 29 tak aby parametre ostali urcite si to necha niekde zacvakat, takze to spociatku bude drahsie. O par rokov bude na 29tkach vsetko, myslim ze trend je jasny staci sledovat vyvoj u aut za posledne roky...
29.05.2008 - 11:45:23
00
inak mne sa to paci .. ja by sm si skusil nejaku naozaj peknu 29" zo zdvihom okolo 120-140 ;-]


Ja mam bohužial zdvih len 80 :oops: (myslím tým bike)
29.05.2008 - 12:14:26
00
keyboard_arrow_up