Co ? Predsa prevod ! Musis fotit na vacsom prevode na zastrasovanie konkurencie :-D
11.01.2009 - 18:46:15
00
Žigo napísal:
No ja som tiež hlavne na to sedlo narážal. Ostatne komponenty, este okrem brzd, ma az tak netrápia- z fotky ich aj tak moc nevidno(asi by bolo lepšie fotiť bajk z druhej strany). A teda k tej brzde: jediny zmysel v tom dávať dopredu mechanický kotúč namiesto priemerného véčka vidím v tom, aby som mohol frajerit pred kamarátmi pri pieskovisku. Ak by som chcel rozumnú brzdu, tak za rovnake peniaze kúpim Avidy SD5 dopredu aj dozadu a mam vystarane. Navyše by som mal v oboch rukach rovnaký cit, brzdný účinok, aj chod páky.


No ja netvrdím že nemáš pravdu.Lenže tú brzdu som ja tam nedával.Popravde časom pojde nová.A dozadu určite nie.Je tam milión úchytov ale ani jeden na kotúč.Asi tak.Ale čo by som chcel.Veď ma vyšiel na smiešnych 4 000 vtedy ešte sk. :D
11.01.2009 - 19:06:04
00
Takže oddnes k môjmu postaršiemu (rok a pol) Pell's Razzer Pro pribudlo niečo asi rovnako ťažké, ale s drobátko vyšším zdvihom - Lapierre Zesty 514. Special thanx to matt :D foto bude priebežne.
Bol som ho aj prevetrať po zasneženej zjazdovke, s tým 2,2" Conti Race Kingom na zadku (vpredu je 2,4" Mountain King, tam bolo všetko OK) to bolo trošku crazy :) ale do snehu sa celkom dobre padá.
[Stax, ty keď si pochrťoval, však si dal užšie rajdy? Toto je pocit ako keď miesto na araba sadneš na percherona...]
16.01.2009 - 18:46:41
00
Je to pekny bike...vela stastnych kilometrov na novom
16.01.2009 - 19:05:44
00
tulenik s tym foto dlho nenapinaj!... vela stastnych kilometrov prajem :)
16.01.2009 - 22:19:34
00
vytknúť neni čo,ale že sa nebojíš že si takto doj*beš vidlu na snehu v zime =) :shock:
16.01.2009 - 22:50:50
00
Počuj, na to ako si tu dlho si múdry jak rádio. Takým tu radíme, nech najprv chvíľu čítajú a rozmýšľajú.
A teraz fakticky: sneh = minimálna prašnosť, takže aj nároky na čistenie po jazde klesajú, jediný problém je zmena viskozity oleja s teplotou, no a po dnešnej skúšobnej jazde môžem povedať že pri -5 °C som nepozoroval nejakú výraznú zmenu oproti nastaveniu pri izbovej teplote. Hoci som sa jej obával, ale nič sa nekonalo.
V podstate ťa to zamáča menej ako dážď (podstatne). A svinstvo žiadne, 2 kvapky blata na zadnej stavbe.
Na tesnenie sa používajú tesnenia zo silikónového kaučuku, operačné teploty odhadom -20 - 60? Nie je to pre silikón problém. No a prachovka ešte obsahuje pravdepodobne polyuretánovú penu, tiež nemá problém. Systém mazania je proti prieniku vody dostatočne odolný.
Takže kde je to v snehu a pri nízkej teplote zraniteľné miesto?

Všetkým priaznivcom ďakujem za želania mnohých km, takže aby som si zajtra zas išiel naklepať čumák, čo? :)


Naposledy upravil tulenik dňa 16.01.2009 - 23:04:04, celkovo upravené 1 krát.

16.01.2009 - 22:59:59
00
vidle sa nič nestane pokiaľ ju očistíš po každej jazde (voda a soľ robia neplechu) takže snehu sa obávať nemusíš...inak tulenik vybral si si vynikajúco (tak troška závidím) prajem vela šťastných "kilákov" a veľa úspešne odjazdených maratónov :wink:
16.01.2009 - 23:03:07
00
tulenik napísal:
...
Takže kde je to v snehu a pri nízkej teplote zraniteľné miesto?


končatiny 8)

rovnako som bol aj ja dnes na prvom poriadnejšom výjazde na svojom Zestym ... plná spokojnosť len to chce iné počasie
16.01.2009 - 23:05:14
00
Momentálne som v rodisku - Piešťany - solenie zakázané because of pramene. Inak s tou slanou neplechou je to samozrejme pravda, lokálne galvanické články = korózia ako divá. Voda (dažďová = prakticky destilovaná, roztopený sneh detto) je fakticky neškodná, ak v nej nepláva ešte niečo ďalšie.
Lapjérko, musíme spáchať LP zraz a matta tam uniesť ako special guest star :mrgreen: a riadne ho nadrbať všetkým čo potečie :twisted: our drug dealer :mrgreen:
No a tulenie končatiny sú trošku odolnejšie (ale tiež to netreba preháňať). Dnes som skúšal aj náplutevníky Exustar do mrazu a vyzírá to že zainvestujem, keď dorazí všimné od alma mater.
16.01.2009 - 23:09:05
00
Lp zraz treba spáchať :twisted: ja navrhujem Varín keď tu už nebude pravdepodobne stretko MTBiker ... uvidíme, podľa záujmu. Prípadne potom niečo spácham v špeciálnom therade keď už som ten Lp :)
17.01.2009 - 00:26:32
00
A nazveš to "môj zraz" alebo "zraz mňa" :D
Varín by sa dal. Možno aj ja stretnem medveďa :P
Inak zahorenie diskov v mraze dalo zabrať... a asi idem zajtra ešte raz na zjazdovku:
http://www.geocaching.sk/geocache-detail.php?id=1099435
že sa tam pôjdem na Zesťákovi šmyknúť ma napadlo ráno v buse, keď som videl kopec po rokoch v cukrovom prevedení.
17.01.2009 - 01:23:41
00
tulenik napísal:
... problém je zmena viskozity oleja s teplotou, no a po dnešnej skúšobnej jazde môžem povedať že pri -5 °C som nepozoroval nejakú výraznú zmenu oproti nastaveniu pri izbovej teplote...

a ako dlho si v tom mraze jazdil? mne po cca pol hodine jazdy po rovnom povrchu, kde sa vidlica nenarobí, olej výrazne zhustne a vidlica hnusne prituhne. keď jej dám potom nažrať, tak sa to trochu zlepší, ale samozrejme s teplotami nad 10 stupňov sa to nedá porovnávať...
17.01.2009 - 09:04:06
00
nuš, to je s tým olejom všeliako. výrazne závisí od kvality a veku alebo životnosti oleja. Za to še vidla MIERNE :) tuhne nemusí len olej. Ked som mal zozačiatku RST s kompletným retušom a špičkovím olejom som na tom v zime nemohol obísť nič. pri tom som sa zhodol a teda uš aj pred tým še RST ani vzduchovú a ani oil a ani nič s týmito písmenami. :P ptm Rock Shock plnáý náhrada za ničmocnú Rst, a teras som na MZ :P
BEZ PROBLEMOV 8)

a ozaj sa neni čoh báť pri jazde v zime? myslím tým skoršie opotrebovanie komponentov s ložiskami a olejom(vidla)
17.01.2009 - 14:22:29
00
mar_tin: Tak toto ti neviem exaktne povedať, ono, na kopci som mal -5, dolu v meste 0, časť cesty v tieni, takmer bez vetra, zato na slnku vyložene pocit "je teplo", keď aj tmavšie kovové časti, kamene, kmene stromov na omak nepôsobili nejakým "brr" dojmom... vonku to nie je laboratórium. Ale napr. s Rebou mám skúsenosť, že ju treba v zime "tlakovo upraviť", na to ale bolo treba viacero jázd - treba nosiť pumpičku. Celá moja včerajšia a aj dnešná akcia trvala tak 1-1,5 h. Akože... tvrdšie to je, ale keďže som ešte nenašiel optimum :D neviem to objektívne porovnať :D kks však moje hlavné porovnanie teraz je 100vka Reba so 140kou Floatkou a tvrdá riť oproti 140tim vzadu cez Float R :D a ešte ma napadá jeden rozdiel, že som chvíľu pred zjazdom potvoru rozcvičil (výšľap dedinou po hrbatej ceste a potom stojka). Viac skúseností samozrejme neskôr...
17.01.2009 - 14:35:38
00
keyboard_arrow_up