Neviem prečo, lebo racionálne jadro to má.
Na prvé vyskúšanie "obrátenej konfigurácie" je to o nezvyku (ako u koho!), ale fakt je, že viac sa používa a kľúčová je predná brzda, a citlivejšie ju ovládaš dominantnou (spravidla pravou) rukou. U motorky to je založené na tomto predpoklade. Ako sa to historicky vyvinulo u biku, to je na dlhšie (za mojich mladých čias a na žiletke boli velemúdre hlášky ako "keď zabrzdíš prednou preletíš cez rajdy" a tak pomer výmen zadných a predných klátikov bol možno aj 10:1), ale v poslednom čase - s nástupom diskových bŕzd - som takto "obrátených" konfigurácií už videl dosť a zďaleka nie len UK made, dokonca som videl
servisný manuál kde pre hydry vypichli aby sa montovala páka prednej
brzdy napravo (neviem ku ktorým, niekde by som ho mohol mať, pohľadám, ak nájdem, postnem).
Iné ako ergonomické kritériá umiestnenie pák nemá.