Isiel som sa spytat ze v com su odlisne tie
ramy ale uz vidim ze jeden je carbonovy....vahovy rozdiel medzi nimi vies?
Mierny rozdiel je v geometrii, ALU verzia je o málinko dlhšia, karbón už má vidlicu s kratším offsetom, takže kratší je aj rozchod kolies. Čo sa týka váhy, bol ten ALU citeľne ľahší. Nikdy som ho nevážil, v technickej špecifikácii má ALU vo výbave XR uvedené 13,6 kg. Ja som na tom potom ešte menil kolesá, plášte, riadidlá a
brzdy (najmä kolesá ušetrili solídnu porciu gramov), takže váha išla ešte dole.
Odhadujem, že v konfigurácii singlespeed mohla byť váha niekde okolo 12,5 kg. Karbón vo výbave R váži oficiálne 14,3 kg, v obchode sme odvážili 14,5 kg. Verzie 2019 (aj ALU aj karbón) sú robustnejšie a masívnejšie ako verzia 2017/2018. Predný rámový trojuholník sa veľmi nezmenil, viditeľný rozdiel je v zadnej stavbe, tá je u 2019-tky výrazne masívnejšia. Verzia 2017/2018 je veľmi univerzálny bajk, má bližšie k trailovým bajkom, verzia 2019 má bližšie k zjazďákom. Takto to zatiaľ hodnotím na základe vizuálneho porovnania, karbónovú verziu som ešte neprevetral.