ved to je tak jedno ci je vaha na kolesach alebo niekde inde ... na kolesach sa rata len aerodynamika kolies ;)
14.04.2021 - 20:19:31
00
Matus najskor cca rok testuje ramy a komponenty ktore dovaza z Azie a az tak ich da do predaja. Testuju to aj chalani z jeho timu na pretekoch. Takze brandu Suncycle sa isto netreba zdrahat
14.04.2021 - 20:40:18
03
Jan-glo napísal:
ved to je tak jedno ci je vaha na kolesach alebo niekde inde ... na kolesach sa rata len aerodynamika kolies ;)


Ked to vravis ?
14.04.2021 - 20:40:19
06
toz vsak to nie ze ja vravim :)

https://youtu.be/0QDnUkUaQfk
14.04.2021 - 20:55:01
00
Nuž, ale riešia sa tu MTB kolesá....
14.04.2021 - 21:00:47
00
neviem sice ci to plati aj pri bajkoch, ale u aut uz hmotnost kolies a gum rozdiel je. hovorilo sa ze 1 kg na kolese je ako 10 kg na aute. lepsie zabrzdis,lepsie zrychlis, nizsia neodpruzena hmota, menej rotujucich casti
14.04.2021 - 21:02:50
03
Jan-glo napísal:
toz vsak to nie ze ja vravim :)

https://youtu.be/0QDnUkUaQfk

to video ma zopar nedostatkov, to say the least, takze to, ze to povedali na gcn este neznamena, ze to je pravda
14.04.2021 - 21:08:21
02
vsak jak som pisal ... to nevravim ja ... ale:

Jean-Paul Ballard heads up Swiss Side

a ako je to pri mtb je dobra otazka ... trosku sa le obavam ze tam ma ovela vacsi vplyv typ plastu, tlak atd ...

ale ta hmotnost hmmm povedal by som ze je to ako pri cestakoch ... jedboducho je jedno kde je ta vaha navyse ...
14.04.2021 - 21:12:40
00
Hack3r napísal:
Matus najskor cca rok testuje ramy a komponenty ktore dovaza z Azie a az tak ich da do predaja. Testuju to aj chalani z jeho timu na pretekoch. Takze brandu Suncycle sa isto netreba zdrahat



a odkial to objednavaju ... rozmyslam o vacsiom rame pre dceru ... ma dobre komponenty ... len ten ram uz je trosku maly ...
14.04.2021 - 21:19:36
00
Podla toho co tu citam kazdy tu hmotnost na kolesach vidi inac. Dobry tip pre Imroman aby o tom natocil video :)
Pridavam starsie video na tu temu:
thumb_up0thumb_down
14.04.2021 - 21:28:26
03
luigi rovnake poznatky su v motosporte.
14.04.2021 - 21:34:04
00
Ja sa do tychto diskusii nerad zapajam lebo každý ma nato iný názor, ja mam ten svoj, idem si svojou cestou a zatial minto vychadza. Takze uplne v pohode ale Imroman by mohol nieco poriesit 🙂
14.04.2021 - 21:34:48
01
Najlepšia je osobná skúsenosť, netreba sa pýtať na názor iných. Ale každopádne fyzika nepustí, ľahšie kolesá sa rýchlejšie roztočia, menia smer, nižšia neodpružená hmota...ťažšie zase držia lepšie moment zotrvačnosti...
14.04.2021 - 21:53:17
04
Ten "expert" od Sterbu je uzasny polyhistor :) Dufam ze tie cisla a koeficienty co tam "definuje" ma overene v laboratoriu ?
Myslim ze je to o dost komplexnejsia tema, ktora sa neda objektivne vybavit jednoduchou odpovedou, pretoze je mnoho faktorov, ktore do toho vstupuju (profil trate, typ povrchu, frekvencia a sposob akceleracie a deceleracie, distribucia hmotnosti na kolesach = hmotny moment zotrvacnosti, atd...)
Bez pochyb je nizsia hmotnost bicykla objektivne vyhodna ale v realnom svete ostava otazny pomer nakladov / prinosov v jednotlivych pripadoch.
Porovnanie s autosportom a motosportom je do velkej miery diskutabilne pretoze pomer hmotnosti clovek / vozidlo je nasobne odlisny a teda aj miera aktivneho ovplyvnovania jazdnych vlastnosti jeho vlastnou hmotnostou a pohybom...
Myslim ze by to bola velmi zaujimava tema ale pre ziskanie zaverov s dostatocnou vypovednou hodnotou by bolo mimoriadne potrebne kontrolovane testy (aj) v laboratoriu.
14.04.2021 - 22:13:49
03
Jan-glo napísal:
a odkial to objednavaju ... rozmyslam o vacsiom rame pre dceru ... ma dobre komponenty ... len ten ram uz je trosku maly ...

to ti nepoviem ani ja lebo neviem a ani Matus ti presne nepovie fabriku. predava to co ma v ponuke, vacsinou
14.04.2021 - 22:16:39
00
keyboard_arrow_up